silverdoe Skrevet 3. oktober 2012 #621 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hurra for fine C som er 1 år! Jaiks, som tida går!! Håper de får ei kjempefin feiring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. oktober 2012 #622 Del Skrevet 4. oktober 2012 Gratulerer så mye med C sin ettårsdag i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 5. oktober 2012 #623 Del Skrevet 5. oktober 2012 Gratulerer til ettåringen, litt på etterskudd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 10. oktober 2012 #624 Del Skrevet 10. oktober 2012 Gratulerer til ettåringen, litt på etterskudd!! Gratulerer så mye med C sin ettårsdag i går! Hurra for fine C som er 1 år! Jaiks, som tida går!! Håper de får ei kjempefin feiring Gratulerer med ett-åring!! Tusen hjertelig takk! Store jenta mi! Er hektisk for tiden, og bursdagsselskapet til C var sukessfullt. Foreldrene mine var på besøk og de hadde det så gøy! Det var jo godt å vite, at de hadde det så bra og at C koste seg med alle besteforeldrene sine. Hun er veldig veloppdragen, det får vi høre fra mange. Vet ikke om det alene er vår fortjeneste, men også svigers, selv om jeg er langt strengere enn svigermor (som til tider synes jeg sulter jenta). Hun sover lett på egenhånd og i dag var det pappa som la C. Jeg har begynt å trappe ned ammingen, da vi må gjøre det mulig for C å kunne være med pappaen sin i desember, det og jeg har slitt en del med høyrebrystet (som har kranglet). Det er vemodig, det skal sies, men jeg synes det har vært flott at jeg har greid å gi så mye mat til min datter som jeg har. Hun har de siste dagene sovet mesteparten av natta, fra rundt 19-20 til 6-8. Hun går noen steg alene, men hun er nå ei som er i farta og synes det er raskere å bruke lekene sine som gåstol. Hun elsker å gå, men ikke alene. Har en teori at hu har litt maur i ræva og hvis det tar for lang tid å komme fra A til B på den måten, er det ikke noe vits i å gjøre det. jaja, hektiske dager, men jeg elsker å være mamma, spesielt når C våkner opp så fornøyd og stråler som ei lita sol. Er alltid herlig når hun rekker ut hånda og sier HEEEI.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 14. oktober 2012 #625 Del Skrevet 14. oktober 2012 Da kom det største spikeret i kista, C går hun nå. Kanskje ikke den kjappeste babyen av alle dere på KG, men det er et stort øyeblikk der hun går og slipper tak fra bord og går mot mammaen sin. Vi har allerede sko, da farmor og farfar kjøpte noen gode sko til C før hun gikk, men vi skal nok kjøpe vintersko nå! Har forsåvidt sluttet å amme, brystene mine virket ikke som hadde stort mer igjen etter mye frem og tilbake med mme og barnehage og hu og hei. Så, i går ammet jeg for siste gang og C fikk i dag flaske fra meg. Sove natt gjør hun, og sover stort sett 10-12 timer. Er liksom ikke stort spennende som skjer her, jeg studerer, C utvikler seg til å bli ei luring med leppa (sutreleppa brukes aktivt for å få vilja, men mamma er immun). Vi har det godt, vi er stolte over jenta vår og vi planlegger nå å gifte oss snart, ikke en stor fest, bare et intimt lite bryllup der vi har de nærmeste. Tror det oppsummerer ganske greit alt det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 14. oktober 2012 #626 Del Skrevet 14. oktober 2012 C kan gå! Helledussen Kjekt med vintersko til de små føttene! Da har du sluttet med ammingen ja, blir nok lite melk når dagene går i ett som de gjør! Kjekt å høre at hun har et så godt sovehjerte! Tenk at dere snart skal gifte dere! Et intimt bryllup med de nærmeste høres perfekt ut! Har dere bestemt dato, eller i det minste måned? Og blir det i Nederland? Så koooselig med bryllup Jeg vil også gifte meg... Hehe. Forlove oss først kanskje. Håper mine hint (ikke sånne typiske hint som det motsatte kjønn ikke forstår, altså) har nyttet, og at vi kommer hjem som nyforlovede etter jul og nyttår... Ellers får jeg vel ta saken i egne