Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Ja det var meg. Var kombinasjonen at jeg var så utslitt og har en stressende jobb som jeg pendler en time til hver vei, og det i kombinasjon med lite vektoppgang var grunnen da. Var uke 22, hadde gått opp 1,5kg. Men da jeg spurte hva jeg burde ha gått opp ville hun ikke gi noe klart svar, men helst det dobbelte. Men hun understreket at det ikke hadde noe å si for babyen, det var mer et mål på min egen trivsel på en måte. Ble sykemeldt 20% i en måned, så det kjennes veldig godt nå.

Takk for svar julibaby. Jeg tror jeg bare slapper av og venter på hva legen sier på neste kontroll. Jeg har letet på nett men alt handler jo om det motsatte, hvordan ikke gå så mye opp (over 25 kg). :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg begynte ikke å gå opp før uke 21 ca, har gått ganske raskt opp 3kg etter det (uke 23 nå). Har hørt at man ikke trenger å gå opp noe i første halvdel av svangerskapet. Jeg merker at jeg trenger kveldsmat nå, det trengte jeg ikke før. Småspiser litt mer mellom måltidene nå også. Hørte med min mor, og hun gikk heller ikke opp noe særlig første halvdel, så kom det jevnt og trutt resten av svangerskapet. Er vel kanskje litt arvelig da. Har blitt så sjokoladesugen i det siste også, så det bidrar vel til sitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått opp noe enda... Men så har jeg litt å ta av fra før da ;)

Er det flere som har vondt i hodet? Jeg har konstant vondt i hodet fra jeg står opp til jeg legger meg, på tredje uka nå. Det er ganske slitsomt i grunn, og ikke vil jeg ta for mye paracet heller, men jeg må bare ta et par for i det hele tatt komme meg igjennom dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidvis vondt i hodet. Har måttet ty til paracet et par ganger for å greie dagen, jeg også. Men jeg har ikke sammenhengende vondt, som deg angelou. Det slipper om jeg får en god natts søvn. Høres veldig plagsomt ut!

Derimot er jeg begynt å bli kvalm igjen :sur: innbiller meg at jeg har hørt om andre som har hatt det sånn at kvalmen kommer tilbake.Trodde først at jeg brygget på noe omgangssyke, men nå har jeg holdt på i ti dager. Brekker meg om morgenen og kvelden, blir svimmel av kjøleskapslukt osv :frustrert:

Snart helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget med hodepine fra rundt uke 13 til ca uke 20, veldig slitsomt! Heldigvis ga det seg litt, har fortsatt dager med hodepine, men er ikke på langt nær like ille. Håper det går over for deg også angelou!

Nei så kjedelig å bli kvalm igjen nå rhubarb! Man tenker liksom at den fasen er over nå...Håper det gir seg igjen! God bedring!

Satt litt ute i sola i går, var jo så varmt og deilig i solveggen, så brettet opp genseren og solte magen litt. Da var det en som ble vill og aktiv der inne! Kunne se ned på magen at det ble sparket ut både her og der. Hun må jo reagere på lyset tenker jeg? Aldri vært så voldsomt før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeverk og kvalme høres kjent ut ja! Brekker meg til tider om jeg må hoste når jeg er sulten. Hodeverk har jeg konstant på jobb, og er trøtt også! Merker jeg gleder meg til å få barnet ut og bli normal i kroppen igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOGAN

Drikker dere nok vann??!

Jeg har også hatt mye hodepine men det har roet seg mer og mer.. Men nå drikker jeg mye ila dagen også så måtte spørre.

Brekking er velkjent og jeg gjør det bare jeg er tørr i munnen, men er litt slik i utgangspunktet så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker iallefall masse vann :) Tipper det er hormonelt, jeg var akkurat slik med eldstemann også, det gikk over rundt uke 20 engang, så jeg håper virkelig det gjør det denne gangen også, for hvis ikke blir jeg gal :fnise: Skal til legen og måle blodtrykk for sikkerhets skyld da, men det pleier jo å være altfor lavt egentlig, så forundrer meg om det plutselig skal ha blitt høyt.

Kjipt for dere som er kvalme enda, eller har blitt det igjen :klem: Håper det går over da, og at dere slipper å gå slik lenge.

Ha ei fin helg alle sammen? Hva skal dere da? Vi får besøk av to som skal gå Birken i kveld, og i morgen drar vi på en bitteliten hyttetur. Egentlig mest lyst å bare være hjemme, men sånn er det når man har "lovt seg bort" før man visste man skulle være gravid og sliten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalmen heldigvis borte, men jeg har også endel hodepine.

Her skal helgen - og ca tre uker fremover tilbringes på sykehus, da 2 1/2 åringen datt og brakk lårbeinet på onsdag, i bhg. Så nå ligger han stakkars med beina i strekk og har endel vondt - vondt er det også for mammahjertet. Jeg trøster meg med at det skal bli bedre og bedre for hver dag nå.

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soon, god bedring til barnet ditt! Stakkar liten, høres vondt ut det der.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker masse vann. Minst 4 liter om dagen :skaal: Har skikkelig dilla :fnise:

Takk for omtanke :klemmer: Gleder meg til han kommer ut, og gruer meg litt til alle plagene som vil komme før den tid :trist:

God bedring til gutten din, Soon! Huff, høres ikke greit ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå er jeg faktisk litt nedfor. En mor til to i min familie mente i dag at jeg hadde blitt altfor stor i forhold til hvor langt jeg har kommet,jeg bar sikkert på tvillinger bla bla.. Rett og slett fordi hun selv ikke begynte å vise før på lenge. :sjenert: Merker det er lett å ta seg nær av sånne kommentarer sånn i ettertid. Jeg føler jo meg rett og slett blubbete. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOGAN

Æsj, nå er jeg faktisk litt nedfor. En mor til to i min familie mente i dag at jeg hadde blitt altfor stor i forhold til hvor langt jeg har kommet,jeg bar sikkert på tvillinger bla bla.. Rett og slett fordi hun selv ikke begynte å vise før på lenge. :sjenert: Merker det er lett å ta seg nær av sånne kommentarer sånn i ettertid. Jeg føler jo meg rett og slett blubbete. :tristbla:

Ahh.. det er dette jeg mener! F**n så unødvendig! Folk tenker ikke enda de har vært der selv. Det er heller slik at pga. at de har vært der selv så vet de alt som er og burde være! Kjenner jeg blir sååå provosert! Legger til at jeg hadde det jo slik forrige uke sant...

Men nå må jeg også si at magen forandrer seg mye hele tiden- for jeg var jo "blubba" for en uke siden og (er jo ikke blitt mindre) men magen har endret litt fasong, nå er den spissere igjen.. Føler jeg da! Hehe, uansett - det er det viktigste!

Vi må klare å DRITE I hva andre sier nå.. eller bure oss inne resten av svangerskapet? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så dårlig gjort altså! Har hun vært gravid selv så burde hun jo vite at man tar til seg alt av kommentarer. Kan ikke folk bare si "så fin mage du har"? Trenger ikke gjøre oss bekymret med å legge til at den er uvanlig stor eller liten. Prøv å hev deg over, vet det er vanskelig, men alle mager vokser jo ulikt. Så en venn på face som skal føde i april/mai og hennes mage er ikke mye større enn min er nå, så er nok stooore variasjoner!

En annen ting som jeg syns er litt irriterende er at svigermor og kommende oldemor på den siden tar helt av med at vi venter jente. Er første jenta på lenge på den siden, og fikk høre helt fra vi fortalte om graviditeten at de håpet veldig på jente. Ble egentlig litt sår for det kunne jo like gjerne være en gutt i magen, og jeg likte ikke det fokuset på kjønn. Nå har vi jo en jente på vei, og jeg skjønner jo at de syns det er koselig siden det bare er gutter i hans familie, men de kan jo ta feil på ul, og er litt redd de skal bli skuffet hvis det er en liten prins likevel.. Uff, er sikkert bare hormonell som tenker på dette...Dagens utblåsning, hehe, beklager!

Ellers må jeg si at sparkene har blitt svært mye kraftigere den siste uken, koselig :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julibaby - slik var min svigerbestemor når vi venta førstemann. Eller, det var ikke så viktig hvilket kjønn det ble, det var bare så viktig at det fikk vite hva det ble, så når vi var på ultralyd og babyen ikke ville vise seg fram så ble hun SÅ skuffa, og prata ikke om noe annet i UKESVIS. Så prøvde jeg forsiktig å si at er ikke det viktigste at babyen var frisk? Ble så mektig provosert at med nummer to så fikk de ikke vite hva det ble bare fordi jeg var vrang :ler:

K var jo første guttebabyen i min familie siden faren min, så klart at det var stas, og ingen la jo skjul på det, men de sa heller aldri noe annet enn at det hadde vært like stas med jente :)

Og når det gjelder magen, som gravid er man tydeligvis fritt vilt, det er lov å kommentere alt, TIL OG MED hvor mye du har lagt på deg, og det er til og med lov å beføle folk man ikke kjenner :fnise:

Bare DRIT i det! Gravide damer er flotte uansett om magen er stor eller liten. Bare nyt at du kan gå i bikini med stor mage uten at det gjør noe, og vær stolt av struttekulen din :)Og om andre synes man er stor eller liten er jo revnende likegyldig. JEg får stadig spørsmål om "at er du sikker på at de bare er en der?" Og da sier jeg bare at "nei, det er tre!" SKal se ansiktsuttrykkene på de da, hehe. Jeg sier jo at jeg tuller til slutt da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige svar. Gråt en liten skvett i går ja. Jeg går jo å nyter synet av magen forran speilet, nå føles det bare ut som om jeg er feit. :sjenert: Det er nok hormoner..Neste gang noe sånt blir nevnt så skal jeg si det som det er, og det er at magen er perfekt som den er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Det er jo helt ufattelig at man skal ha slike rettigheter.. I form av å spy ut alt! Men det er sant, jeg merker det selv.. Foreløpig har ingen klådd på magen min hvertfall, gleder meg ikkkkkke til det skjer eller..!

Men uansett da hva folk sier så må man vel få brøle tilbake? Nå er vi snart forberedt alle sammen her på dette sant?

Provoserende gaaaaamle damer altså! De fortjener en smekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å forstå meg på at man plutselig er fritt vilt som gravid, både i forhold til kommentarer og at folk plutselig kommer og klapper på magen min. Og når det gjelder størrelse så er jo det like individuelt som alt annet, det er jo ingen som har like svangerskap heller, så hvorfor skal magen se lik ut som ens selv gjorde da en selv var like langt?

Nei damer, bare blås i hva andre sier, snart kommer juli/august-babyene våre :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er gode å ha altså. :)

Ja, tror dere ikke hun kom for å trykke på magen også, for så å si at den var for stor... :P

Koselige var at samboeren min er så beskyttende og sa til meg at magen er perfekt. Han er god han. :rodmer:

Her sparker det masse også..Men i natt lå jeg med tidenes krampe i siden. Som ligament smerter bare ganger 100. Jeg har vært til legen da, og alt er normalt. :) Har forresten fått meg ny lege..en jente som er yngre enn meg selv. Jeg mistenker at hun ikke har sånn veldig god peiling på graviditet, og mente at min tolkning på hva det kunne være var sikkert riktig. :fnise: Første gangen jeg har fått høre det på et legekontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...