Gå til innhold

Hund som vasker sofasetet..før han skal legge seg.


absinthia

Anbefalte innlegg

Som sagt: Hunden min slikker setet på sofaen før han skal legge seg der. Dersom jeg ikke sier "ja,ja - nå¨er det nok!" så vasker han den grundig.

Dette skjer bare når han har tenkt å ligge der en stund, han gjør det ikke når han setter seg på rumpa i sofaen med alle fire bena på gulvet.

Han vasker ikke senga si av skai, før han legger seg der - den fungerer mer som en oppsamlingskurv for objekter han mener er sine eller som han har funnet i huset (lekene hans, enslige sokker, en forlatt steikespade ) <han gjør heller ikke dette på liggeplassen han har i andreetasjen.

Noen andre som har hunder som driver med dette, eller som har en teori på hvorfor det skjer?

Kan føye til at jeg har en litt pertentlig hund, så det hadde egentlig ikke forundret meg om han rett og slett driver med renhold av sofaen før han legger seg.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjer bare når han har tenkt å ligge der en stund, han gjør det ikke når han setter seg på rumpa i sofaen med alle fire bena på gulvet.

Er det bare jeg som ser for seg dette som komisk? :fnise:

Vår hund gjør ingenting sånt, og jeg har ikke peiling på det, så jeg kommenterte vel egentlig bare pga sitatet.. :sjenert:

Skjønner at hunden sikkert sitter med beina i sofaen, altså ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ser for seg dette som komisk? :fnise:

Vår hund gjør ingenting sånt, og jeg har ikke peiling på det, så jeg kommenterte vel egentlig bare pga sitatet.. :sjenert:

Skjønner at hunden sikkert sitter med beina i sofaen, altså ;)

Det er komisk og han er en gigantstor hund, derfor sitter han altså gjerne med rumpa i sofaen og bena i gulvet sånn som denne hunden gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er komisk og han er en gigantstor hund, derfor sitter han altså gjerne med rumpa i sofaen og bena i gulvet sånn som denne hunden gjør.

Åja, da var det faktisk det komiske jeg så for meg, da. Var jo inne på tanken om at han var stor nok til det, men jeg så altså for meg en mellomstor hund prøve på det samme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund kan sitte på rumpa med forbeina i gulvet, både i sofaen og i bilen. Det ser ganske komisk ut ja :)

Ellers har min hund også den vanen, at den slikker armlenene på skinnsofaen både titt og ofte. Men den gjør det helst bare mens han allerede har ligget der en stund. Den hviler ofte hodet på armlenet. Den synes vel jeg slurver med renholdet da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan høres ut som han liker lukta på setet? Eller er hm renslig?

min sitter slik han også :

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Zhigan/zhigan%203%20years%20old/sitte_sofaen.jpg

Haha.. de skulle vært samlet til hundekaffeselskap! ;)

Her har han en slapp søndag: 76403_462392992611_526847611_5481781_6393327_n.jpg

Lurer også på om det kan ha noe med at sofaen er av skinn og at han liker lukte/smaken av den - vi prøver å begrense vaskingen litt, sånn at han ikke sliter bort fargen.

Edit: Måtte bare kommentere at jeg ser at jeg burde ha forminsket bildet en del..

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund kan sitte på rumpa med forbeina i gulvet, både i sofaen og i bilen. Det ser ganske komisk ut ja :)

Ellers har min hund også den vanen, at den slikker armlenene på skinnsofaen både titt og ofte. Men den gjør det helst bare mens han allerede har ligget der en stund. Den hviler ofte hodet på armlenet. Den synes vel jeg slurver med renholdet da :)

Han her er som sagt en litt pertentlig herremann så det forundrer meg ikke om han har noe å utsette på renholdet! ;) Han er omtrent aldri skitten på bena etter å ha vært ute, fordi han hopper over eller går omveier rundt våte og gjørmete områder, samt skynder seg å vaske bena om det skulle være noe skitt der. Ganske lurt - for han synes ikke akkurat at det er noe stas å dusje, selv om han godtar det.

...men rulle seg i ordentlig ekle ting som revelort, kumøkk mm... det har han ingen problemer med, for det er jo "parfyme"! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er min du mener, så er han blanding av Grand Danois og Pyreneerhund, - en Great pyredane som noen kaller den, det er faktisk noen i statene som driver oppdrett av denne mixen, så den har fått sin egen "raseinfo" som er ganske så treffende når det kommer til vår hund ihvertfall.

