Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Aww. Tenner! :danse:

Jaaa! :rodmer: Hu er så skjønn, selv om den enda jobber med å vokse seg litt opp av gummen, den har allerede brutt gjennom tannkjøttet. Gruer meg til å amme nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det! :fnise:

Har S fått tenner enda? Eller er det ikke noe der enda?

Nope, ingen tenner her enda. Forloveden begynte å få tenner da han var fire måneder, mens jeg var veldig treg med å både få og miste. Så vi får se når de kommer hos S :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nope, ingen tenner her enda. Forloveden begynte å få tenner da han var fire måneder, mens jeg var veldig treg med å både få og miste. Så vi får se når de kommer hos S :)

Måtte bare dobbeltsjekke om jeg husket riktig. Uansett, det kommer når det kommer. Er vanlig rundt denne alderen.. bare nyte den tannfrie munnen litt lengre, for plutselig stikker det fram en liten tann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med lån!

Bra du Har det bedre for tiden. Er så slitsomt når man har det tungt. Og kjempeflott du finner forelskesfølelsen, selv under hektisk babytid. :klemmer:

Morsomt med førte tannen. De er så søte da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Der kom den første tanna ja, så søtt! :rodmer: I alle fall frem til det første bitet :fnise:

Hehe, hu biter mye på fingeren min, så det er ubehagelig.

Gratulerer med lån!

Bra du Har det bedre for tiden. Er så slitsomt når man har det tungt. Og kjempeflott du finner forelskesfølelsen, selv under hektisk babytid. :klemmer:

Morsomt med førte tannen. De er så søte da :fnise:

Tusen takk!

Det er deilig å ha det bedre, det er slitsomt, men jeg har blitt vant til det etter flere år med perioder hvor ting har vært tungt. Det er ikke akkurat så vanskelig, apekatten min er så flott og søt! Jeg fikk panikkangst i dag og skjelte han ut, da han ikke tillot meg å gå vekk, men han var bare søt.. Beklager for det jeg sa, han skjønte det ikke var "meg" som sa de tingene.

De er søte ja! :rodmer: Rart at hun allerede har første tanna!

Naaaw, suketter..! De første, bittesmå tennene er så søte..! :rodmer:

De er det! :rodmer:

---

Siden C får én tann i første omgang, med mindre den andre dukker opp snart, så tenker jeg hele tiden på Karius og Baktus, selv om de har en tann oppe. :fnise:

Studerer en del for tiden, så det blir begrenset hvor mye tid jeg får her. C tar opp mye tid, sover greit om natta, men er oppe for å bli ammet en gang i løpet av natta. Av og til er det bare litt kos som skal til før C sovner. Har vært et par perioder hvor jeg kanskje løfter henne for fort ut av senga, slik at hun sovner i armene mine. Enten det, eller så er hun bare blitt veldig kosete. Skal sies at jeg er halvt i svime på den tiden, så.. Ja.. Kanskje jeg får se an, kanskje hun sovner selv.

Jeg har ikke vært like var på akkurat dette, men jeg kan se på C at hun virkelig prøver å få meg til å forstå hva hun sier. Hun ser på meg med dype øyne og "prater".. Som jeg har sagt, jeg har ikke vært helt var på akkurat det, men i dag var hun litt furten, så intenst på meg og snakket. Jeg plukket henne opp og hun roet seg. Kanskje jeg skal bli litt flinkere på å legge merke til de små tingene.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtt med tenner :jepp: Men gruer meg til S får, han biter meg allerede i nippelen og det gjør vondt uuuuten tenner :P Så våger ikke tenke på hvordan det blir med tenner en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Søtt med tenner :jepp: Men gruer meg til S får, han biter meg allerede i nippelen og det gjør vondt uuuuten tenner :P Så våger ikke tenke på hvordan det blir med tenner en gang..

C gjorde det, bet hardt, men hun er litt mer skånsom nå. :sjenert: Det er greit det. :fnise:

---

Jeg fikk sett gummen til c mer ordentlig nå, jeg trodde bare det var en tann på vei. Neida, her er det to, det er bare den ene som har kommet seg gjennom tannkjøttet. :sjenert: Lille frøken turbo er blitt "stooooor" jente nå og vi pusser tennene hennes to ganger daglig, selv om C synes det er morsomt å tygge på tannbørsten. :fnise:

I dag skal vi på kino, bare forloveden og jeg! Grugleder meg. Vil liksom ikke være vekk fra C for lenge, men hun sover og svigermor skal være her også. Det kommer til å gå bra, det kommer til å gå bra.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Kos dere masse på kino. virkelig gull verdt. :) :)

Det var skikkelig artig! :jepp:

---

Vi så "The Avengers" i går, og vi fikk alkoholfri champagne på kinoen! :fnise: Ja, kinoene her er litt spesielle, du får servert alkohol. Vi satt på balkongdelen av kinoen og med i prisen får man champagne (med eller uten alkohol) og nøtter. Det var utrolig rått å se filmen! Elsker, elsker, elsker alle Marvelbaserte filmer (som jeg har sett til nå).

