Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Så bra du føler deg bra etter forholdene :klemmer: 35 steiner var ikke rent lite nei, så godt du er kvitt dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Titt-tei, Delhpinamamma! :) Har ikke fått lest hele dagboken din, men har tittet litt på sidene dine nå. Godt at operasjonen gikk bra og at Delphinamannen hjelper til. Er ikke bare-bare å være mamma alltid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Høres ut som du har det greit etter forholdene, og det er veldig fint å lese! :klemmer:

Og ikke helt feil at Delphina-mannen får prøve seg som "mamma for en dag", de trenger nok å se hvilken jobb det er! :)

Jeg har det veldig greit, sliter bare med luftsmerter og er litt svimmel da jeg ikke har spist noe særlig på 2 dager.

Det er ikke feil nei, han innser at jobben som mamma er tyngre enn han har trodd. Så han har spurt hvordan jeg holdt ut, så jeg fikk blåst ut frustrasjon mot han..

Så bra du føler deg bra etter forholdene :klemmer: 35 steiner var ikke rent lite nei, så godt du er kvitt dem. :)

:klemmer: føler meg bedre na, bare vondt i nakken og skuldrene, men bedre nå enn i går. Det var mange nok, skal lage noe ut av steinene, som et lite minne.:fnise:

Titt-tei, Delhpinamamma! :) Har ikke fått lest hele dagboken din, men har tittet litt på sidene dine nå. Godt at operasjonen gikk bra og at Delphinamannen hjelper til. Er ikke bare-bare å være mamma alltid :fnise:

:goodbye: Heisann! Det er bare koselig å se deg igjen, selv om jeg har sett på bildene av bolla :P jeg er i god form, bare svimmel og sulten.. og litt vondt i nakken, men paracept er min venn.

---

Jeg kom meg opp av sofaen av egen maskin i dag, og det gikk bra. Kjenner at jeg ikke har spist noe særlig, så ligger igjen på sofaen og slapper av. Tror kanskje jeg kommer til å forflytte meg opp til senga i dag, hadde vært deilig.:fnise:

Beklager at jeg ikke legger igjen spør i dagbøkene deres.. er begrenset med energi jeg har. Dog, jeg leser hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han har forstått hva mammarollen egentlig går ut på! Her tror han at mammaperm er ferie...!!

Håper det går bra med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Blir bedre før hver dag. I går var jeg våken fra 7 til 22. Synes det er godt siden jeg sov mye de første dagene etter operasjonen. Kan spise det jeg spiste før operasjonen, da tenker jeg på brød og pålegg, pluss frukter og bær. Alt med måte. Jeg ammer C som normalt, men det er rart å ikke kunne ta meg av henne som normalt. Hun blir jo kjempeglad for å se meg, noe som hjelper en nyoperert mamma.:rodmer: Smertestillende tar jeg ikke da smertene jeg har er små og i operasjonssårene.

Får tid til å tenke når jeg er sengeliggende. Uansett, jeg tenker som så at jeg aldri vil ha keisersnitt, om vi går for barn nummer to. Det er vondt nok å gå gjennom denne typen operasjon, et inngrep i seg selv er vondt. Du blir så stillestående, du knasker smertestillende og du får ikke tatt deg helt av barnet ditt... vet det kanskje ikke kan sammenlignes, men det er vondt nok fet jeg har gått gjennom, og det er vanskelig nok å ikke kunne ta seg av barnet sitt som man vil. Om jeg skulle bli like dårlig, ha så mye smerter etterpå som nå, så vil jeg helst unngå keisersnitt.

Uansett, jeg fungerer sånn nogenlunde, savner bare frisk luft.

Håper dere med dåpsbarn får en fin dåpsdag.:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så bra at han har forstått hva mammarollen egentlig går ut på! Her tror han at mammaperm er ferie...!!

Håper det går bra med deg :klemmer:

Vel, han har måttet ta seg mye av C, så han ser at det er en del jobb. vi snakket i går om det å ta seg av C og han sa at han ikke visste hvordan jeg greide så mye som jeg gjorde, han greier ikke det.. så kan hende at når jeg er på bena igjen, at jeg får tid til meg selv.. han så han trengte det, og han skjønte nå hvorfor jeg spurte om det en gang i blant :fnise:

Alt står bra til her, og med deg? : klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt står bra til her, og med deg? : klemmer:

Alt står bra til her også :) Håper du snart er oppe å hopper igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Alt står bra til her også :) Håper du snart er oppe å hopper igjen!