Her er den:Beskrivelse av GD/Pyreneermix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

:fnise: Så søtt! Jeg tror egentlig bare at hver eneste hund har sine egne særtrekk som gjør de spesielle, og som er eget for akkurat den hunden. Det trenger ikke finnes noen logisk forklaring egentlig.

Mi tispe har masse rare sånn vaner som hun gjør hele tiden. For eksempel har hun det med å legge tre-fire puter oppå hverandre i sofaen før hun legger seg øverst oppå putene. Min teori på det er at siden hun er så liten (5 kg) så legger hun seg oppå putene for å få et bedre overblikk og for å bli større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er min du mener, så er han blanding av Grand Danois og Pyreneerhund, - en Great pyredane som noen kaller den, det er faktisk noen i statene som driver oppdrett av denne mixen, så den har fått sin egen "raseinfo" som er ganske så treffende når det kommer til vår hund ihvertfall.

Her er den:Beskrivelse av GD/Pyreneermix

Han var fryktelig lik mine, det var som å se Maja her, for hun gjør ofte det samme! Men han er helt korthåret da?

Høres ut som en spennende blanding det der:)

Hvor høy er han, hvor gammel, og hvor tung??

Ble veldig nysgjerrig altså :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Så søtt! Jeg tror egentlig bare at hver eneste hund har sine egne særtrekk som gjør de spesielle, og som er eget for akkurat den hunden. Det trenger ikke finnes noen logisk forklaring egentlig.

Mi tispe har masse rare sånn vaner som hun gjør hele tiden. For eksempel har hun det med å legge tre-fire puter oppå hverandre i sofaen før hun legger seg øverst oppå putene. Min teori på det er at siden hun er så liten (5 kg) så legger hun seg oppå putene for å få et bedre overblikk og for å bli større.

Så rart det må se ut, og så søtt! Mine er store, men ser stadig noe søtt med dem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Så søtt! Jeg tror egentlig bare at hver eneste hund har sine egne særtrekk som gjør de spesielle, og som er eget for akkurat den hunden. Det trenger ikke finnes noen logisk forklaring egentlig.

Mi tispe har masse rare sånn vaner som hun gjør hele tiden. For eksempel har hun det med å legge tre-fire puter oppå hverandre i sofaen før hun legger seg øverst oppå putene. Min teori på det er at siden hun er så liten (5 kg) så legger hun seg oppå putene for å få et bedre overblikk og for å bli større.

Vi har også en liten hund som liker veldig godt å ligge på puter i sofaen, gjerne oppå armlenene også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var fryktelig lik mine, det var som å se Maja her, for hun gjør ofte det samme! Men han er helt korthåret da?

Høres ut som en spennende blanding det der:)

Hvor høy er han, hvor gammel, og hvor tung??

Ble veldig nysgjerrig altså :)

:)

Han er 2,5 år, litt over 85 cm i mankehøyde og ca 60 kilo eller litt over, han har blitt litt mer maskulin det siste halve året, så det kan godt hende at han har fått litt mer kilo i muskler enn sist vi sjekket vekt.

Han har litt tykkere pels enn en GD, antagelig mer som en labrador eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:)

Han er 2,5 år, litt over 85 cm i mankehøyde og ca 60 kilo eller litt over, han har blitt litt mer maskulin det siste halve året, så det kan godt hende at han har fått litt mer kilo i muskler enn sist vi sjekket vekt.

Han har litt tykkere pels enn en GD, antagelig mer som en labrador eller noe slikt.

Kraftig gutt da, og så skjønn på bildet!!

Vil gjerne høre mer om han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sleiker også sofaen, men da har han gjerne sikla litt først. Ser sikkelet og tenker "hø? Har noen sølt noe?".. det er min teori i alle fall :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig og morsom hund. Det kan godt være at han liker smaken på skinnet i sofaen. Min synes ihvertfall at smaken av skinn og lær er aldeles nydelig. Min har spist min mors nye italienske skinnsko (kostet over 2000) go min nye Filofax av skinn skulle jeg aldri lagt slik at hun fikk tak i den...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Vår ligger ikke i sofaen da, men han kan godt gå en runde rundt bordet og sleike gulvteppe før han legger seg. Varierer litt hvor mye han gjør det, men det er grundig sleiking når han først setter i gang, og kan like gjerne gjøres rett etter at vi har støvsugd. Årsaken er ukjent her også :fnise:

Vår elsker forresten vinteren, for da venter han bare på at pappa skal kjøre sammen litt snø til han, så han kan ligge på toppen og se enda litt lenger. Så at noen hunder liker å komme opp i høyden for å ha bedre oversikt er det ikke noe tvil om :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...