Gå til innhold

mens vi venter på kjærlighetsbarnet...


silja

Anbefalte innlegg

Siden jeg/vi nå går under betegnelsen "prøvere", tenkte jeg det kunne være fint å opprette en dagbok, -spes siden jeg har hørt så mye positivt om det fra dere andre her;)

Etter ca 1/2år på Yasmin, hadde jeg min siste pillestyrte mens den 5nov, og fikk en ny mensliknende blødning den 18. Forøvig må jeg innrømme at sexappetitten vokste noe enormt etter pilleslutt, så vi har kost oss rikelig siden den gang :oops:

Regnet ut at min EL var tirs 2/12, men helga etter da (altså 5-7/12) hadde jeg skikkelige tak i magen som om noen tok tak og vred rundt samtidig som det presset ned i underlivet, noe jeg heller ikke har kjent tidligere... Kan dette ha vært EL tro??

Ellers rundt antatt eggløsning fikk jeg økt utflod, seiegere og melkeaktig. Dette avtok ikke, ble værre ei ukes tid etter, før den holdt opp noen dager. Nå i helga er den tilbake "værre" enn noengang. Forts melkehvit med med klumper liksom. Ikm tirs/ ons 16/17 des.

Har tidligere aldri hatt det som nå, ei heller i tiden før pillebruk.. Aldri kjente jeg EL og hadde sjelden utflod. Da bare bittelitt i forbindelse med mens.

Itillegg er jeg dårlig i magen, treg/oppblåst mage. Vet jo at dette også kan skydles andre ting, men.... Tiltross for at omgangssyka har begynt igjen, så tviler jeg på at det er det (håper ikke det) -det kjennes ikke slik.

Øm i brystene er jeg ikke, men kan nok snart bli det slik som min kjære driver å "kjenne" etter støtt og stadig -klyper nærmest i håp om at jeg

nå skal være øm... :ler:

Men trett er jeg... Jeg som tidligere alltid har vært morgenfugl, kan nå sove til midt på dagen uten å våkne en eneste gang... Og trett dagen lang er jeg.

Uansett kommer det til å bli en spennende uke tror jeg, føler meg slettes ikke gravid egentlig -men klarer ikke helt slippe håpet... Har vært litt redd for å håpe for mye, liker ikke store skuffelser... Derfor også litt tilbaketrukket ang dagbok og før jeg turte begynne en... Men tror nå at dette vil gjøre godt :roll:

Noe kjedelig lesing sikkert her, men følte liksom jeg måtte ha med meg noen opplysninger....

Ellers kan jeg legge til at jeg er snart 22år, student -men regner med å gjøre meg ferdig til våren. Min mann og jeg giftes oss i sommer etter å ha kjærester i 5år -og nyter forts tilværelsen som relativt nygifte :D

Han har eget firma og tjener godt med penger. Vi bor i en superfin nyoppusset leilighet som vi betaler en grei leie for. Og så har vi en lite pusekatt som er så fin så fin... jeg er en sånn jente som ikke kunne klart meg uten pusen.... :lol:

Kommer nok innom med nærmere rapport går jeg utifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

siden det høyset sannsynlig er fryktelig moro å lese detaljer om min utflod :ler: tenkte jeg at jeg måtte legge til "dagens" rapport...

Utfloden har nærmest forsvunnet, begynner å ligne noe av det jeg har hatt tidligere, litt gulere i fargen - tror selv på mens de nærmeste dagene nå...

Mannen er overbevist om at han skal bli far -snakker nesten ikke om annet og gleder seg alt så :hoppe: jeg håper bare inderlig at han ikke blir altfor skuffa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi bare ønske deg velkommen som dagbokskriver her på o-u!!

Blir artig å følge med fremover. Lykke til med prøvingen, håper dere lykkes like raskt som oss.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK for hilsen i dagboka mi, Tiny -koselig å bli ønsket velkommen :D

dag 28 og først IKM -og ingen mens foreløpig...

Og jeg har hatt store planer om å vente til fredag med å teste :Nikke:

akkurat som om jeg kunne klare å vente!!!! :oops: :klaske:

Endte selvfølgelig opp med å teste negativt på CB i ettermiddag.

(dog den vannrette streken var meget svak, mens streken i kontrollvinduet var knallblå... :klø: )

men nå -nå skal jeg jammen være tålmodig og vente til fredag dersom ingen mens dukker opp i mellomtiden....noe den antakeligvis gjør da....

*løper på do hele tiden og ser etter, kjennes uts om at "nå kommer mensen"*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har jeg trodd så mange ganger at mensen har kommet -det kjennes akkurat ut som det, men når jeg sjekker er ingenting skjedd...

Har ellers veldig vondt i ryggen idag. Har egentlig de siste 3ukene (ca) skjent på en "vannrett" smerte i krosryggen, som ikke kjennes ut til å være i musklene men i skjelettet. Aldri hatt sånn før... Kjennes på en måte ut som at ryggen er "av"(???) :klø:

Men idag har jeg vondt lengre oppover i ryggen, smerten brer seg ut på sida og rundt ned i magen/underlivet. Men smerten er anderledes enn tidligere -ligner nå mere på at jeg er lemster... Men kan ikke skjønne jeg har noen grunn til det.... Ingen tunge løft ol på jobb de siste dagene, ikke voldsom fysisk aktivitet ellers... Kan det være at jeg har lagt forkjært inatt tro????

