Gå til innhold

kjøkkenmaskin. Hvilken skal jeg velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe en ny kjøkkenmaskin til mamma og pappa til jul. Den de har nå er fra 80-tallet eller noe :ler: Den er forsåvidt grei fortsatt, men mikser ikke helt ut i kantene av bollen, så man må holde bollen på skrå for å mikse alt som skal mikses.

Så, jeg tenke å gi dem en ny i julegave :) Men jeg har ikke peiling på sånt! Har dere forslag til en bra kjøkkenmaskin som kan vare de neste 20 årene? (hvit, svart eller sølv-farget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lefdal kjører tilbud på kenwood nå til ca 1800,- Med k.visp, eltekrok og ballongvisp. Veldig fornøyd med min.

Ikke den kuleste designmessig, men den gjør virkelig jobben sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man byttet den hvis den er på tilbud da? Vil at de kan ha mulighet til å bytte :)

Flere formeninger om kjøkkenmaskin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Kenwood selv, litt dyrere modell enn den de har på Lefdal og med litt flere funksjoner, kjøpt på Elkjøp i fjor. Veldig fornøyd med den selv, og har veldig tro på Kenwood selv. Mamma har hatt en så lenge jeg kan huske (15 år kanskje?), som er like god som gull den dag i dag. Den jeg kjøpte har blender, kjøttkvern osv. Veldig praktisk, enkel i bruk og lett å rengjøre.

KitchenAid maskinene er jo også veldig gode har jeg hørt, og ser jo helt fantastiske ut, men er dog ganske mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Ser at ekjøp har 2 kenwood major. En på 900 watt (1800 kr) og en på 1000 watt (4500 kr). Ellers ser de like ut (bortsett fra fargen). Har den watt-forskjellen mye å si? Det er jo ganske stor prisforskjell. Men jeg vil ikke velge den billigste bare fordi den er billigst, om dere skjønner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at WATT har veldig mye å si, f.eks hvordan den kan elte/bake brød osv..! Og at det anbefales å kjøpe den største (Major)- Er den på 1200 kankje?

Jeg ville IKKE valgt den svakeste, med bakrunn i at en Kenwood bør takle "alt" og vare lenge.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 900, og jeg er veldig fornøyd. Selv har jeg ikke behov for noe mer i alle fall, men det er kanskje like greit å kjøpe noe av det beste når man først skal kjøpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange watt kommer jo an på hva den skal brukes til, blir det mye brødbaking og kjøttmaling og slike "tunge" jobber på den, ville jeg gått for den med høyest watt-styrke. Men, skal den bare brukes til visping av eggedosis og annen kakebaking, så klarer vel den svakeste seg.

Men, du bør forhøre deg hva som kan kjøpes av tilleggsutstyr, slik at man kan slippe å ha mange kjøkkenmaskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenwood Chef/Major.

Det er ikke uten grunn at den er produsert med kun få endringer i 60 år.

Da modern pensjonerte den første Kenwooden, etter 25 års tjeneste, kunne hun benytte de fleste bollene og redskapene fra den gamle på den nye. Ekstremt gjennomtestet og bunnsolid kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lefdal kjører tilbud på kenwood nå til ca 1800,- Med k.visp, eltekrok og ballongvisp. Veldig fornøyd med min.

Ikke den kuleste designmessig, men den gjør virkelig jobben sin.

Vi fikk akkurat det samme i gave. Har ikke brukt det ennå, men tenker å se hva slags dyr er dette snart. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wooow! Hvor står det at det kun er i dag?

Det er jo nesten for ille å gå glipp av det! Men får ikke til å kjøpe i dag :sukk:

Se på forsida på nettsiden... Det er black friday idag, ONLY today.. men det kommer sikkert nye tilbud senere, du får følge med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt min Kenwood i 25 år og den går fortsatt som en klokke. Usikker på hvilken watt. Electrolux Assistent er i mitt hode mer rettet mot de som lager masse tung gjærdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...