Uansett, C ble passet på av svigermor og svigerfar, og hun var flink, men hun våknet opp en time før vi kom hjem og vi ble ikke oppringt. Så, C var oppe i 1,5 time før jeg kom hjem og fikk ammet henne (det var melk i frysen, men svigermor hadde ikke lett etter dem). Det tok også tid før hun sovnet. Hun var ikke lei seg eller noe, hun var fornøyd og bablet når jeg kom hjem, så det var ikke krise. Neste gang blir når C ikke er så avhengig av at jeg ammer henne. :jepp: Uansett, det var koselig for oss alle, C var med besteforeldrene sine og vi fikk litt tid for oss selv.

HULK! SMASH! :fnise: Ja, jeg er litt nerd, elsker filmer basert på tegneserier, kjenner meg igjen når jeg ser "big bang theory", studerer realfag og spiller dataspill. Ikke rart i jeg ikke var sååå populær. :skratte: Neida, det gjør meg bare til den jeg er, og jeg er en god mor på toppen av det hele (jeg tror da det). Det for meg er det viktigste nå!

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det var herlig med litt tid alene ja, det er dere verdt! Godt C har farmor og farfar i nærheten, så mamma og pappa kan kose seg litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at dere fikk litt alenetid og dro å gjorde noe for dere! :) Det er så viktig når man ellers bare er sammen om bæsjebleier :fnise:

TBBT er jo dødsmorsomt! Ser alltid på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Kan tenke meg at det var herlig med litt tid alene ja, det er dere verdt! Godt C har farmor og farfar i nærheten, så mamma og pappa kan kose seg litt! :)

Det var utrolig herlig!

Og vi er heldige som har foreldre som våre, de er flotte de! Håper vi blir like flotte for C :jepp:

Så deilig at dere fikk litt alenetid og dro å gjorde noe for dere! :) Det er så viktig når man ellers bare er sammen om bæsjebleier :fnise:

TBBT er jo dødsmorsomt! Ser alltid på det :)

Det var deilig, litt rart også. Vi har ikke hatt sjansen til å bare være oss to på en god stund. Det er veldig viktig og nå begynner C å bli såpass stor at det går fint! :jepp:

Det er utrolig artig! Verste er når jeg utbryter at jeg kjenner igjen likningene de skriver på whiteboardene sine (noen kjenner jeg, andre ikke).

---

Har feiret dronningsdagen her, og det var morsomt, selv om det ble litt mye for C. Vi prøvde vårt beste å holde henne ute av solen, men litt vanskelig med skyfri himmel og lite skygge. Hun sov en liten periode på pappaen sin, og bablet som den lille frøkenen hun er.

Eneste kjipe var at jeg ble lettere solbrent (glemmer meg selv ja.. :sjenert:) og har sår hals, noe jeg er redd for er en forkjølelse, men den måtte rundt i nesten hele familien til forloveden før den kom til meg. :fnise: Skal kanskje en tur i barnehagen i morgen, slik at C blir litt kjent med omgivelsene, men det avhenger veldig av hvordan jeg føler meg i morgen tidlig. :sjenert: Skal prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ringte og fikk avtalt at jeg skal til barnehagen i morgen! Forloveden fikk jo sjokk han, for jeg ringte rundt og fikset alt sammen. :fnise: Skal ringe helsestasjonen og få byttet time også!

Ser ut som jeg også begynner å bli forkjølet, så det at jeg var ute en times tid i dag, var noe forloveden ikke var helt fornøyd med. Jeg er vant til at jeg har en dag hvor jeg føler meg litt dårlig og resten av tiden er jeg overalt. Eneste problemet er at jeg ikke er like tålmodig. :fnise:

C babler mye, nå går det i ma-ma-ma, na-na-na, da-da-da, ba-ba-ba, bla-bla-bla, mmmmmm, ææææææææh. Hun smiler og ler, og er voldsomt sosial. Blir litt rart å sende snuppa i barnehage, men det er jo nødvendig når jeg skal ta kurs i nederlandsk. Hun elsker kinnet til pappaen sin, altså til å sutte på og nå er det også øret hans. :fnise: Hos meg er det nesa og haka. :fnise:

Uansett, får runde av, skal ta meg litt av C, studere litt og få slappet av litt. Er litt slitsomt å være syk. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal hun begynne i barnehagen? :)

Og god bedring til deg. Både jeg og lille har vært syk, så er nok noe som går... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...