(dette har nok lite sammenheng med en ev graviditet eller kommende mens, måtte bare fortelle det likevel)

Er lei av å vente nå.. Redd jeg skal ha slike laaaaange sykluser.... Håpet på å slippe det da jeg ikke har brukt p-piller så lenge :lol:

men må nok slutte å være så utålmodig -er jo bare 1dag på overtid :oops:

Og ingen ømme bryster forresten...¨*kunne nesten ønske det* :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Silja!

Ville bare si hei, jeg ser vi har opprettet dagbok nesten samtidig.

Ønsker deg lykke til med prøvinga, men ikke glem at det skal være kos også da :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forts ingen mens nei.... men føles forts ut som at "nå er det igang", og slik har det jo vært i flere dager nå... Pleier aldri ha det sli, kanskje bare en time eller to før mensen kommer at jeg kjenner antydnininger -ikke hele uka...

Selv begynner jeg å tro at kanskje kroppen bare venner seg til å være uten pillene, men synes det er rart det henger så lenge i da jeg tok siste pilla i slutten av okt...?? :klø:

ellers ingen nye symptomer -bortsett fra å være slapp og trøtt (sover til halv11 hver dag nå -og det er leeeenge til å være meg egentlig), og så er jeg fryktelig humørsyk :sinna: stakkars mannen... :lol:

synes det er nesten litt irriterende at denne hvite, klumpete utfloden er borte igjen -for den ga jo liksom litt forhåpninger...

Men så lenge mensen er borte, holder vi håpet oppe! :hoppe:

Takk for hilsen Rioja - spennende tid vi har foran oss -på alle måter!

Og ja, man må virkelig kose seg med prøvinga!!!!

:enig: Mannen min og jeg er enige om det at vi ikke skal bli forr opphengt i dette, og la det gå sin gang... Men er ikke like lett rundt IKM-tidenene nei.... :oops: Men til vanlig her hjemme har jeg det faktisk ikke så ofte i tankene, får liksom blåst ut av alt her på :kghjerte: -og det hjelper nok vil jeg tro... Kan nok derfor virker noe mer ekstremt enn det egentlig er -men det gjelder vel for mange her inne vil jeg tro....

og til sist - klarer å vente til imorgentidlig med å teste ja... Og er den negativ skal ny test tas tirsdag har jeg tenkt - dersom ingen mens er kommet imellomtiden selvsagt.... ser for meg at jeg danner lite HCG og at det kan ta tid for å på pos - jeg frykter det iallefall - vil jo så gjerne har svar helst med engang.....

*kanskje har jeg fått det?? test viste jo neg, kanskje bare begynne å tro det???*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

test negativ

-og forts ingen mens i sikte... (dag 31)

synes snart den kan dukke opp heller, skal bli glad og takknemlig da faktisk-for å beg ny prøveperiode med godt mot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD JUL ALLE DERE -må dere kose dere som best :D

Men jeg må jo bare fortelle, den store store gleden her i huset;

:hoppe::hoppe:Jeg testet positivt igår :hoppe::hoppe:

Den aller aller beste førjulsgaven, og nå blir det bare sååå vanskleig å holde masken i julen :wink:

Og så klarer jehg ikke holde meg borte fra Pus... Og Pus stakkar, er jo mer kjælen enn noengang! Kan jo ikke la være å kose da :roll:

-tenker at jeg allerede er immun mot denne parasitten, har jo hatt katt i senga siden jeg liten var...-

Foreløpig kjenner jeg ingenting, så følelsen av å være gravid er noe merkelig -klarer liksom ikke helt tro det... Er jo litt kvalm hele dagen, men tror helst det kommer av at jeg har hatt en bakterie i fordøylesen de siste dagene (kan også ha vært fordøyelsesproblmer i forhold til graviditeten, men mange andre har hatt det på samme vis som men, så er nok noe som går det...)

Nå skal vi bare kose oss videre iallefall :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Silja, måtte sjekke dagboka di vet du - vi var jo så heldige i julen begge to! :hjerter: Lurer på når du har tenkt deg på første svangerskapskontroll, når du har termin og hvordan du føler deg...?

Selv begynner jeg å kjenne kvalmen, særlig om morgenen før jeg har presset i meg ei brødskive. Puppene har vokst betraktelig, og er temmelig ømme. :-? På tirsdag skal jeg til GU, og er da 6+3. Termin 28 august! :D

Gleder meg til tida fremover, og særlig til dagen jeg kan fortelle familien om den lille innflytter´n. Storeøster får sin første 4 mndr. tidligere, så det blir litt av en familieforøkelse dette året! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: -lig TAKK for gratulasjoner og hilsner, jenter!