hender Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 14. oktober 2012 #627 Del Skrevet 14. oktober 2012 C kan gå! Helledussen Kjekt med vintersko til de små føttene! Da har du sluttet med ammingen ja, blir nok lite melk når dagene går i ett som de gjør! Kjekt å høre at hun har et så godt sovehjerte! Tenk at dere snart skal gifte dere! Et intimt bryllup med de nærmeste høres perfekt ut! Har dere bestemt dato, eller i det minste måned? Og blir det i Nederland? Så koooselig med bryllup Jeg vil også gifte meg... Hehe. Forlove oss først kanskje. Håper mine hint (ikke sånne typiske hint som det motsatte kjønn ikke forstår, altså) har nyttet, og at vi kommer hjem som nyforlovede etter jul og nyttår... Ellers får jeg vel ta saken i egne hender Det er helt herlig! Vi er to stk stolte foreldre og så er det stolte besteforeldre her. Det ble lite, det var sårt og ja.. Hun var vant til mme gjennom grøten, så da ble det en naturlig nedtrapping og tilslutt var melkeproduksjonen passe død. Vemodig, men jeg har ei sunn datter og det er det viktigste! Vi gifter oss innen vi flytter inn i leiligheten, så blir vel før desember neste år. Ene kusina til forloveden gifter seg i april, men vi venter til etter det tenker jeg. Gidder ikke ta opp konkurransen med henne (hun ble gravid med vilje etter å ha møtt C, hun ville ha en liten en selv, hun stresser litt med feil type for å være helt ærlig). Vi er som et gift par uansett, vi har det gøy sammen, samtidig som forloveden stjeler dyna. Det blir her i Nederland ja! Skal overtale mannen til å gå i kjole! Nei, må bare få av litt vekt og finne en fin kjole. Håper han karen din har forstått seg på hintene dine og frir snart! Hvis ikke, gå ned på et kne. Om dere elsker hverandre, tenker jeg han sier ja (men kan hende han blir satt ut). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. oktober 2012 #628 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hurra for C som går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 16. oktober 2012 #629 Del Skrevet 16. oktober 2012 Vi er som et gift par uansett, vi har det gøy sammen, samtidig som forloveden stjeler dyna. Er dette definisjonen din på gifte par? Det er uansett akkurat sånn vi har det også! Den sniken som absolutt skal ha min dyne, den er jo så god å varm Men han vet hva jeg tenker når det gjelder forlovelse, og at jeg godt kan fri selv hvis han ikke gjør det. Så veldig overrasket ville han nok ikke blitt, men jeg håper at han gjør det selv innen ikke altfor lang tid Gifte dere før desember neste år ja, men det er jo faktisk mer eller mindre innen ett år da! Merkelig med kusina som ble gravid med vilje, likesågreit å ikke gifte dere samtidig som henne ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 24. oktober 2012 #630 Del Skrevet 24. oktober 2012 Er dette definisjonen din på gifte par? Det er uansett akkurat sånn vi har det også! Den sniken som absolutt skal ha min dyne, den er jo så god å varm Men han vet hva jeg tenker når det gjelder forlovelse, og at jeg godt kan fri selv hvis han ikke gjør det. Så veldig overrasket ville han nok ikke blitt, men jeg håper at han gjør det selv innen ikke altfor lang tid Gifte dere før desember neste år ja, men det er jo faktisk mer eller mindre innen ett år da! Merkelig med kusina som ble gravid med vilje, likesågreit å ikke gifte dere samtidig som henne ja! Næh, min definisjon av å være gift er: Jeg håper at han gjør det snart, altså, at kjæresten din frir. Det er uansett bare koselig med en ring på fingeren. Uansett, det viktigste er forholdet, om dere har det godt, ikke om det er ringer på fingrene eller ikke. Kjenner jeg er litt avslappet uansett rundt giftemål, men hadde vært koselig å bli gift en dag, men stresser ikke. Ser på kjoler en gang i blant, men ikke sånn at jeg har katalog på katalog om hva jeg skal gjøre og ha til bryllupet. Akkurat nå er C, forloveden og studiene viktigst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 26. oktober 2012 #631 Del Skrevet 26. oktober 2012 Likte bildet Sånn jeg tolker bildet er det to stk som elsker hverandre for den de er, og at de kan være seg selv med hverandre. Det er akkurat sånn vi har det. Pluss litt "farting" på min kjære, men heldigvis klarer han å holde seg hvis vi er ute på noe Ønsker deg en fin-fin helg! (Og gratulerer med dagen i morgen!