AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #41 Skrevet 28. november 2011 Hva synes dere om smileyer med nese egentlig? For min del føler jeg det er litt mamma-aktig, og jeg forbinder det stort sett med folk over 40. Det er ikke noe galt i det - jeg bare lurer på om dere tenker det samme. :-) Jeg er voksen dame (over 40) og bruker ikke smiley med nese. Trodde de som brukte nese var "kreative" unge som lekte med tastene.
pøbelsara Skrevet 28. november 2011 #42 Skrevet 28. november 2011 Jeg er også godt over 40 og bruker da virkelig ikke nese på smiley'en. Det skulle tatt seg ut! 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #43 Skrevet 28. november 2011 I tillegg syns jeg også det er typisk for de over en viss alder å overdrive ekstra når de skriver på nett.Store bokstaver,masse utropstegn eller spørsmålstegn.Ser veldig aggresivt ut,men regner med de bare gjør det for å forsterke poenget eller noe. Min mamma er ikke helt inne i data og sånt så når jeg skriver mail eller sms til henne så bruker hun ikke stor bokstav,ikke punktum eller komma så kan være litt slitsomt å lese de mailene/sms'ene noen ganger Synes det er så slitsomt å lese SMS eller mail fra folk som konsekvent ikke bruker tegnsetting. Og hvis de faktisk bruker tegnsetting, så er den helt på jordet eller så overdrevet at det nesten blir useriøst i stedet. F.eks "jeg skal bare På butikken trenger du noe hvordan går det hjemme,,,," eller "HAR DU FÅTT MELDINGA MI?????" egentlig ment i en vanlig tone, men som nå høres innmari utålmodig og sur ut.
antibac Skrevet 28. november 2011 #44 Skrevet 28. november 2011 (endret) Eneste jeg forbinder med litt eldre folk er denne :-))))) som jeg ikke skjønte poenget med før jeg leste denne tråden Hahah, jeg HATER: :-)))))))))))))))) Endret 28. november 2011 av antibac
-Englefjes- Skrevet 28. november 2011 #45 Skrevet 28. november 2011 (endret) Jeg er også godt over 40 og bruker da virkelig ikke nese på smiley'en. Det skulle tatt seg ut! Da er du mer ungdommelig enn meg, som ikke er så mye over 30, men fortsatt bruker nese. Iallefall stort sett. Dette er noe jeg aldri har tenkt på før, faktisk. Endret 28. november 2011 av -Englefjes-
CalidumCor Skrevet 28. november 2011 #46 Skrevet 28. november 2011 Jeg skrev alltid med nese da jeg først begynte å bruke smiley fordi jeg syns det er mer korrekt på en måte. Grunnen til at jeg har gått over til uten nese er av den enkle grunn at det går kjappere
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #47 Skrevet 28. november 2011 Jeg husker da vi begynte med smileys og slikt, da var det med nese som var tingen. Men som alt annet, så ble den også forkortet. nå skriver jeg hovedsakelig uten nese. Men det er litt avhengig av fonten som brukes også. Det stemmer, smiley med nese er den opprinnelige formen, og også den formen jeg foretrekker. En smiley skal vise et ansiktsuttrykk, og et ansikt har også en nese. "Jg frbndr smily utn nese md sms-sprk & frkrtlsr", kort sagt et språk for yngre eller kule mennesker.
hederlig Skrevet 28. november 2011 #48 Skrevet 28. november 2011 Jeg har faktisk en annen teori på :-). Jeg føler det er en måte å sette på seg ett smilefjes man egentlig ikke mener. For eksempel så har jeg sett mange bruke : ) til vanlig, men etter en diskusjon så får man svar alà: Ja, ok :-). Type falskt "settepåsegansikt". Bare jeg som har tolket den sånn?
Gjest Herr Drue Skrevet 28. november 2011 #49 Skrevet 28. november 2011 Tror likevel ikke de som bruker smiley med nese, gjør det fordi de er konservative (som dere som snakker om at det er den opprinnelige formen). Jeg har et inntrykk av at de har hoppet inn i en trend uten å forstå utviklingen den har gjennomgått.
