Gå til innhold

Liker eller misliker du dette utsagnet?


14062003

Liker eller misliker du utsagnet?  

2 stemmer

  1. 1. Liker eller misliker du utsagnet?

    • Jeg liker utsagnet.
      1
    • Jeg misliker utsagnet
      17


Anbefalte innlegg

"Vi blir alle gravide en dag!"

Og da tenker jeg spesielt på de som er prøvere og har vært det en tid.

Er det bare jeg som synes at det er en upassende og til dels støtende og sårende kommentar, som burde vært noe omformulert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor står dette utsagnet da?!

Likte det ikke spesielt nei,siden det er noe naivt og usant...

Men sårende og støtende kommer jo an på sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker utsagnet - for det er jo LØGN!

"Alle" blir jo ikke gravide :-?

Enig.

Dette er løgn.

Jeg forsøkte å bli gravid i mange år, men ble det desverre aldri! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg ser det brukt, er det ment som en oppmuntring. Men jeg ville tro det kan oppfattes rimelig sårende likevel. For noen blir dessverre aldri gravide, så jeg synes ikke man kan si sånt i det hele tatt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=59991

Her er tråden hun sikter til...

Tatt ut av sammenhengen blir det en helt annen sak. Men hvis ei jente er 14 dager på overtid og blir skuffet over at mensen kom likevel, så syns jeg det må være lov til å komme med oppmuntrende utsagn som jeg gjorde (uten å ta det korrekte forbeholdet), og jeg syns IKKE det er spesielt hensynsfullt å påpeke at ikke alle blir gravide. Alt til sin tid!! Det er da vanskelig nok å være prøver, om man ikke skal få den meldinga man frykter mest av alt rett i trynet. Det er en enorm utfordring å holde motet oppe i den situasjonen, og man behøver å tenke POSITIVT! Selvfølgelig er det mange som sliter, og personlig tenker jeg at jeg aldri kommer til å bli gravid... men de fleste greier det faktisk! :D

Skal man være korrekt: Nei, ikke alle kan bli gravide. Men: hele 90% blir gravide i løpet av et år. Og innen to år har enda fler lyktes. Tar man også i betraktning den hjelpen som er tilgjengelig etter utredning, -kunstig befruktning, hormonbehandling osv. er det ingen grunn til å være så brutalt "ærlig".

Jeg kommenterte som jeg gjorde fordi vi alle trenger å tro på at vi blir gravide en eller annen gang, på den naturlige måten eller med hjelp! Det gjelder også langtidsprøverne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var i en annen tråd at dette ble sagt - og jeg reagerte. Men det ble visst slettet av moderatur (nei, jeg aner ikke hvorfor).

For meg blir utsagnet litt for blindt. Hvem blir det bedre for at man lukker øyne og ører for realiteten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvem blir det bedre for at man lukker øyne og ører for realiteten?

For deg og meg og alle andre her inne, med mindre det går ut over evnen til å innse at man kanskje behøver litt hjelp - slik at man kommer seg til utredning!

Det er klart at man har det bedre med seg selv, og er mer mottakelig for en graviditet dersom man greier å slappe av, og ikke stresser. Det hjelper å tenke positive tanker! Å være realist kommer det ingenting godt ut av i denne sammenhengen. Annet enn at man skal være innforstått med at det kan ta tid, og det er naturlig... :wink:

*lukker øyne og ører og krysser fingre* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 95% eller noe slikt blir naturlig gravide innen 2 år, så er det krisemaksimering å gå rundt og være redd for å bli ufrivillig barnløs. Det er negativ tankegang, og kan umulig føre noe godt med seg? Realitetene får man da fort nok lov å forholde seg til.. Jeg synes en positiv holdning til livet er viktig, selv om realismen ofres. Det kan jo hende jeg blir overkjørt av en buss imårra, men jeg kan da ikke leve utifra slike tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Veslebråka.

Om en venninde vil bli gravid, men må vente litt, sier jeg da ikke "kanskje du ikke kan få barn"?

Å slenge rundt seg med "alle blir gravide" hvis man positivt vet at noen ikk kan få barn er verre.

Men sånn er livet. Hva med alle de som kaller folk Mongo, og møter på folk som har hjerneskadede søsken? Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...