Gå til innhold

Smiley med nese

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns det er en veldig mamma ting å gjøre. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg husker da vi begynte med smileys og slikt, da var det med nese som var tingen. Men som alt annet, så ble den også forkortet. nå skriver jeg hovedsakelig uten nese. Men det er litt avhengig av fonten som brukes også.

Min mamma bruker kun de smileyene som er lagt inn på mobilen hun. Og disse har nese. Hun er 60.

Handler vel litt om smak og behag (og hva som er normen i vennegjengen).

Endret av spinnwild
Skrevet (endret)

Jeg skriver bestandig smiley med nese, selv om jeg er langt under førti. I mine øyne ser det bare litt mer "ordentlig" ut å skrive :-) i steden for : )

Denne :o) forbinder jeg nok heller med damer på 40, og denne ;> og denne -.- og denne ^^, forbinder jeg med fjortiser.

Vert dei tre siste variantane ofte brukt blant fjortisane, altså? Har aldri sett dei før, men så vankar eg ikkje i fjortismiljø heller ;)

Eg må seie at eg er veldig einig med TS, har faktisk tenkt over det sjølv.

Endret av Ms. Nasdaq
Skrevet

Og de smileys'ene her :-))))) ... Hva søren er de ekstra parentesene? Dobbelthaker?

• Liker 3
Skrevet

Og de smileys'ene her :-))))) ... Hva søren er de ekstra parentesene? Dobbelthaker?

Tror det bare er en form for ekstrem forsterkning, slik som når man bruker 21 utropstegn på rad.

• Liker 1
Skrevet

Dette var nytt for meg!

Skrevet

:hoho:

For et herlig emne å opprette tråd om!!!

Jeg er forsåvidt enig med trådstarter!

:ler:

Skrevet

Har aldri tenkt over det før nå, men når jeg tenker meg om, så er det veldig typisk f.eks mammaen til samboeren min med :o))) ! :fnise:

Skrevet

Nå kommer jo det veldig an på hvor jeg skriver, og om jeg skriver med pc eller telefon. På telefonen blir det :-) når jeg bruker smiley'ene som er lagt inn. Men har mottakeren en annen telefon får ikke han/hun animerte smiley. Blir jeg da gammeldags, fordi jeg sendte med nese??

Skrevet

Nå kommer jo det veldig an på hvor jeg skriver, og om jeg skriver med pc eller telefon. På telefonen blir det :-) når jeg bruker smiley'ene som er lagt inn. Men har mottakeren en annen telefon får ikke han/hun animerte smiley. Blir jeg da gammeldags, fordi jeg sendte med nese??

Jeg syns det vitner om at du er en omgjengelig og vennlig person! :jepp:

Skrevet

Æh, hvorfor ble det forrige innlegget mitt som anonym (AB #29)? Oh, well..

Hehe, selvsagt er jeg det :gjeiper: Kan leve med å være litt gammeldags innimellom også, og la det passere som sjarm :)

Skrevet

Æh, hvorfor ble det forrige innlegget mitt som anonym (AB #29)? Oh, well..

Hehe, selvsagt er jeg det :gjeiper: Kan leve med å være litt gammeldags innimellom også, og la det passere som sjarm :)

Det er faktisk sjarmerende! Pappa bruker nese! :jepp:

Gjest Herr Drue
Skrevet

Må bare si at det ikke er gammeldags å bruke nese. Det ville jo ha betydd at de brukte det i gamle dager :O)

Skrevet

Må bare si at det ikke er gammeldags å bruke nese. Det ville jo ha betydd at de brukte det i gamle dager :O)

Nei, men sooooo yesterday, er det! :Nikke:

Skrevet

Nei, gammeldags var jo ikke riktig uttrykk, sånn egentlig :) Men dere mente forhåpentligvis hva jeg skjønte!

Skrevet (endret)

Jeg hater smiley med nese! Har aldri tenkt over at dette :-) har noe med alder å gjøre. Tenker heller at det er en teit person, siden han/hun skriver :-) i stedet for :) (altså kolon og parentes) som det skal være. Nese på Smiley :kjefte: MAKAN! Det får da være grenser. Men av og til konverterer mobilen min en ordentlig smiley til en nesesmiley. Da er nesesmileyavsenderen unnskyldt. Under tvil.

Endret av Gjøa
Skrevet

Jeg hater smiley med nese! Har aldri tenkt over at dette :-) har noe med alder å gjøre. Tenker heller at det er en teit person, siden han/hun skriver :-) i stedet for :) som det skal være. Nese på Smiley :kjefte: MAKAN! Det får da være grenser. Men av og til konverterer mobilen min en ordentlig smiley til en nesesmiley. Da er nesesmileyavsenderen unnskyldt. Under tvil.

:ler:

Skrevet

Jeg er 21, og det HENDER at jeg bruker :-), men jeg fortrekker :). Jeg får helt angst av disse smileyene:

:O) :o) :=)

HerreGUD.

Skrevet

Jeg er 21, og det HENDER at jeg bruker :-), men jeg fortrekker :). Jeg får helt angst av disse smileyene:

:O) :o) :=)

HerreGUD.

Foretrekker altså : ) uten mellomrom

Skrevet (endret)

Eneste jeg forbinder med litt eldre folk er denne :-))))) som jeg ikke skjønte poenget med før jeg leste denne tråden :fnise:

I tillegg syns jeg også det er typisk for de over en viss alder å overdrive ekstra når de skriver på nett.Store bokstaver,masse utropstegn eller spørsmålstegn.Ser veldig aggresivt ut,men regner med de bare gjør det for å forsterke poenget eller noe.

Min mamma er ikke helt inne i data og sånt så når jeg skriver mail eller sms til henne så bruker hun ikke stor bokstav,ikke punktum eller komma så kan være litt slitsomt å lese de mailene/sms'ene noen ganger :)

Endret av Nenya82
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...