Gå til innhold

Fanger som har tilgang på aviser, tv og radio.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter de i cellen sin hele dagen å bare ser på tv, hører på radio og leser aviser da? Eller er tilgangen begrenset?

Feks vanlige fanger som sitter i fengsel, får de bruke facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de napper løken litt også, jeg tror ikke de bare leser aviser på cella hele dagen.

Forøvrig tror jeg ordinær soning gir tilgang til en god del fellesarealer, treningsrom, bibliotek, åpning for etterutdannelse osv.

Sånn helt uten at jeg skal gå inn på hva jeg synes om all tilretteleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter de i cellen sin hele dagen å bare ser på tv, hører på radio og leser aviser da? Eller er tilgangen begrenset?

Feks vanlige fanger som sitter i fengsel, får de bruke facebook?

De fleste, altså de som ikke sitter i isolat, må jobbe eller studere. Mange steder har de monteringsarbeide for bedrifter utenfor fengselet, de snekrer enkle møbler (eller paller), noen jobber i kjøkkenet, vasker doer og fellesarealer osv. De skal stort sett være i aktivitet i vanlig arbeidstid, så de sitter neppe og leser aviser og ser TV hele dagen... Vanlige fanger har ikke tilgang til nett, i tilfelle er i det i forbindelse med studier, og da er de under oppsyn og neppe på Facebook:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lengre nord du kommer desto dårligere standard er det på institusjonene.

Noen fengsler er visst rene avlastningshjem med internet og alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanger som har tilgang på nett har tilgang til å lese, men ikke produsere, så de kan ikke være aktive på feks FB eller forumer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lengre nord du kommer desto dårligere standard er det på institusjonene.

Noen fengsler er visst rene avlastningshjem med internet og alt mulig.

Da er det hvertfall ingenting å applaudere for i Nord, for på Østlandet er flere av fengslene utrolig stygge med dårlige rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...