Gå til innhold

Hva gjør jeg?


thea0094

Anbefalte innlegg

Jeg har kjent en gutt i over 6 år nå. Vi gikk i klasse sammen fra 7-10 klasse og snakket ikke så veldig mye sammen. Så begynte jeg på videregående og jeg så han aldri eller hadde ingen kontakt med han, før jeg var på en fest.

Da jeg så han på festen hilste jeg på han og spurte litt om hvordan det gikk med han osv. Etter å ha blitt litt brisen begynte han å flørte litt. Han prøvde å få meg med på dansegulvet og holdt meg i hånda. Det hele endte med at vi klina på festen.

Etter festen gikk det bare noen dager før han snakket til meg. Det var bare korte samtaler på facebook. Dette varte i noen dager, og så stoppet det. Vennene mine syns han ikke ser noe bra ut, og mener jeg kan finne meg en så mye bedre, så jeg snakket ikke så mye tilbake.

Så gikk det 5 måneder til nestegang vi snakket sammen. Nå snakker vi sammen på facebook nesten hver dag. Men samtalen vil liksom ikke lenger enn "hva skjer?" "skal du noe spesielt i morgen?" osv. Jeg tror jeg har blitt ganske betatt av han og vil at samtalen skal utvikle seg litt, men jeg vet ikke hva jeg skal skrive. Har lyst til å møte han, men vet ikke helt om han har lyst til det. Jeg er ganske sjenert så det å bare spørre han ut tror jeg ikke jeg tør. Noen som har noe tips?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet det kan virke skummelt å spørre rett ut, men det er verdt å prøve det! :) Jeg kan være veldig sjenert til tider, men jeg sa til en fyr jeg likte at jeg likte han, han likte meg visstnok ikke tilbake, og vi er fortsatt venner, men søren for en god følelse det var etterpå når jeg fikk sagt det jeg ville si! :) Det var på Facebook da, så man blir vel litt tøffere i trynet der kanskje :sjarmor:

Men jeg ville kanskje bare ha startet en samtale med han, kanskje spurt hva han skulle i helgen, og så spørre om han ikke vil finne på noe med deg? Enten vil han det, og synes det er kjempesøtt at du spør, eller så vil han ikke, og er han en real fyr så svarer han ikke slemt tilbake. Go for it! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det kan virke skummelt å spørre rett ut, men det er verdt å prøve det! :) Jeg kan være veldig sjenert til tider, men jeg sa til en fyr jeg likte at jeg likte han, han likte meg visstnok ikke tilbake, og vi er fortsatt venner, men søren for en god følelse det var etterpå når jeg fikk sagt det jeg ville si! :) Det var på Facebook da, så man blir vel litt tøffere i trynet der kanskje :sjarmor:

Men jeg ville kanskje bare ha startet en samtale med han, kanskje spurt hva han skulle i helgen, og så spørre om han ikke vil finne på noe med deg? Enten vil han det, og synes det er kjempesøtt at du spør, eller så vil han ikke, og er han en real fyr så svarer han ikke slemt tilbake. Go for it! ;)

Hmmm... Jeg vet ikke om jeg tør helt enda å si at jeg liker han. Men jeg kunne jo prøvd å høre om vi skulle finne på noe en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om musikk, vist dere begge liker musikk. Hva vil han bli? Hva har han tenkt å studere videre? Hva drømmer han om? Hva er det flaueste han har gjort? Hva ser han i ei jente? Det er mye å snakke om, bare få samtalen til å ha en naturlig flyt. Ikke si at du liker han enda, vent med det. Å være betatt av en fyr og like han synes jeg er to forskjellige ting. Du bør bli bedre kjent med han vist du ikke kjenner han sp godt lengre, alle forandrer seg til eldre de blir. Varierende med gutter men .. Bare gå forsiktig frem å spørr han om han ikke kunne tenke seg å finne på noe en dag sammen med deg? Kino, film eller noe sånt? Du har jo ikke noe å tape på det. Får du et nei, så er det et nei. Da er det ikke noe mer å lure på, han er ikke noe for deg og det er mye mer spennede å velge mellom. Da er det en grunn til at dette ikke gikk noe lengre, da er det noen andre der ute. Hva er det verste som kan skje når du spørr han? Ganske lite egentlig :-) Bare vent med å si at du liker han på den måten, gutter har ett for å bli skremt og være feige så take it easy. Baby-steps :-) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...