Gå til innhold

En fra jobben prøver å gjøre livet mitt surt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En jeg har jobbet sammen med i snart et år nå fortalte meg for noen uker siden at han er forelsket i meg, og sa at han hadde merket at jeg likte han også.

Jeg har samboer, som jeg elsker og har overhodet ikke følelser for denne mannen selv om jeg alltid er blid og hyggelig mot ALLE på jobb.

Forklarte han dette og at det aldri kunne bli noe mellom oss, men at jeg gjerne vil fortsette å ha en hyggelig tone på jobb.

Han har nå begynt å sende mail til min samboer om at jeg er utro og gjør ting bak ryggen på han, og at samboer ikke bør stole på meg.

Samboer har jeg fortalt om denne fyren før så han synes det hele er "litt morsomt" som han sier, men det synes ikke jeg.

Noen tips til hva jeg bør gjøre med denne løgneren som prøver å ødelegge for meg?

-Thea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om samboeren din er med på det, så ta igjen.

Si at du mer enn gjerne vil noe mer, men ikke så samboeren din kan finne det ut, og foreslå en tur til New York. Bli sur om han protesterer og si at du ikke vil snakke med ham før du ser billettene.

...Best case scenario: Han tror du er sprø.

...Better case scenario: Han blakker seg litt på flybiletter.

...Worst case scenario, han tar med mammaen sin på jobb og introduserer deg.

Nei. Jeg er ikke seriøs, men litt artig å pønske ut hevnaksjoner til slike idioter. Ta vare på mail og SMS og snakk med politiet om trakassering om det ikke gir seg. Si klart og tydelig fra til ham at du kommer til å gjøre akkurat det om han ikke legger inn årene. Jeg ville også nevnt det for sjefen som en hvilkensomhelst annen personalkonflikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på alt han sender deg, og advar om at han vil bli anmeldt for trakassering hvis han ikke gir seg. I motsetning til de andre her, synes jeg ikke du skal snakke med sjefen, han er nok ikke interessert i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan sjefen gjøre noe da med mindre dusten fra jobb sitter og sender mail i arbeidstida? :sjenert: Vil helst ikke plage sjefen med "mye drama" heller da jeg håper på å få fast jobb snart (har vært i vikariat veldig lenge).

-Thea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til de andre her, synes jeg ikke du skal snakke med sjefen, han er nok ikke interessert i dette.

Du tror ikke sjefen er interessert i at h*n har en ansatt som driver med trakassering av andre ansatte? Hvordan kom du til det?

Selvfølgelig er sjef/personalsjef den du skal gå til. Ta med kopi av mailer og si at vedkommende kan ringe din samboer for en samtale. Du er kansje ikke den første som har blitt utsatt for ubehageligheter fra denne fyren og hva om du ikke er den siste og ikke sa ifra?

Jeg hadde troppet opp hos den som er personalansvarlig i morgen den dag. Dette er helt uhørt, uprofessjonelt og svært ubehagelig for deg, heldigvis har du en jordet sambo som stoler på deg.

Din kollega trenger en kraftig smekk på fingeren, en advarsel om at slikt ikke skal forekomme, skjer det igjen er det avskjedigelsesgrunnlag (om det ikke allerede har vært klager og dette er siste advarsel).

Her er det ingen grunn til å "play nice", tvert imot er det skadelig for bedriften kollegiale miljø.

Lykke til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan sjefen gjøre noe da med mindre dusten fra jobb sitter og sender mail i arbeidstida? :sjenert: Vil helst ikke plage sjefen med "mye drama" heller da jeg håper på å få fast jobb snart (har vært i vikariat veldig lenge).

-Thea

Dette er ikke noe "drama", det er helt klart en personalsak du ikke skal stå ansvarlig for å løse, vikar eller ei. Det at du er vikar gjør det faktisk enda mer graverende. Jeg har jobbet som vikar i mange år og faste ansatte har en tendens til å føle at vikarer ikke har rett på samme rettigheter som dem og at disse kan utsettes for alt fra dumping av andres jobber til eksludering av sosialt miljø.

Gjør deg selv og alle dine nåværende og fremtidige kollegaer en tjeneste og si ifra til sjef hva slags psyk person som sitter i båten og rugger. !.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn FYI også, hvis sjefen ikke tar dette på alvor eller forskjells- eller feil-behandler deg så meld deg inn i det fagforbund som passer deg. De stiller på advokat dagen etter at du har meldt deg inn på nett. Alltid en fordel å være organisert, da har du alltid noen i ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her

okay tusen takk for svar, skal skrive ut mailene og prøve å få til en prat med sjefen i løpet av uka. Håper bare han tar det seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...