Gå til innhold

Smiley med nese

Fremhevede innlegg

Gjest Herr Drue
Skrevet

Hva synes dere om smileyer med nese egentlig?

For min del føler jeg det er litt mamma-aktig, og jeg forbinder det stort sett med folk over 40. Det er ikke noe galt i det - jeg bare lurer på om dere tenker det samme.

:-)

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det samme, spesielt med de som bruker rund nese. :o)

Skrevet

:-(

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker det av og til. Helst uten, men noen ganger med. Og jeg er langt fra førti. Enig i at :o) er veldig "voksen dame".

Skrevet

Jeg er 17 og skriver mer :-) enn uten nese. Haha. De fleste her jeg bor gjør det også, om jeg ikke tar helt feil. Men :o) derimot synes jeg er ganske "gamlemor" :fnise:

Skrevet

Jeg bruker det hele tiden, og er ikke gammel.

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Jeg vet om/kjenner mange langt under 40 som skriver smiley med nese.

16 år gammel jente, 18 år gammel jente, en del i min klasse (17 år), en gutt/mann på 24, broren min på 21 osv osv.

Mamma skriver sånn da :o) det er søtt!

Skrevet (endret)

Har jeg aldri tenkt over egentlig?! Legger sjelden merke til hvilken smiley folk bruker..

Men for meg faller det seg naturlig å skrive:) framfor :-), og jeg er i 20-årene:)

Endret av challenger
Skrevet (endret)

Haha, har faktisk tenkt over det selv. Skriver alltid :) = : ) selv og har en venninne som skriver den andre veien (: ... Men smiley med nese er på en måte forbeholdt de over en viss alder, ja.

Endret av trinity89
  • Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg forbinder det også med godt voksne folk. Tenker det samme om overdreven tegnsetting (4-5 spørsmålstegn bak et spørsmål), og mellomrom mellom siste bokstav i setningen og punktum.

• Liker 1
Gjest Herr Drue
Skrevet

Ja, gjerne med litt vilkårlig bruk av store bokstaver her og der.

Skrevet

Mamma - hun skriver sånn som Dette ! :-)

Gjest fireflies
Skrevet

Jeg skriver bestandig smiley med nese, selv om jeg er langt under førti. I mine øyne ser det bare litt mer "ordentlig" ut å skrive :-) i steden for : )

Denne :o) forbinder jeg nok heller med damer på 40, og denne ;> og denne -.- og denne ^^, forbinder jeg med fjortiser.

• Liker 1
Skrevet

Typen min mener at :-) er "old school smiley" og han bruker kun den av prinsipp, for det er sånn den skal være. Alle jeg kjenner som bruker den type smiley er over 30, så jeg forbinder det med godt voksne.

Skrevet
:lol: Jeg er ungdommelig - jeg er over 40 og har alltid lurt på hvorfor alle andre skriver den med nese. :hoppe:
  • Liker 1
Skrevet

hahaha! jeg bruker det når jeg skal sende sms til feks læreren, eller andre voksne mennesker, så jeg enig med deg ja.

:-))))

Skrevet (endret)

Jeg bruker vel :-) og :) om hverandre. Prøver vel kanskje å bruke :-) mer, når jeg sender sms til folk som ikke er helt inne i sms-språket. Innbiller meg at man lettere identifiserer :-) som ett fjes, enn den sistnevnte.

..er forresten under 40.

Endret av Lutetium 71
Gjest Herr Drue
Skrevet

hahaha! jeg bruker det når jeg skal sende sms til feks læreren, eller andre voksne mennesker, så jeg enig med deg ja.

:-))))

:o)

Skrevet (endret)

Jeg bruker bare:)

Bortsett fra på htc'en da bruker jeg bindestrek i mellom, for da blir det til en smileyfigur.

Edit: Jeg er 34:)

Endret av Best

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...