Gå til innhold

Jeg skammer meg over Northug.


Chiyo

Anbefalte innlegg

Det har hver fjerde Birken-deltager også. Det i seg selv er ikke så eksepsjonelt alt en kan oppføre seg som en arrogant dass. Dæhli hadde humor, glimt i øyet og respekt for motstanderene. Dæhli stod med ryggen rak uansett hvordan det gikk. Dæhli og Smirnov, to inbitte konkurenter med respekt for hverandre både i og utenfor skisporet. To ekte sportsmenn! Nortugh? Oppfører seg som en bortskjemt drittunge. Fyren er en skam for alt som heter sportsånd!

Her sammenligner vi bra ser jeg ...måten du starter på her avslører mye mer enn du aner om forutsetningene dine mht hvordan du tolker idrett i sin helthet.

Blir vel Northug og Hellner som er nåtidens Dæhli vs Smirnov match up. De utfordrer hverandre på ulike arenaer og lager show av det. Ligger dyp respekt fra begge parteri bunn her. Northug bortskjemt ? den må du utdype. Bortskjemt i å være best ..komme først over mål ?. Noe han har fått gratis noen plass slik du ser det ?

Du definerer sportsånd hvordan egentlig? ..mannen er suveren i sin idrett. Hater å tape, gir 110% for å vinne. Byr på seg selv i hver situasjon, anledning...det som skiller han fra den vanlige birkebeineren skal du se ;) Han er best, det må du bare leve med....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, Northug røyk ut i kvartfinalen på sprinten i dag. "Verdens beste skiløper" - piss meg i øret. Eller han tror kanskje det er barneskirenn uten tidtaking han er med på..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sammenligner vi bra ser jeg ...måten du starter på her avslører mye mer enn du aner om forutsetningene dine mht hvordan du tolker idrett i sin helthet.

Blir vel Northug og Hellner som er nåtidens Dæhli vs Smirnov match up. De utfordrer hverandre på ulike arenaer og lager show av det. Ligger dyp respekt fra begge parteri bunn her. Northug bortskjemt ? den må du utdype. Bortskjemt i å være best ..komme først over mål ?. Noe han har fått gratis noen plass slik du ser det ?

Du definerer sportsånd hvordan egentlig? ..mannen er suveren i sin idrett. Hater å tape, gir 110% for å vinne. Byr på seg selv i hver situasjon, anledning...det som skiller han fra den vanlige birkebeineren skal du se ;) Han er best, det må du bare leve med....

http://no.wikipedia.org/wiki/Lutz_Long

http://no.wikipedia.org/wiki/Pierre_de_Coubertin-medaljen#Sitater

Tror du barnslige Northug hadde lånt vekk en ski eller en stav til en konkurent som hadde blitt frastjålet alt sitt utstyr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Northug røyk ut i kvartfinalen på sprinten i dag. "Verdens beste skiløper" - piss meg i øret. Eller han tror kanskje det er barneskirenn uten tidtaking han er med på..?

Hvis ikke Petter er verdens beste skiløper, hvem er det da?

Teodor Peterson? Dario Cologna? Selv verdens beste kan ikke vinne alle renn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Northug røyk ut i kvartfinalen på sprinten i dag. "Verdens beste skiløper" - piss meg i øret. Eller han tror kanskje det er barneskirenn uten tidtaking han er med på..?

Du skjønner deg ikke på sport så tror ikke du har så mye å tilføre denne tråden...det der "piss meg i øret" uttrykket har gått ut på dato for lenge siden. Må snart klare å finne på bedre ...prøv deg med et fremmedord og 2 til dagen ..skal du se det blir bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://no.wikipedia.org/wiki/Lutz_Long

http://no.wikipedia.org/wiki/Pierre_de_Coubertin-medaljen#Sitater

Tror du barnslige Northug hadde lånt vekk en ski eller en stav til en konkurent som hadde blitt frastjålet alt sitt utstyr?

*ler så jeg griner* .....kremt. Tror faktisk at om du tenker deg litt mer om så skjønner du selv hvorfor ingen hadde gjort akkurat det. Jeg skal gi deg en sjanse til å tenke over det der en gang til. Om ikke så skal jeg nok få sagt det til deg men alle kan ha en dårlig dag ser den.

Sånn lite hint bare ...det er litt forskjell på hvordan denne sporten foregikk for et halvt århundre siden og nå. Vet ikke hvor gammel du er men ta og søk deg opp litt info om Oslo OL anno 1952 ...var før media og pinnup damenes tid du referer til nå. ;)

Forresten du glemte å utdype det der med at Northugen har blitt så borskjemt ... ? Samt hvor

egoismen slik du definerer det ikke hører noen plass hjemme i skisporet ? ..

Endret av PrimoFanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler så jeg griner* .....kremt. Tror faktisk at om du tenker deg litt mer om så skjønner du selv hvorfor ingen hadde gjort akkurat det. Jeg skal gi deg en sjanse til å tenke over det der en gang til. Om ikke så skal jeg nok få sagt det til deg men alle kan ha en dårlig dag ser den.

Sånn lite hint bare ...det er litt forskjell på hvordan denne sporten foregikk for et halvt århundre siden og nå. Vet ikke hvor gammel du er men ta og søk deg opp litt info om Oslo OL anno 1952 ...var før media og pinnup damenes tid du referer til nå. ;)

Forresten du glemte å utdype det der med at Northugen har blitt så borskjemt ... ? Samt hvor

egoismen slik du definerer det ikke hører noen plass hjemme i skisporet ? ..

Fordi de er små mennesker som heller tar en walk over en å konkurere og virkelig måle krefter.

Kort sagt, du ble satt solid til veggs og har ikke noe å argumentere tilbake med. Utenom oppfordring til mest mulig usportslig oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Northug røyk ut i kvartfinalen på sprinten i dag. "Verdens beste skiløper" - piss meg i øret. Eller han tror kanskje det er barneskirenn uten tidtaking han er med på..?

Jeg blir flau på dine vegne. Skjønner du ikke ironi? :fnise:

Er det rart det blir så mange uenigheter, når folk ikke tar ironi engang :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Northug røyk ut i kvartfinalen på sprinten i dag. "Verdens beste skiløper" - piss meg i øret. Eller han tror kanskje det er barneskirenn uten tidtaking han er med på..?

Hvis du er en av de som synes Northug er for svær i kjeften driter du deg vel litt ut med et innlegg i samme tone?

Uansett, ingen vinner alle renn, men en som tillater seg selv å glede seg skikkelig når han vinner, og bli skikkelig forbanna når han feiler øker sitt eget driv, og er dermed en bedre utøver. Dessuten vil en hard tone mellom konkurrenter være med på å øke hverandres prestasjoner. Dette er god gammeldags egging, og Northug er en viking.

Og egoistisk? Sport er pur egoisme, dersom man skal ha et altruistisk perpektiv er det helt hinsides å bruke så mye ressurser på dette, når folk sulter og lider i denne verden. Både utøvere og de som ser på gjør dette bare for sin egen nytelses skyld, og det er en ærlig sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye man kan skamme seg over her i verden, også skammer du deg over Northug? Med tanke på hvor mye du misliker fyren, burde du ikke kaste bort tiden på ham, og i hvert fall ikke lage en tråd om han her.

Jeg liker Northug, jeg. Syns han er en flott gutt som bringer mye glede og morsomheter til skisporten. Skisporten hadde vært gørrkjedelig uten Northug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye man kan skamme seg over her i verden, også skammer du deg over Northug? Med tanke på hvor mye du misliker fyren, burde du ikke kaste bort tiden på ham, og i hvert fall ikke lage en tråd om han her.

Det kalles å skape debatt. :klaske: Hvorfor bruker du KG Forum hvis du ikke forstår konseptet av et forum? :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kalles å skape debatt. :klaske: Hvorfor bruker du KG Forum hvis du ikke forstår konseptet av et forum? :daane:

Lag bare debatt du, det er akkurat det Northug vil; provosere folk som åpenbart ikke tar ironi ;) Mange selvhøytidelige mennesker her, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag bare debatt du, det er akkurat det Northug vil; provosere folk som åpenbart ikke tar ironi ;) Mange selvhøytidelige mennesker her, ja.

Jeg bryr meg ikke om hva Northug vil. Northug sin jobb er å gå på ski. Det er meningen at han skal få medalje for verdens beste skiløper, ikke verdens største rasshøl.

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så mye man kan skamme seg over her i verden, også skammer du deg over Northug? Med tanke på hvor mye du misliker fyren, burde du ikke kaste bort tiden på ham, og i hvert fall ikke lage en tråd om han her.

Jeg liker Northug, jeg. Syns han er en flott gutt som bringer mye glede og morsomheter til skisporten. Skisporten hadde vært gørrkjedelig uten Northug.

Ski er ski. Er like kjedelig å se på et skirenn uansett om en eller annen idiot tuller litt på slutten eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northug er patetisk. En forvokst 7-åring med ski på beina. Ikke mye annet han klarer her i verden enn å gå på ski og være drittunge. Takke meg til idrettsutøvere med mer omløp i skolten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag viste han er Norgest beste komplete skiløper ved å vinne enkelstart. Ikke mange skiløpere som kan hevde seg i alt fra sprint til å vinne 5mil i Kollen.

Syntes også det er kjempe moro med Vibeke Skofterud med 3 pallplassen på rad. Unner henne virkelig topplasseringer etter flere tunge år.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...