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 27. oktober 2012 #632 Del Skrevet 27. oktober 2012 Sånn, da kan jeg endelig GRATULERER MED DAGEN!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 15. november 2012 #633 Del Skrevet 15. november 2012 Sånn, da kan jeg endelig GRATULERER MED DAGEN!! Jeg så det på bursdagen min, tusen hjertelig takk. Beklager sånn at jeg ikke har fått svart på en god stund.. H-E-K-T-I-S-K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 15. november 2012 #634 Del Skrevet 15. november 2012 Jaja, her er jeg igjen, og det blir kanskje siste innlegget på en godgod stund. Er midt oppi eksamensforberedelsene, og ja. Det er hektisk. I tillegg har jeg frøken turbo å holde styr på. Hun går hele tiden, står opp uten støtte, kaster tissebleiene sine i søplekassa, rydder opp etter seg (vel, noen ganger, ikke hele tiden), ler høylydt av et program på tven, og mater seg selv til tider. Noen ganger går det overalt, noen ganger i munnen. Hun har blitt litt av ei luring, hun elsker å stikke av fra meg når vi gjøre oss klar til å reise hjem fra barnehagen, mens jeg skal skifte på henne ytterklærne hennes. Da løper hun til en lekematte og ler høylydt! Hun elsker det å være i barnehagen, hun er fryktelig sosial av seg, men hun liker også at mamma kommer og henter henne. Hun har vendt seg til å være fra oss noen timer, og hun enser meg nesten ikke når jeg kommer i barnehagen. Før satt hun foran døra, nå leker hun til hun ser meg, da stabber/småløper hun bort til meg. De siste dagene har vært hektiske.. C har mest trolig fått den sjette barnesykdom, feber og utslett. Tirsdagen var grusom for henne, hun hadde en dårlig natt og jeg var avventene om jeg skulle ta henne til barnehagen, med tanke på at hun hadde 39 i feber. Da jeg tok tempen på morgenen var den 37, så jeg tenkte at det kanskje skulle gå. Hun virket i fin form... Hun gråt på hver dump vi kjørte over, og i barnehagen ga jeg streng beskjed om at de skulle ringe om C ikke følte seg i form.. De gjorde heldigvis det. Samvittigheten var dårlig, og jeg kjenner jeg føler meg slem for at jeg tok henne til barnehagen, men hun virket i fin form og feberen hadde gått noe ned.. Heldigvis er hun i fin form nå, matlysten er ikke helt der enda. Jeg skal ha eksamen i nederlandsk lytting og lesing i januar! Spennende! Skal også ha eksamen i noen fag i desember. Hektisk blir det, men ja.. SLik er det å være student og mamma... Håper dere alle har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 20. november 2012 #635 Del Skrevet 20. november 2012 C begynner å bli en stor jente, ser jeg! Koselig med en oppdatering fra Delphinamor Fint at hun koser seg sånn i barnehagen Synd at C er syk da, men godt at hun er tilnærmet frisk! Hektisk å være student og mamma ja, kan tenke meg det! Satser på at du klarer deg helt fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 12. desember 2012 #636 Del Skrevet 12. desember 2012 C begynner å bli en stor jente, ser jeg! Koselig med en oppdatering fra Delphinamor Fint at hun koser seg sånn i barnehagen Synd at C er syk da, men godt at hun er tilnærmet frisk! Hektisk å være student og mamma ja, kan tenke meg det! Satser på at du klarer deg helt fint! Hei sullå! Beklager at jeg ikke svarer så ofte, og at jeg ikke skriver i dagboka (men jeg leser.. Snart ferie for deg! ) Hun elsker barnehagen, har vært lite syk, men det har vært røft når det har stått på. Det er virkelig hektisk, kjenner jeg er sliten nå, og jeg har allikevel et par uker til med nederlandsk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 12. desember 