Gå til innhold

Jeg skammer meg over Northug.

Chiyo

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke på han. Jeg ser heller på jentene når de går. ;)

Jeg har pratet med utlendinger om Northug før, og jeg har sagt at vennene mine og jeg syns han er en dust. Det er sannheten. Jeg syns ikke det er rart at utlendinger reagerer, når han oppfører seg på den måten.

Enig her, jeg bor også i utlandet og det er ganske merkbart at modenheten ikke rekker langt, det blir litt sånn snørrunge faktor, "jeg driter i alt annet enn meg selv" opplegg..

Er mange andre proffe idrettsutdøvere som oppfører seg mye mer ydmyke og respektfulle, selv om de har oppnådd mye mer enn han,.

Jeg er imot janteloven, don't get me wrong, men jeg synes at man godt kan blande litt ydmykhet sammen med god selvfølelse..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For litt siden lå det en sak på vg om en fotballspiller som ble utvist fordi han feiret et mål eller noe sånt, ved å ta på seg en zorromaske. Jeg leste ikke hele saken, og nå finner jeg den ikke igjen, men opplys meg om det lå noe mer bak som jeg gikk glippe av.

Poenget er, burde det ikke være likt for alle som holder på med idrett? Hvis fotballspilleren ble utvist for å ta på seg en maske, så burde det samme skjedd med Northug, etter alle ablegøyene hans. Jeg synes ikke noe om oppførselen hans! :spy:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt siden lå det en sak på vg om en fotballspiller som ble utvist fordi han feiret et mål eller noe sånt, ved å ta på seg en zorromaske. Jeg leste ikke hele saken, og nå finner jeg den ikke igjen, men opplys meg om det lå noe mer bak som jeg gikk glippe av.

Poenget er, burde det ikke være likt for alle som holder på med idrett? Hvis fotballspilleren ble utvist for å ta på seg en maske, så burde det samme skjedd med Northug, etter alle ablegøyene hans. Jeg synes ikke noe om oppførselen hans! :spy:

Nå er det idrett vi diskuterer her.....

Syntes ikke Northug har noe å skamme seg over når det gjelder oppførsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme: Jeg liker selvfølgelig når Norge vinner medaljer og sånn, men jeg skammer meg over Northug. Han er en skam for landet. Det er bra vi har vist at vi har mange norske sportsutøvere som ikke er helt hjernedød.

Hvorfor må han være så dust? :sinna:

http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/artikkel.php?artid=10031950

Foretrekker du sånne dødskjedelige Mikke Mus- typer, som Dæhlie og Ulvang? Omtrent umulig å holde seg våken når de åpner kjeften ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte jeg var gravid med Northugs barn i natt, klappet meg på magen og sa "min kommende skihelt". Så kan vel trygt si at jeg ikke har noe imot oppførselen hans. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muhammed Ali var også en kontroversiell, briljant, trash-talker.

Vil du si at det har skadet hans ettermæle? Tvert imot, det har derimot styrket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det idrett vi diskuterer her.....

Syntes ikke Northug har noe å skamme seg over når det gjelder oppførsel..

Ble du også oppdratt i en hule?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muhammed Ali var også en kontroversiell, briljant, trash-talker.

Vil du si at det har skadet hans ettermæle? Tvert imot, det har derimot styrket det.

Jeg driter langt i ryktet til Northug. Folk kan si hva de vil om han, det er hans feil uansett, ettersom han har oppført seg ganske dårlig.

Men tror du utlendingene tenker at Norge er et land med god sportsånd, nå utøveren vår oppfører seg som en trass femåring? Han trenger noen til å sette han på plass, men fordi han vinner blir han rævslikket av sports Norge. Hva med de andre norske utøverne da? De blir satt i dårlig lys på grunn av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener å peke nese er da ikke det slemmeste man kan gjøre, ser på det som en barnslig greie som er helt useriøst, litt barneskole opplegg når man kommer først i mål i gymmen(selv om han selv sier han skulle hedre nesehornet) - hadde reagert mer om han snudde seg i mål, viste finger og skrek høyt at de kunne dra til helvete hele gjengen.

Slik jeg har forstått det så er alle de norske utøverne godt likt i utlandet(blant andre løpere osv) til og med Northug.

Nå er jeg jo ikke enig i alt det Northug sier og gjør, men jeg skammer meg ikke over å være norsk bare fordi han er det. Han får holde på slik han vil, men jeg synes han begynner å dabbe av, var mer futt i han for noen år siden..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er høflige i sin innstilling til konkurrenten slår dem heller ikke ned i støvlene,slik Nordthug gjør, siden da er de nemlig for ydmyke i sin innstilling.

Så lenge Nordthug har den innstillingen han har, som gjør at han vinner de løpene han vinner, så kommer hans innstilling til å komme til uttrykk.

Det at han har en innstilling som gjør at han faktisk vinner, er ingenting å klandre han for eller bli sur av.

Ydmyke folk vinner ikke skiløp.

Så lenge attituden hans funker, så la nå mannen holde på.Kanskje motstanderen tilogmed blir så forbanna at han tar igjen fyren...

Let boys be boys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- hadde reagert mer om han snudde seg i mål, viste finger og skrek høyt at de kunne dra til helvete hele gjengen.

Hadde han gjort det, så hadde det vært den holdningen som gjorde at han kom i mål først. Så da hadde det vært greit det og.

Dette er idrettspsykologi, ikke Toppen Bech.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter langt i ryktet til Northug. Folk kan si hva de vil om han, det er hans feil uansett, ettersom han har oppført seg ganske dårlig.

Men tror du utlendingene tenker at Norge er et land med god sportsånd, nå utøveren vår oppfører seg som en trass femåring? Han trenger noen til å sette han på plass, men fordi han vinner blir han rævslikket av sports Norge. Hva med de andre norske utøverne da? De blir satt i dårlig lys på grunn av han.

Vel, igjen. Dette er idrettspsykologi.Ikke en lærebok i sikk og bruk.

Og det vet utøverne i andre land, og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, igjen. Dette er idrettspsykologi.Ikke en lærebok i sikk og bruk.

Og det vet utøverne i andre land, og.

Skikk, med k, selfølgelig.

Men dette er altså en konkurranse i hvem som går over målstreken først, ikke i hvem som er den mest pikeaktige, selvutslettende empatiske kompisen på tur i skogen...

Og det vet alle som deltar.

Hva sportsånd angår, så vet ALLE der ute i verden at Norge liker aller best å være best og gruse de andre, og samtidig være overbærende mot andre nasjoner og heie på alle som er i løypa. Norge liker best når de får være selvgode. Det er ingen tvil om dette.

Så Nordthug har ikke noe rykte å ødelegge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men jeg vil bare si at jeg syns Northug er et friskt pust! Jeg syns han er morsom og velger å se humoren i det han sier og gjør, jeg tror ikke han mener det så innmari alvorlig...

I verste fall fyrer han opp debatter om hva som er god sportsånd, sånn som dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herregud få deg et liv. norge skammer seg over deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud få deg et liv. norge skammer seg over deg også

:skratte: Ja, Norge skammer seg over en anonym person på et norsk forum. :sarkasme:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viktigste grunnen til at Northug blir mislikt av enkelte er ikke tidvis umoden oppførsel. Det er pga han er frekk nok til å drite i janteloven som gjennomsyrer den den skandinaviske halvøy. Han er en unorsk frekk faen, god på ski, og har selvtilliten til å skryte av det. Da blir det naturligvis rabalder.

Janteloven fortjener bank, Northug leverer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...