Gå til innhold

Gutt trenger hjelp angående avvisende veninne... :(


Gjest g19

Anbefalte innlegg

Okay, jeg skal prøve å gjøre dette så kort og informativt som mulig :)

- Jeg er en gutt på 19 år, med ei veninne som er litt yngre. Vi har kjent hverandre hele livet, men sklidd litt ifra hverandre de siste 5 årene (grunnet at jeg har bodd i en annen by). Så kom sommeren, hvor hun tok kontakt, og gjerne ville treffe meg. Dette møtet føler jeg at gikk veldig bra, og vi fikk snakket ut om det vi ville. Vi ble begge enige i etterkant, om å treffes senere. Men der kommer problemet inn desverre :( det gikk en uke, og jeg spurte om vi skulle finne på noe før jeg dro hjemover etter sommerferien, fikk da beskjed dagen før jeg dro, om at hun gjerne skulle ha gjort det, men hadde en avtale den dagen og ikke hadde hatt mobilen på før(sendte meldingen ca en uke før jeg dro). Hun sa da, at hun gjerne ville finne på noe når jeg kom ned til byen igjen. Jeg flyttet etterhvert ned til samme by igjen, og da sa hun at hun var veldig glad for at jeg flyttet hit osv. og at vi måtte finne på noe snart (hennes initiativ). Så vi fikk avtalt en dag, men når dagen kom, så hadde hun ikke tid, men ville gjerne dagen etterpå, og jeg gikk og leide film osv. Men når den dagen kom, så hadde hun ingen som kunne kjøre seg bort til meg. Etter dette sa jeg noe sånn som; " jeg skjønner at du ikke vil treffe meg, men det er enklere om du bare sier det rett ut". Da fikk jeg til svar, at det ikke var det at hun ikke ville treffe meg. (end of the line).

Etter den meldingen har hun unngått meg helt på sms, med få unntak. Jeg har bare spurt om alt har vært bra med henne, og om det er noe hun vil snakke om. Ingenting mer, men hun bare avviser meg, og når jeg får svar, så sier hun at hun ikke har hatt tid til å svare før nå (yeah right... tar 5 dager å svare). Dette sårer meg utrolig, og har gått skikkelig innpå meg, og ødelagt selvtilitten min totalt, ettersom dette er ei jente som betyr mye for meg, og som jeg er fryktelig glad i. Jeg skjønner bare ikke hva som skjer her... har jeg gjort noe galt ? Dette virker som noe en jente kan forstå bedre enn meg.

-Må også nevne; hun var på besøk hos oss for en stund siden, og vi hadde en grei tone oss imellom, og hun virket helt normal, og vi hadde det gøy sammen. Men når jeg prøvde å sende melding etterpå, så var det samme visa... ingen svar. Vær så snill. Klarer noen å skjønne dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lett å si hvorfor hun er slik, dessverre.

Hadde jeg vært deg ville jeg nok ikke kontaktet henne på en stund, kanskje prøvd en gang etter en god stund. Eventuelt spurt rett ut hvorfor hun er avvisende.

Personlig gir jeg opp folk som er slik, det kan noen ganger være vondt spesielt om det er noen du er glad i, men det går over. Og en klarer seg bedre uten dem og følelsen de gir deg.

Vennskap er ikke enveiskommunikasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så er den kjedelige realiteten av menneskelig sykologi at man er mer interessert i mennesker som er "nye", og ikke så godt kjent med. Du vet mystikken, og jakten og alt det der. På den annen side aå kan det godt hende at hun fikk et intrykk av at du ikke brydde deg så mye når hun ville treffe deg i.e at du ikke tok initiativ, og at hun gjengjelder det nå. jeg ville bare la det ligge i en lang stund så du ikke virker påtrengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat den følelsen. Det er helt forferdelig sårende at en av dine nærmeste du har kjent så lenge plutselig helt ut i det blå slutter all kontakten med deg og kommer med unnskyldninger hele tiden. Hvordan kan en person som du er så glad i, som du har så mangen minner med og aldri har hatt noen problem med plutselig bare skubber deg vekk på den måten? Jeg har lurt på det samme selv med en veldig god kompis av meg som en dag sluttet å snakke med meg. Jeg skjønnte ikke hva som hadde skjedd og moren hans hadde til og med spurt min om hva som hadde skjedd. Ingen av oss vet svaret. Det er utrolig fortvilende og går veldig innpå deg. Jeg ville jo ha han tilbake i mitt liv, han var en av de beste kompisene jeg hadde, men jeg kunne ikke gjøre noe med det.

Jeg er snart 21 og det er vel snart 6 år siden. Det er en sånn situasjon som det der du bare må la gå etter en stund. Selfølgelig er det tungt, tro meg, det vet jeg. Vi jenter har en tendens til å utsette og komme med unnskyldninger når vi unngår personer vi helst ikke vil ha noe med å gjøre. Hvorfor? Det er veldig varierende. La det ligge, ikke kontakt henne og se om hun kanskje har modnet i løpet av den stunden dere ikke har kontakt. Vist en jente unngår deg så må du nesten aldri mase på henne, da unngår hun bare deg mer. Så visst det er likt om noen månders tid så er det ikke så mye du kan gjøre med det, desverre. Jenter er noen innviklet skapninger og gjør helt uventede ting som ikke gir noen meninger til dere gutter.

Skjønner godt det har tatt på selvfølelsen, men har du innstilling, vilje og jobber med dette kommer te til å gå bra til slutt, vist du er innstilt på det selv. Er ikke hun villig, er det ikke verdt det. Da er det hennes tap av å miste en venn som deg. Men når en person ikke er en del av livet ditt lenger, er det bare for å gjøre plass til en bedre person som kan komme å fylle den :-) Lykke til vertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter at hun har fått seg en sjalu type, som misliker at hun omgås gutter. Hun har i såfall litt lyst til å treffe deg, men vanskelig for å komme seg unna typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, tusen takk for utrolig gode svar :) Da skal jeg bare prøve å glemme henne, enkelt og greit ? Er litt vanskelig, ettersom hun egentlig var den eneste vennen min, hit jeg flyttet. Men, det må vel finnes bedre personer der ute enn henne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...