Gjest Herr Drue Skrevet 28. november 2011 #50 Skrevet 28. november 2011 Jeg har faktisk en annen teori på :-). Jeg føler det er en måte å sette på seg ett smilefjes man egentlig ikke mener. For eksempel så har jeg sett mange bruke : ) til vanlig, men etter en diskusjon så får man svar alà: Ja, ok :-). Type falskt "settepåsegansikt". Bare jeg som har tolket den sånn? Så :-) er en slags falsk smiley? Det spørs på avsender, vil jeg si. Jeg ville for eksempel tolket det som ironisk igjen, om jeg fikk det av en nær venn på min alder. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #51 Skrevet 28. november 2011 Tror likevel ikke de som bruker smiley med nese, gjør det fordi de er konservative (som dere som snakker om at det er den opprinnelige formen). Jeg har et inntrykk av at de har hoppet inn i en trend uten å forstå utviklingen den har gjennomgått. Jeg er en av dem som snakket om at dette var den opprinnelige formen, og jeg skriver med nese fordi jeg er "konservativ". Jeg begynte å bruke smiley med nese i 1992, det har blitt en vane for meg, og jeg ser ingen grunn til å slutte med det, selv om jeg er klar over utviklingen.
Bellamy Skrevet 28. november 2011 #52 Skrevet 28. november 2011 Jeg skriver alltid :-), men er enig i at :o) blir litt mer gammel dame.
Gjest Applestore Skrevet 28. november 2011 #53 Skrevet 28. november 2011 (endret) Jeg skriver konsekvent : ) Rett og slett fordi det er raskere og tar mindre plass Av mine foreldre får jeg alltid ":-)" Rett og slett fordi de setter inn smilyen fra mobilen (sånn android ansikt) Endret 28. november 2011 av Applestore
Cata Skrevet 28. november 2011 #54 Skrevet 28. november 2011 (endret) Jeg er voksen dame (over 40) og bruker ikke smiley med nese. Trodde de som brukte nese var "kreative" unge som lekte med tastene. Jeg er også godt over 40 og bruker da virkelig ikke nese på smiley'en. Det skulle tatt seg ut! Velkommen i "Foreningen for Nesefrie Førtiser" (Beklager den åpenbare dårlige norsken med alle de store bokstavene, men det så mye mer "forening'sk " ut, så jeg skylder på dikterisk frihet i gjerningsøyeblikket.) Endret 28. november 2011 av Cata
Mr.Omg Skrevet 28. november 2011 #55 Skrevet 28. november 2011 Kjenner mange under 40 som bruker :o). Kjenner ingen over førti som bruker den. Jeg syns faktisk at :o) er mye koseligere enn : )
Gjøa Skrevet 28. november 2011 #56 Skrevet 28. november 2011 Jeg har vært smiley-entusiast siden den gang mobilene var langt fra mobile, sms fantes ikke og smiley hadde definitvt ikke nese. Smileyen var en sirkel med to øyne og munn eller bare øyne og munn. Senere ble den : ) Jeg ser noen påstå at den opprinnelige smiley var :-) . Det er jo rett og slett feil. Denne :o) blir litt for Marianne Aulie for min del...
Sugerøret Skrevet 28. november 2011 #57 Skrevet 28. november 2011 (endret) : ) ;~) Endret 28. november 2011 av Kårky
Gjest Herr Drue Skrevet 28. november 2011 #58 Skrevet 28. november 2011 Jeg har vært smiley-entusiast siden den gang mobilene var langt fra mobile, sms fantes ikke og smiley hadde definitvt ikke nese. Smileyen var en sirkel med to øyne og munn eller bare øyne og munn. Senere ble den : ) Jeg ser noen påstå at den opprinnelige smiley var :-) . Det er jo rett og slett feil. Denne :o) blir litt for Marianne Aulie for min del... Vi snakker selvfølgelig om emoticon-smileyen, som det så fint heter.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #59 Skrevet 28. november 2011 Ca hvor gammel er jeg da, som bruker :o) x) og ^^ ?
uten filter Skrevet 28. november 2011 #60 Skrevet 28. november 2011 Denne :o) blir litt for Marianne Aulie for min del...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå