Gå til innhold

familie,samliv og sexualitet


Gjest Nils

Anbefalte innlegg

Hei!

Hun jeg er gift med har gjennomgått en slankeoperasjon tidligere i sommer, og har nå gått ned 40 kilo.

Hun veide 125 og veier nå 85kg.

Hun sier selv at hun har fått ett nytt liv, og får masse oppmerksomhet på hvor flink hun er,

og hvor fin hun er osv,og alt dette stemmer.

Hun er flink og blitt 40 kilo slankere,men jeg føler at denne gode selvtilliten har gått helt over styr.

Det virker som hun tror hun er den fineste i verden,og så full av seltillit på det,men hun er jo ikke noe model heller da, og tar vi av klærne,så ser man jo at det ikke er så vakkert syn.

Jeg tørr jo ikke si dette til henne, da jeg er redd for å knekke henne,så hva skal en gjøre,eller bør man gjøre noe?(Tror det beste er å holde kjeften)

Vil bare si til slutt, jeg elsker henne og liker selvsagt utviklingen hennes til ett nytt og bedre liv.Vi har også det bedre i senga enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du gjøre noe? Og hvorfor er dette et problem for deg? Nyt synet av henne du og vær glad og stolt over det hun har gjort, og kroppen hennes kommer seg etterhvert som hun får operert bort overflødig hud hvis hun vil dette selv da. Og vær glad hun fremdeles kan kle av seg foran deg, det viser hvor trygg hun er på din kjærlighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han nyter jo ikke synet av henne når han får seg til å skrive at det ikke er noe vakkert syn når hun kler av seg... Fytti..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hun jeg er gift med har gjennomgått en slankeoperasjon tidligere i sommer, og har nå gått ned 40 kilo.

Hun veide 125 og veier nå 85kg.

Hun sier selv at hun har fått ett nytt liv, og får masse oppmerksomhet på hvor flink hun er,

og hvor fin hun er osv,og alt dette stemmer.

Hun er flink og blitt 40 kilo slankere,men jeg føler at denne gode selvtilliten har gått helt over styr.

Det virker som hun tror hun er den fineste i verden,og så full av seltillit på det,men hun er jo ikke noe model heller da, og tar vi av klærne,så ser man jo at det ikke er så vakkert syn.

Jeg tørr jo ikke si dette til henne, da jeg er redd for å knekke henne,så hva skal en gjøre,eller bør man gjøre noe?(Tror det beste er å holde kjeften)

Vil bare si til slutt, jeg elsker henne og liker selvsagt utviklingen hennes til ett nytt og bedre liv.Vi har også det bedre i senga enn før.

Hun opplever jo en kjempeforandring med seg selv nå. Har sikkert slitt i årevis med vekta og selvtillit i forhold til det. Nå har hun endelig begynt å bli den hun vil være, og er overlykkelig for det.

Er du redd for hvor dette ender, ettersom du sier det går helt over styr?

Snakk i så fall med henne om din usikkerhet. Men IKKE ødelegg gleden for henne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette kan være en ganske klassisk situasjon i forhold hvor den ene plutselig endrer seg radikalt. Tryggheten ved det faste og vante forsvinner, og plutselig har du fått en kone som blomstrer opp og stråler i sin nye tilværelse. Jeg vet ikke om du kanskje føler et lite snev av sjalusi over all den positive oppmerksomheten hun får?

Jeg har (dessverre?) hørt om flere forhold som har bristet eller i alle fall ristet kraftig i grunnvollene etter lignende operasjoner eller store slankekurer. Det er ikke så lenge siden jeg så et program på tv om det heller; finnes det ikke en slags oppfølging i ettertid? Eller er det bare for den opererte selv?

Rent generelt sett så vil huden trenge tid på å trekke seg sammen igjen, og dersom hun har mye overflødig hud kan den opereres bort.

Dersom du virkelig elsker henne, synes jeg det beste du kan gjøre er å holde helt munn om at du synes det er "stygt" underveis, og heller støtte henne på veien videre. Og sleng gjerne i et hurrarop og prøv å unne henne den positive oppmerksomheten også ;). Den fortjener hun!

Edit: trykkleif

Endret av micromaya
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LA HENNE FØLE SEG SOM DEN VAKRESTE I VERDEN!!!!!

Jeg tok en slankeoperasjon selv for 3,5 år siden, og har gått ned over seksti kg. Det var det smarteste jeg gjorde i hele mitt liv! Jeg kjenner meg igjen i følelsen. Når jeg hadde gått ned 40 kg, var jeg helt over styr ang sminke og klær. jeg kunne ikke gå forbi et speil uten å legge på mer sminke, og jeg gikk med høye hæler hele tiden. Og jeg TRENGTE det!.. jeg som aldri sminket meg og gikk kun med joggesko før..

dette vil jevne seg ut... Det er min erfaring, basert på meg selv og andre vektopererte jeg kjenner..

Og vær så snill, ikke kommenter huden hennes.. Det jeg også erfarte på passert - 40 kg- var at huden min ikke klarte mer.. Den begynte gi etter. Og jeg fikk heng på lår, armer og mage,rompe. Jeg har vært heldig- jeg var ikke ille iforhold til mange andre- men nok til at det var tydelig. Du trenger ikke minne henne på dette, er det noe hun vet selv er det dette. det er ganske fælt å gå rundt å veie 68 kg og få komnplimenter på hvor flott man er blitt, når det ser rimelig annerledes ut uten klær. Hadde jeg hørt detf ra min daværende kjæreste hadde det knekt meg totalt. Jeg fikk en helt ny seltillit seksuellt ved å bli mindre, test ut alt jeg hadde drømt om- og hadde min x sagt at låra dine disser noe jævlig- hva tror du det ville gjort bedre?

Man har levd lenge overvektig, vært oversett. Plutselig legger folk merke til deg, man merker man får en ny respekt av fremmede og livet er enklere. la henne nyte denne rusen. Det fortjener hun, hverdagen kommer brått nok.

Hun trenger mye av din støtte i tiden fremover- jeg har gått gjennom tre kosmetiske operasjoner dette året, tar silikon om to uker- og det er en påkjenning for kroppen og hodet.

Men du står foran en utfordring- dette er en ego prosess, det må det være- og det er fort gjort å bli glemt i den prosessen. Men prøv å se på det at hun har fått livet i gave på nytt, og du har fått en kone som du mest sannsynlig vil leve mye lenger og aktivt med nettopp pga vekttapet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du i samme avsnitt si at du elsker henne, men at hun ikke er noe pent syn uten klær? Stakkars jente.

Kjærlighet og seksuell tenning/subjektiv mening om estetikk henger dessverre ikke alltid i lag.

Det er fullt mulig å elske noen av hele sitt hjerte, men ikke tenne seksuelt på dem.

Men TS. Du holdt ut med henne når hun var kraftig(?) overvektig. Er det problematisk for deg å holde ut et par måneder med ekstremt god selvtillit?

Situasjonen vil mest sannsynlig stabilisere seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun "lander" nok etter hvert. Akkurat nå er hun nok verdens stolteste, og det med god grunn. Det er stort å klare å gjennomføre dette med så gode resultater.

Vær tålmodig og vær stolt av henne du også. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Kjærlighet og seksuell tenning/subjektiv mening om estetikk henger dessverre ikke alltid i lag.

Det er fullt mulig å elske noen av hele sitt hjerte, men ikke tenne seksuelt på dem.

Men TS. Du holdt ut med henne når hun var kraftig(?) overvektig. Er det problematisk for deg å holde ut et par måneder med ekstremt god selvtillit?

Situasjonen vil mest sannsynlig stabilisere seg.

Jeg mener det er forskjell på å IKKE tenne på, og mene at hun "ikke er noe pent syn". Men ellers er jeg som alltid enig med deg, o'store Katten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok gått i mange år med veldig dårlig selvbilde, og aldri fått komplimenter av noen.

Nå føles det sikkert veldig overveldende for henne - å kunne få på seg vanlige klær, at noen gir henne komplimenter - at hun blir sett. Dessuten føles det nok som om hun bokstavelig talt har mistet en tung bør fra sine skuldre - og man blir bare i bedre humør når ting går lettere.

Hun er endelig "verdt noe" for den verden som måler ting utfra utseende.

Det føles veldig berusende når man har følt seg totalt uattraktiv og sikkert langt nede - det er jo en grunn til at hun tok denne operasjonen, utover helseaspektet.

Hun har mer sex med deg fordi hun føler seg mer komfortabel med sin egen kropp - og jeg kan garantere deg at det blir labert på den siden om du nå bemerker at hun ikke ser helt 100% ut.

La henne ha dette - hun har nok følt seg verdiløs nok fra før av, om ikke du skal komme nå å fortelle henne at "du er fortsatt ikke god nok".

Jeg lurer litt på om du kanskje føler dette som en indirekte trussel mot deres forhold - at hun skal forlate deg etterhvert nå som hun er "et nytt og bedre menneske"? Hvorfor ellers støtter du henne ikke uforbeholdent?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er forskjell på å IKKE tenne på, og mene at hun "ikke er noe pent syn". Men ellers er jeg som alltid enig med deg, o'store Katten ;)

Rolig på tilbedelsen, da!

Det er forskjell, ja. Men ved kraftig vektnedgang kan det jo skape et mindre pent syn, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du i samme avsnitt si at du elsker henne, men at hun ikke er noe pent syn uten klær? Stakkars jente.

Så du mener at hengepupper ikke er hengepupper hvis du elsker noen?

Sannhet og kjærlighet er to forskjellige ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...