Så bra at operasjonen var vellykka! Håper du blir betre for kvar dag som går :):klemmer:

Jeg er oppe og går igjen, noe som er utrolig deilig.:fnise: dog, jeg er avhengig av at forloveden hjelper med å legge C til puppen og slikt. Mamma kommer i kveld, så da får jeg hjelp av henne. Hun hjelper gjerne til, spurte henne pent. :sjenert: er litt øm og sår, men det er tross alt ikke mer enn 5 dager siden jeg ble operert.

Studerer som vanlig, merker at jeg ble veldig deprimert av å ligge med smerter den første tida, men nå får jeg gjort det jeg liker og det hjelper virkelig. Jeg tar det med ro, lytter til kroppen og slapper av når det trengs. Har ikke hatt noen forandringer som gjerne forekommer etter fjerning av galleblæra, men jeg spiser også relativt sunt også. Savner sjokolade litt, men ikke sånn at jeg går på veggen og må ha. Det jeg må ha er frukt og grønt, og jeg har spist opp alt...

C er ei flott lita frøken som ruller frem og tilbake, griper tak i alt og smiler til mamma. Gleder meg til jeg kan holde henne igjen, å bare henne og å gi henne en god klem... det er de små tingene jeg savner nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler deg litt bedre :)

Skjønner godt at du savner å kunne kose med C :klemmer: Men snart, veldig snart er du frisk og rask igjen og kan kose og klemme masse på jenta di :)

God bedring videre! Godt mammaen din kommer en tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så bra at du føler deg litt bedre :)

Skjønner godt at du savner å kunne kose med C :klemmer: Men snart, veldig snart er du frisk og rask igjen og kan kose og klemme masse på jenta di :)

God bedring videre! Godt mammaen din kommer en tur :)

Det er deilig å ikke være sengeliggende. Er heldigvis godt å kunne gjøre ting av egen maskin. :jepp:

Snart er jeg der og kan kose med lilletulla. :jepp: Gleder meg!

Tusen takk og det er godt, og veldig koselig. Lå i morfintåka og så spurte hun om jeg ville ha besøk, for hun hadde jo fri. Så, de fikset det mens jeg sov ut narkosen og morfinrusen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du begynner å føle deg bedre. :) Det blir nok godt for deg å slippe smertene. Aner ikke hva slags smerter det er snakk om, men det er jo ikke noe gøy uansett hva slags smerter.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så bra du begynner å føle deg bedre. :) Det blir nok godt for deg å slippe smertene. Aner ikke hva slags smerter det er snakk om, men det er jo ikke noe gøy uansett hva slags smerter.. :klemmer:

:klemmer: De smertene jeg hadde først var vondt i sting, muskler og rygg/skulder/nakke (de to siste grunnet gassen de pumpet inn i buken for å få lettere tilgang til galleblæra), de har heldigvis gått over. Nå er det litt røsking i stingene og en vondt i høyre skulder, men ellers går det fremover. Bruker ikke smertestillende, og for meg er det kjempedeilig!

---

Jeg har mistet en hel del vekt siden C ble født. Har mistet 10 kg av før-svangerskapsvekta mi.. :sjenert: Så, nå ligger jeg på 79kg.. De siste 2 kg forsvant de to første dagene etter operasjonen, det er begrenset hva du greier å spise annet enn smertestillende og frukt. Prøver å spise hele tiden, men hva jeg spiser er langt sunnere enn tidligere, kan ikke overbelaste systemet helt enda. Gleder meg til å stramme opp og få trent opp musklene, er fort gjort å få slappe muskler etter operasjon legger jeg merke til.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra oprasjonen gikk bra, og at du føler deg bedre! :jepp:

Får tid til å tenke når jeg er sengeliggende. Uansett, jeg tenker som så at jeg aldri vil ha keisersnitt, om vi går for barn nummer to. Det er vondt nok å gå gjennom denne typen operasjon, et inngrep i seg selv er vondt. Du blir så stillestående, du knasker smertestillende og du får ikke tatt deg helt av barnet ditt... vet det kanskje ikke kan sammenlignes, men det er vondt nok fet jeg har gått gjennom, og det er vanskelig nok å ikke kunne ta seg av barnet sitt som man vil. Om jeg skulle bli like dårlig, ha så mye smerter etterpå som nå, så vil jeg helst unngå keisersnitt.

Kjenner meg så igjen i det du skriver her. En blir veldig stillestående etter en operasjon. Jeg knasket smertestillende dagen lang etter keisersnittet, og stort sett bare ventet på at jeg skulle kunne gjøre noe annet enn å bare ligge i senga, og få tatt meg av babyen min selv uten å ha masse folk rundt meg til å hjelpe meg med alt. Det er dette som gjør at jeg ikke vil ha keisersnitt en evt. neste gang også.