2012 #637 Del Skrevet 12. desember 2012 Tiden går fort, spesielt når man må lese hele tiden. Kjenner jeg er sliten, hadde sikkert vært lettere uten nederlandsken, den er hektisk nok som det er.. C er ei flott lita jente, elsker å herme etter oss, vasker ansiktet til mammaen sin akkurat som mamma vasker hennes. Hun har noen få ord, hun sier "baba" når vi bruker ordet bye bye, og "dada" for doei (hadet på nederlandsk), hun sier mye hei (både for her og hei) og elsker å vinke. Hun babler en del enda og vi forventer ikke akkurat at hun skal ha et velutviklet språk med tanke på at det er tre hun utsettes for. Er i Norge akkurat nå, har vært noen røffe dager, litt etterdønninger av mye jobbing og lite avslapping, og en omgangsyke-light jeg fikk fra C før jeg reiste. C kastet opp alt som var av vann og mat, og å høre henne gråte av smerte fordi magen er tom, det var vondt (vi prøvde å gi henne litt og litt vann, men det kom opp det også). Så, for to dager siden var det min tur med de samme symptomene, følte meg kvalm og greide ikke holde ned noe. Forloveden er redd for et nytt svangerskap, men når vi har lignende symptomer begge to, antar jeg C min ga meg omgangsyke-lighten sin til meg (deler med deg jeg mamma. ) Savner henne når jeg er ute og reiser, det er liksom.. rart uten henne. Ellers er livet mitt lite spennende, C har opplevd snø for første gang og det var fascinerende, det var morsomt og kaldt. Mini-snømannen min fikk heller ikke stå i fred, her skulle vi plukke på og rive den ned. Hun er herlig, jeg er stolt over lillejenta mi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 13. desember 2012 #638 Del Skrevet 13. desember 2012 Så flink du er! Kan godt forstå at du blir sliten, du får kjempe deg gjennom det:) har du juleferie nå? Koselig med en tur til Norge! Og kjekt at C fikk se snøen, spennende saker vet jeg! Du får ha god bedring, satser på at det ikke er en ny Delphina-baby på vei! Men i og med at forloveden hadde de samme symptomene så... Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 22. desember 2012 #639 Del Skrevet 22. desember 2012 Så flink du er! Kan godt forstå at du blir sliten, du får kjempe deg gjennom det:) har du juleferie nå? Koselig med en tur til Norge! Og kjekt at C fikk se snøen, spennende saker vet jeg! Du får ha god bedring, satser på at det ikke er en ny Delphina-baby på vei! Men i og med at forloveden hadde de samme symptomene så... Hehe Jeg har juleferie, synes det nesten er litt kjedelig jeg. Er så vant til å gjøre et eller annet, og nå.. Ingenting.. Vel, annet enn å leke med lille C min. Det var spennende, det er noe med det å se den lilles første reaksjon til snø. Hun gikk med snø i hendene og var så fascinert. Lo godt da hun ville ha en liten smakeprøve av snøen. Nei, sitter her og har mensmurringer fra helvete, er litt over tiden, men jeg er nesten sikker på at det er relatert til den stressende tiden før eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 22. desember 2012 #640 Del Skrevet 22. desember 2012 Har fått resultatet på eksamene mine, var to stk C og jeg er fornøyd. Håpet jo på høyere, men jeg var rusten på studeringen og har hatt det veldig hektisk (og jeg er ikke alltid verdens mest effektive til å lære). Uansett, tror universitetet har gjort en feil og hadde til og med mareritt om at jeg hadde dårligere karakterer enn jeg egentlig hadde fått.. Jeg er vel eneste som får mareritt over sånt. Nederlandsken går også bra, får mye skryt nå. Er litt artig at jeg ikke har veldig mange grammatiske feil. Er noe jeg må jobbe med, men det er alltids øvelse. Snart eksamen der, hvertfall i lesing og lytting. Nåja, C er aktiv og blir ei så flott lita jente. Hun er litt av ei luring og det kan man se på lillemor. Jaja, er veldig lite som skjer her i gården. Håper dere alle får en flott jul (kjenner jeg gleder meg til å se C min åpne pakker - hun er alltid så fornøyd!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå