Gå til innhold

Jeg skammer meg over Northug.


Chiyo

Anbefalte innlegg

Han har skylt på de som smører skiene hans og han har skylt på andre utøvere. Jeg tror han skylte på en svenske som vant en gang, fordi staven han kom borti Northug eller noe sånt. Altså, hver gang han taper finner han på en unnskyldning til hvorfor de ikke gikk hans vei, og det er selvfølelig aldri han egen feil.

Jeg trodde alle utøvernes ski var dårlige jeg (da tenker jeg på 15km i Vancouver), og at alle havnet dritlangt nede på listene. Ikke bare Petter. Det tyder jo på at det faktisk var noe med skiene. Den stavgreia husker jeg også (hvis du snakker om samme OL), men mener det var NRK som hypet det og at Northug senere gikk ut og sa at det ikke hadde noe med saken å gjøre i det hele tatt.

Eneste jeg kan komme på av store "tap" var rett før Oslo-VM, da han ikke klarte å prestere i verdenscupen. Da sa han jo selv at han var overtrent og måtte ha tid til å komme seg.

Uansett, jeg tror det er litt elsk/hat med Northug. Jeg skjønner at noen kan syns han er uspiselig, og jeg kan fint se at andre setter pris på pøbelstrekene hans.

Edit: Nå har jeg lest litt. Artiklene er dog ikke helt ferske. Det viser seg at Marcus Hellner tråkket på staven til Northug slik at den brakk midt i bakken der han hadde planlagt å rykke. Han sa i et intervju senere at det er slik som skjer, men at det ødela løpet hans.

Endret av Spirali
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:rodme: Jeg liker selvfølgelig når Norge vinner medaljer og sånn, men jeg skammer meg over Northug. Han er en skam for landet. Det er bra vi har vist at vi har mange norske sportsutøvere som ikke er helt hjernedød.

Hvorfor må han være så dust? :sinna:

http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/artikkel.php?artid=10031950

Hvorfor må idrettsutøvere være så alvorlige da ? Det de driver med er jo bare lek . Hvorfor skal vi forlange at de da ikke oppfører seg som om de faktisk leker ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han er helt glimrende både i forhold til idretts innsats og oppførsel.

media trenger sånne som han å bryne seg på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser Marit Bjørgen eller noen av de andre kvinnelige langrennsstjernene oppføre seg på samme vis og komme unna med det. Hvorfor denne valpen Northug får holde på slik, og hvorfor han i det hele tatt velger en slik oppførsel, får vi nok tilskrive at han er mann og det dermed er greit at han oppfører seg umodent og usympatisk. Pluss at han trolig er over gjennomsnittet narsissistisk og skal ha oppmerksomhet på alle måter han ser det mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, selvfølgelig. Men jeg kan helt ærlig si at jeg ikke kjenner noen i Norge som liker han. Det er faktisk bare her på KG jeg har opplevd det. Men liker dere han, så liker dere han, det er ikke noe jeg kan gjøre med det. :)

Og jeg kjenner vel knapt noen som ikke liker han. Jeg syns han er kul, og har stor respekt for den innsatsen som ligger bak alle seierne hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kjenner vel knapt noen som ikke liker han. Jeg syns han er kul, og har stor respekt for den innsatsen som ligger bak alle seierne hans :)

Han er jo åpenbart en usedvanlig god skiløper, og det er grunn til å ha respekt for treningsinnsatsen som må ligge bak.

Dette rettferdiggjør likevel ikke det å gjøre narr av konkurrentene. Det han gjorde før målpassering på Sjusjøen, burde føre til diskvalifikasjon fra rennet og utestengelse fra de neste 3-4 Wordcuprennene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må alle norske idrettsutøvere være så ydmyke og folkelige hele tiden da?

Northug er god på ski, og han tør å vise at han vet det.

Greit å vise at man vet at man er god, men trenger man å være en oppblåst klyse av den grunn?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han er et dårlig forbilde for unger som ser opp til han. Han burde tenke litt på at han ikke bør oppføre seg som om han er på deres alder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er sunt at alle rævslikker Northug fordi han er Norges beste skiløper.

Han viser alle rede at han har høye tanker om seg selv. Etter en stund kan det gå gale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer interessert i ryktet vårt. Jeg bor faktisk i utlandet. Er ikke særlig gøy når alle kommenterer at langrenn vinneren vår er en skikkelig dust. :tristbla:

Jeg skjønner ikke hvorfor du tar dette personlig, det har da ingenting med deg å gjøre, du og Northug er to forskjellige mennesker, og du er neppe ansvarlig for hans handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er vel det landet der janteloven er sterkere enn seksualdriften. La nå guttungen få lov å breie seg litt, han verker skader noen eller urimelige særkrav for seg og sine.

Hva har janteloven med usportslig oppførsel og umodenhet å gjøre?

Northug har vist seg som en ekstremt dårlig taper og løper bort fra journalistene, mon tro om han hadde synes det var like kult om noen oppførte seg slik mot ham da. :fnise: Men neida, selvinnsikt er tydeligvis et fremmedord der i gården.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes enkelte her tar litt av.. Oppblåst klyse??!

Han er muligens litt barnslig og umoden i enkelte situasjoner, men det finnes da langt verre personlighetstrekk enn det.

Idrett er lek.

Hadde han være politiker hadde det vært noe annt. Men han går på ski. I rest my case.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du tar dette personlig, det har da ingenting med deg å gjøre, du og Northug er to forskjellige mennesker, og du er neppe ansvarlig for hans handlinger.

Men han representerer Norge i konkurranser. Jeg tar det ikke personlig at enkelte utlendinger syns han er en dust, fordi jeg er helt enig med dem, men når Norsk skisport får dårlig rykte bare på grunn av Northug, da blir jeg irritert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes enkelte her tar litt av.. Oppblåst klyse??!

Han er muligens litt barnslig og umoden i enkelte situasjoner, men det finnes da langt verre personlighetstrekk enn det.

Idrett er lek.

Hadde han være politiker hadde det vært noe annt. Men han går på ski. I rest my case.

Syns du han er hot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns du han er hot?

Overhodet ikke, hvis du mente om jeg synes han er fysisk tiltrekkende. Synes væremåten hans er positiv, men jeg synes ikke han er noe hunk nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han representerer Norge i konkurranser. Jeg tar det ikke personlig at enkelte utlendinger syns han er en dust, fordi jeg er helt enig med dem, men når Norsk skisport får dårlig rykte bare på grunn av Northug, da blir jeg irritert.

Huff. Får du sove i natten av alt dette stresset?

Sorry. Jeg klarte ikke la være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Men han representerer Norge i konkurranser. Jeg tar det ikke personlig at enkelte utlendinger syns han er en dust, fordi jeg er helt enig med dem, men når Norsk skisport får dårlig rykte bare på grunn av Northug, da blir jeg irritert.

herregud.............. ta deg sammen. verden går ikke under

Endret av Nuppdupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at han skal gå på trynet i hvert eneste renn. Ikke nødvendigvis for å bli skadet, men f.eks. i en spurt.

I individuelle konkurranser er det greit å ønske, men verre med stafett hvor vi gjerne har tre andre som også går for Norge.

Man kan ikke akkurat få stoppet kjeften på han heller, ved å f.eks. sparke han ut av landslaget. SÅ dust er han ikke.

Jeg savner Alsgaard, Estil, Jevne og den gjengen der. Og Hjelmeseth, som ikke var like kjedelig som de førstnevnte.

Endret av PRT
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...