Gå til innhold

Drømmer om eksen når jeg sover


Orchideae

Anbefalte innlegg

Jeg var sammen med min eks i nærmere 6 år. Vi gjorde det slutt for rett over et år siden, og rett etter det traff jeg min nye kjæreste, og vi flyttet sammen så og si med en gang. Vi ble vel offisielt sammen rett over måned etter at det ble slutt med forrige.

Men de siste årene med min eks var vi bare venner så og si. Vi hadde maks sex to ganger i måneden og krangla mye. Vi holdt vel egentlig sammen fordi vi allerede hadde så mange år bak oss, og folk "forventet" vel at det var oss. Det var ikke "kjærestefølelser" de siste 2 årene tenker jeg.

Når jeg reiste dit i helgene drog jeg alltid seint på fredagskvelden og reiste hjem igjen tidlig søndag morgen. Det var godt å komme seg hjem. Mye fordi vi ikke gjorde noe spesielt sammen, satt med hver vår pc hele helgen og alt var ganske kjedelig.

Gjennom hele forholdet spurte familien om vi ikke burde gå hvert til oss, fordi de så at han ikke ivaretok meg på en OK måte. Alltid var det jeg som tok initiativ.

En måneds tid etter det ble slutt møtte jeg kjærestene til to av bestekameratene hans, og de fortalte meg ting han hadde sagt. Ting som at "jeg ville aldri være med han på fest", eller "jeg gadd ikke bli med på besøk". Dette fikk meg så sinna og samtidig satt jeg stor pris på at fortalte meg det. Da vi sa hadet sa de to jentene at det var koselig at de den timen vi hadde snakket da, iallefall hadde fått se hvordan jeg egentlig var.

Jeg har aldri grått noe spesielt eller hatt kjærlighetssorg, og er helt over han. Jeg gråt bare da han hentet tingene sine i leiligheten min, og sa "dette er siste gang i snakker sammen". Har sett han i ny og ned etterpå, men ikke snakket sammen.

I det siste har jeg drømt mye, og da har han vært i drømmene mine. En gang drømte jeg at jeg var utro mot min nåværende kjæreste med han, og i natt drømte jeg at han hadde blitt utrolig overvektig og at jeg gjorde narr av han for det.

Vi har jo begge gått videre, begge er i nye forhold og jeg savner overhodet ikke det vi hadde sammen eller han. Allikevel får jeg disse drømmene, og i ny og ned tenker jeg jo på han. Er det normalt? Jeg føler meg så slem mot min nåværende kjæreste, men jeg kan jo ikke noe for det. Og vi var jo lenge sammen, så det er kanskje ikke så rart med tanke på at jeg har jo brydd meg ekstremt mye om han, en gang...

Endret av isodora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Tror ikke dette er uvanlig i det hele tatt. Han var jo en stor del av livet ditt i mange år, så da er det ikke rart at han dukker opp i underbevisstheten din innimellom.

Du skal i hvert fall ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for dette.

X'en min og min nåværende heter det samme, så når jeg først ble sammen med mannen min så drømte jeg masse om x'en :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette er uvanlig i det hele tatt. Han var jo en stor del av livet ditt i mange år, så da er det ikke rart at han dukker opp i underbevisstheten din innimellom.

Du skal i hvert fall ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for dette.

X'en min og min nåværende heter det samme, så når jeg først ble sammen med mannen min så drømte jeg masse om x'en :fnise:

Godt å høre. Når jeg får tankene om han, er det iallefall ikke positive tanker. Bare så det er sagt. Jeg blir sinna!

Men tankene spretter opp om jeg for eksempel lager noe jeg vet at han likte veldig godt.

Husker første natten jeg sov med min nåværende kjæreste, da var jeg så trøtt og skulle si natta. Og jeg sa alltid "natta da, XX" til eksen, og jeg sa hans navn. Men han var heldigvis like trøtt og reagerte ikke noe nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Var det ikke en tråd her inne nå nettopp hvor det var ei som var helt hysterisk fordi kjæresten hadde sagt x'en sitt navn?

Hvis man skal dømme ut i fra de svaree hun fikk så er nok dette et helt vanlig fenomen, så syns ikke du skal bekymre deg over dette :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...