Gå til innhold

verdens beste kjæreste, men forelsket i en annen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg har et stort problem for tiden. Har verdens beste kjæreste; 100% ærlig, snill og god som bare det, vært sammen i over 3 år. Men nå har jeg altså klart å forelske meg i en i klassen, og han er ikke engang min type. Har ikke gjort noe med det, bortsett fra å sende han et par uskyldige meldinger om pensum o.l. Tviler egentlig på at jeg ville hatt han om jeg var singel.

Jeg føler jeg har lyst å slå opp med kjæresten min pga dette, men er veldig i tvil på om dette er en god ide! Vi er på ganske forskjellige steder i livet; jeg er godt i gang med min utdanning og har begynt å tenke (dog ikke planlegge) på barn, egen leilighet o.l. Dette er heelt fremmed for min kjæreste som liker å spille dataspill, se på tv og som ikke starter på utdanningen sin før høsten.. og da har jeg begynt å tvile på fremtiden til forholdet.

Hva tenker dere jeg bør gjøre? Fortelle det til han? slå opp? Jeg er rådvill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være at du (ubevisst) nesten leter etter unnskyldninger for å slå opp med kjæresten din? Tror kanskje du bør ta en prat med han hvilke tanker du og han har rundt fremtiden og at du føler dere er på forskjellig plan (ikke nødvendigvis nevne forelskelsen). Jeg tror ikke det å slå opp med kjæresten din for å prøve seg på han i klassen nødvendigvis kommer til å få deg til å føle deg bedre, da er det nok bedre om du isåfall egentlig har en annen grunn til å ville avslutte forholdet. Det er faktisk ikke unormalt å bli betatt av andre når man er i forhold (spesielt hvis man har vært sammen en stund, selv om mange sikkert ikke vil innrømme det), men det betyr ikke at det at du har denne følelsen gjør at du er nødt til å slå opp med kjæresten din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har et stort problem for tiden. Har verdens beste kjæreste; 100% ærlig, snill og god som bare det, vært sammen i over 3 år. Men nå har jeg altså klart å forelske meg i en i klassen, og han er ikke engang min type. Har ikke gjort noe med det, bortsett fra å sende han et par uskyldige meldinger om pensum o.l. Tviler egentlig på at jeg ville hatt han om jeg var singel.

Jeg føler jeg har lyst å slå opp med kjæresten min pga dette, men er veldig i tvil på om dette er en god ide! Vi er på ganske forskjellige steder i livet; jeg er godt i gang med min utdanning og har begynt å tenke (dog ikke planlegge) på barn, egen leilighet o.l. Dette er heelt fremmed for min kjæreste som liker å spille dataspill, se på tv og som ikke starter på utdanningen sin før høsten.. og da har jeg begynt å tvile på fremtiden til forholdet.

Hva tenker dere jeg bør gjøre? Fortelle det til han? slå opp? Jeg er rådvill..

Du sier du har verdens beste kjæreste, men elsker du kjæresten din? Er du forelska i han? Eller er du bare sammen med han fordi han er en bra kjæreste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke ville hatt han andre dersom du var singel er han ikke noe reelt alternativ, og da bør du bare slutte å tenke på han. Du bør se på forholdet du er i isolert sett, om det funker for deg eller ikke, uavhengig av han andre fyren, når du tydeligvis bare har produsert denne forelskelsen fordi du er misfornøyd med forholdet du er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen her som kan fortelle deg hva du bør gjøre. Du kan ta imot råd og tips, men avgjørelsen er til slutt ene og alene din. Han er kanskje verdens beste kjæreste, men det er kanskje ikke det du er ute etter? Kanskje det blir for trygt og kjedelig for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar! Ja, jeg må vell ta denne besluttningen ene og alene. Jeg er ekstremt glad i kjæresten min, og vi er bestevenner. Kunne nok aldri sett for meg et liv helt uten han. Men om jeg elsker han på den måten en skal elske kjæresten sin er jeg i tvil om. Det er mye mulig at jeg har forelsket meg i han i klassen pga et kjedelig og trygt forhold. Har nå forsåvidt snakket med typen om at jeg vil finne på noen flere ting med han, og ser at han forsøker. Vi var fks. å bowlet i går. Jeg er så glad i han for det, men vet ikke om det er for sent.

Jeg vet jo selv ikke om jeg faktisk er lei av forholdet vårt eller om dette er en av de kjente krisene man opplever i et forhold som går over. Jeg har nå tenkt på de gode svarene jeg har fått hos dere og kommet frem til at jeg skal vente å se til høsten om vi kommer noe nærmere hverandre da siden han selv da skal begynne på skole, og vi begge blir studenter.

Men det kan være at jeg tenker dette fordi jeg rett og slett er for pysete til å gå ut av forholdet, vil ikke såre han heller! Vi får se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er ikke verdens beste kjæreste... Da hadde du ikke blitt forelsket i en annen.

Jeg stusser i grunn litt over alle disse menneskene som påberoper seg å ha verdens beste kjæreste, og lurer på hvilken empiri de bygger det på. Har de vært kjærester med absolutt alle andre menn i verden?

Endret av Knirke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, hadde jeg skrevet en vitenskaplig artikkel så hadde jeg neppe brukt termen "Verdens beste kjæreste", men skrev det på bakgrunn av min personlige mening, om dette svaret var til noe hjelp :)

tja. Han har nådd sin komfortsone hvor det er herlig med flott leilighet, en dame som rydder og vasker og organiserer og planlegger middag og innkjøp. Men må vell tenke nøye igjennom dette, jeg er ufattelig glad i mannen, men spørs om jeg kan leve sammen med en mann som ikke engang kan tenke på barn, iallefall ikke snakke om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, hadde jeg skrevet en vitenskaplig artikkel så hadde jeg neppe brukt termen "Verdens beste kjæreste", men skrev det på bakgrunn av min personlige mening, om dette svaret var til noe hjelp :)

tja. Han har nådd sin komfortsone hvor det er herlig med flott leilighet, en dame som rydder og vasker og organiserer og planlegger middag og innkjøp. Men må vell tenke nøye igjennom dette, jeg er ufattelig glad i mannen, men spørs om jeg kan leve sammen med en mann som ikke engang kan tenke på barn, iallefall ikke snakke om det...

Hvor gamle er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er ikke spesiellt gamle, 24 år begge to. men det der er bare en liten bagatell egentlig, men varselklokker ringer når vi ikke kan snakke om det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er ikke spesiellt gamle, 24 år begge to. men det der er bare en liten bagatell egentlig, men varselklokker ringer når vi ikke kan snakke om det engang.

Da jeg var 24 var jeg IKKE klar for å snakke om barn. Kanskje typen din har det på samme måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye mulig :) men det handler vell ikke om å planlegge barn eller noe sånt, men snakke generelt om det, er ikke det naturlig etter å ha vært sammen noen år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mye mulig :) men det handler vell ikke om å planlegge barn eller noe sånt, men snakke generelt om det, er ikke det naturlig etter å ha vært sammen noen år?

Hva er du ute etter når du ønsker å snakke generelt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Jeg er 24 neste år. og barn er ikke et tema. For det første er jeg ikke ferdig med utdannelse, og for det andre trenger tid til å leve, og tenke gjennom hva jeg vil med livet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...