- er så moro å ha noen å dele det med vet dere ;)

(selv om vi har fortalt det til et nært vennepar, og to av mine venninner...)

Så er jula over, og jeg har slettes ikke vært flink til å oppdatere boka mi... Men det har vært en meget spesiell jul iår, så rart å tenke på den lille som er inni matgen min :hjerter: (har ikke helt skjønt det enda men...) For min del er jeg ellers veldig glad i jula og STORkoser meg -men det er likevel alltid slik at det er litt godt når den er over også.

:hoppe: og ja, la Flaca -synes det er så moro med oss to :hoppe:

Jeg er ikke helt sikker på hvilken dato jeg skal gå utifra med tanke på termin, men tror selv at jeg har termin 26/8 -og det er jo like før deg det :D -vi to må følge hverandre :enig_animasjon:

Skal til legen man den 12/1, er da 7+6 (kanskje?). Ellers har jeg foreløpig vært veldig heldig synes jeg... har så langt "bare" hatt problemer med treg+oppblåst mage og tretthet. Er den siste uka også begynt å være en del kvalm, spes om kvelden og natta (og idag var jeg faktisk når jeg våknet, men klarer ikke helt "bestemme" meg for om det er forsi jeg er sulten eller ei..) Men kvalmen er overkommelig, jeg spyr ikke -bare kvalmer litt. Puppene mener mannen har vokst, og jeg tror det for BHene beg å bli noe små :lol: Men er ikke så ømme, bare at jeg kjenner litt ømhet om jeg tar på dem...

Jeg gleder meg også veldig til å fortelle det :hoppe: Håper jeg klarer å vente til etter legetimen egentlig... Men "resten" av verden for vente til februar engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Silja, og gratulerer så mye!

Selv har jeg nesten ikke vert på kg etter at vi reiste på juleferie, og leste den gode nyheten først i dag.. :oops:

Men nå er livet kommet tilbake til gamle rutiner, og jeg skal følge godt med i boka di fremover. Lykke til alle tre.

:klem2: fra Tiny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tiny -og velkommen tilbake :tommelsmil:

Nå merkes jammen kvalmen mer og mer.. er forts mest kvalm om ettermiddag og kveledn, men kjenner til det i løpet av dagen også... Igårkveld fikk jeg nesten ikke sovnet fordi jeg kvalmet så, og jammen meg våknet jeg idag like kvalm :kvalm: Nei, jeg spyr ikke -men tror nesten det kunne vært/gjort godt... er samtidig glad for å slippe det -er så vondt å spy, dessuten ekkelt å føle på og være redd for det når man er ute :-? Har forresten begynt på ingefærtabletter, men foreløpig hjelper det lite altså...

Puppene -ja de blir bare mer og mer ømme, om jeg løper eller feks går ned en trapp må jeg le for meg selv -det gjør jo så vondt :lol: Men det er likevel godt å kjenne på symptomene, det beroligger meg litt, er nemlig forts litt fjernt at jeg skal bli mamma og at det vokser et liv i magen min... Håper legetimen vil hjelpe på det også, bare det å få en termin feks...

Har gjort reint idag, men det tar lang tid for tiden! Jeg blir nemlig så fort kvalm når jeg er i bevegelse... *sukk*

Jeg prøver ellers å gå en tur hevrdag, og det gjør godt -både med frisk luft og mosjon.

Nå må jeg snart inn til mannen min og kose litt med han.. stakkar, han føler seg litt til overs han for tiden, jeg har nemlig ikke så voldsomt behov for næærhet -men hos han øker jo behovet for hver dag (og blir sikkert bare mer og mer også fordi han aldri får påfyll stakkar...)

Og all ros til mannen -han er så god mot meg :hjerter: steller for meg og hjelper til hele tiden, ja glad i han er jeg virkelig :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silja!

Tusen takk for klemmen i dagboka mi. Den trengte jeg! :-?

Gratulerer så mye med spire i magen :D

Jeg er kjempemisunnelig! :wink:

Lykke til videre. Håper kvalmen går fort over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, at jeg har tro på at du snart deler gleden med oss murmeldyret -jeg ønsker iallefall det!!!!

Imorgen tidlig skal jeg til legen... gleder meg så, skal bli godt å -forhåpentligvis- få påvist graviditeten hos legen også. Har skrevet ned på en lapp jeg, alt jeg må huske å spørre om -og det er jo ikke lite akkurat :lol: Bla annet kommer jeg til å spørre pent om jeg ikke kan få tidlig UL siden jeg kan være både 2 og 3 mnd på vei... og jeg håper han er med på den (vet om flere han har henvist til ul iallefall...)

Ellers så er jeg veldig trøtt om dagene, småsulten hele tiden og kvalmer noe (dvs endel men hjelper når jeg spiser). Kjenner også at leddbåndene strekker seg, og spes når jeg nyser -AUUUU det er vondt det!

Ikveld er det så koselig er hjemme, det blåser ute og regnet pisker mot vinduene -og her inne sitter jeg og koser meg under pleddet med en god bok :)

Skal legge inn rapport imorgen etter legetimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...