God bedring videre i allefall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så bra oprasjonen gikk bra, og at du føler deg bedre! :jepp:

Kjenner meg så igjen i det du skriver her. En blir veldig stillestående etter en operasjon. Jeg knasket smertestillende dagen lang etter keisersnittet, og stort sett bare ventet på at jeg skulle kunne gjøre noe annet enn å bare ligge i senga, og få tatt meg av babyen min selv uten å ha masse folk rundt meg til å hjelpe meg med alt. Det er dette som gjør at jeg ikke vil ha keisersnitt en evt. neste gang også.

God bedring videre i allefall :klemmer:

:jepp: Er godt. Heldigvis ikke så lang tid å bli bra på, fordelen med laparoskopi.

Jeg lå mye og tenkte, og jeg har respekt for de som går gjennom en ks (også de som har gått gjennom vaginale fødsler), rett og slett grunnet den ekstra belastningen på kroppen, når man blir mor. Jeg vil ikke sammenligne dem helt, dvs cholecystektomi og keisersnitt, for det er forskjellige typer operasjon, men helt grunnleggende er det slik at kroppen har gått gjennom et inngrep og skal leges. Forskjellen er også at jeg har ei 5 måneder gammel frøken som greier seg med pappaen sin, mens du hadde en nyfødt som var helt avhengig av deg og du var immobilisert..

Og om det er en neste gang, så er det ikke nødvendig at du går gjennom det samme. For alt vi vet, så kan jeg ende med ks (selv om jeg ikke vil gjennom et planlagt et...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være greit å ikke være sengeliggende lenger, ja! Men jeg regner med at operasjonen var verdt det, selv om du ble avhengig av hjelp noen dager. Heldigvis har du ei stor liten jente som klarer seg godt hos pappaen sin. Heldigvis, og dessverre - hehe. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Må være greit å ikke være sengeliggende lenger, ja! Men jeg regner med at operasjonen var verdt det, selv om du ble avhengig av hjelp noen dager. Heldigvis har du ei stor liten jente som klarer seg godt hos pappaen sin. Heldigvis, og dessverre - hehe. :klemmer:

Det var ikke greit, men det blir gjerne sånn etter en operasjon. :fnise: Noen trenger ikke ligge lenge, men jeg trengte de to dagene før jeg kunne gå litt mer av egen maskin. Det var litt deilig med hjelp, men jeg skal innrømmme jeg følte meg nedfor og lei. Jeg er glad hun greier seg med pappaen sin, han har nå startet et kveldsrituale hvor han får C til å sovne. :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Har hatt moren min her et par dager, det har vært koselig så langt, da jeg har fått mye hjelp av moren min til å ta meg av C. Har kunnet løfte henne litt, men det er fremdeles litt jeg sliter mer og det går litt frem og tilbake. Tenk så herlig mamma jeg har som kommer ned og hjelper meg. :jepp:

Var ute og gikk en tur i dag til kjøpesenteret, og vi stakk innom H&M for å se på noen klær. Fant en bluse jeg likte, og tok med meg størrelse 42, 44 og 46... Fikk ikke prøvd 46-en en gang, da 44 satt som støpt om brystene mine, og 42 var passe rundt magen min... Det er litt deilig å se at jeg passer godt inn i en mindre størrelse. Blir litt spesielt når jeg har hovedsaklig måttet kjøpe store størrelser. Har også en knallgul topp i størrelse M. Er litt stolt over kroppen min... Har liksom aldri vært tynn eller noe.. Nå begynner det å gå seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

C er overalt nå, ruller og ruller, slik at hun slår hodet sitt en gang i blant. Nå må man virkelig være på vakt. Hun driver også og spenner rygg når hun sitter på fanget vårt. Hun har forøvrig god kontroll på å lene seg frem og tilbake i sittende stilling, men hun gjør dette. Lurer på om det er noe som plager henne (selv om hun ikke gråter).

Edit: C roer seg ned når hun blir båret, da spenner hun ikke nakken og ryggen bakover. Tror frøkna er litt glad i å bli båret og gjør det hun kan for å bli båret, men skulle det bli verre nøler jeg ikke med å snakke med lege.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med en mor som kommer på besøk! Det er du verdt :) Gratulerer så masse med vektnedgangen, du har veldig lov til å være stolt! :jepp: C vil nok bare komme opp i armene deres ja, men det skader ikke å følge litt ekstra med på henne! Hvis det er noe er det jo bra å høre med legen hva det kan være! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...