Gå til innhold

hvordan endre sovevanene til 1 mnd gammel baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger tips til hvordan jeg skal få babyen min som er 1 måned til å sove om natten.

Han sover mye om dagen og om kvelden,for så å være lysvåken når vi legger oss i elleve tiden og frem til klokken 3 når han skal ha mat :S

Han skriker hver gang han mister smokken så blir ikke mye søvn på meg før etter 3,og det synes jeg er vel sent :S

Er det noe jeg kan gjøre for å endre på denne uvanen hans om å være våken halve natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe jeg kan gjøre for å endre på denne uvanen hans om å være våken halve natten?

Det er lite annet å gjøre enn å vente, dessverre :). Han er jo bare en måned gammel, det er mye å lære for en liten kropp. Det går seg til etterhvert. Sørg for å sove når han sover, også om dagen!

Det er jævlig mens det står på, men det går seg til.

Edit: så nå at du skrev at han er våken frem til 3 "når han skal ha mat". Får han morsmelk eller MME? Hvorfor skal han ha mat klokken 3? Kan han ikke få mat før?

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite annet å gjøre enn å vente, dessverre :). Han er jo bare en måned gammel, det er mye å lære for en liten kropp. Det går seg til etterhvert. Sørg for å sove når han sover, også om dagen!

Det er jævlig mens det står på, men det går seg til.

Edit: så nå at du skrev at han er våken frem til 3 "når han skal ha mat". Får han morsmelk eller MME? Hvorfor skal han ha mat klokken 3? Kan han ikke få mat før?

Joda han får mat klokken 12 og men da sovner han dessverre ikke.

Men etter å ha fått mat klokken 3 så sovner han stort sett alltid.

Han får MME.

Han får mat hver tredje time siden han har lagt litt lite på seg foresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda han får mat klokken 12 og men da sovner han dessverre ikke.

Men etter å ha fått mat klokken 3 så sovner han stort sett alltid.

Han får MME.

Han får mat hver tredje time siden han har lagt litt lite på seg foresten.

Da er nok bare døgnrytmen ikke helt på plass enda. Det går seg til, så hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å vri litt på matrutinene? Kanskje gi mat 23 og 02 og se om han sovner da. Hvis det er vellykket kan du jo flytte tidene mer og mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet lærer seg ikke forskjell på dag og natt før ved tremåneders alder. Det går seg til. Det som ikke hjelper er å forvente at barnet skal tilpasse seg døgnet slik mor og far vil at det skal. La barnet få litt tid på seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har kanskje hørt det før, og dere gjør det sikkert også, men jeg nevner det i tilfelle. :) Det kan kanskje hjelpe å gjøre forskjell på dag og natt. At det er lys og lyd på dagen, at babyen sover andre steder enn i senga si på dagtid, og at dere demper belysning og lydnivået når det er kvelden og "leggetid".

Håper det går seg til for dere snart da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første sovnet ikke før i 1-2- tiden på natten i starten. Mitt første mål var å få ham til å sove ved midnatt. Har du prøvd å samsove? Ta med babyen til sengs, skru av lyset, legge deg ned på siden og legge ham til puppen?

Dette gjorde jeg med mine nr 2 barn, tvillinger, hvis en av dem ikke ville sove når jeg ville legge meg og det fungerte. La meg i 23- tiden og tok dem med. Enten la jeg dem våken i sprinkelsengen de delte, eller la en til puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første sovnet ikke før i 1-2- tiden på natten i starten. Mitt første mål var å få ham til å sove ved midnatt. Har du prøvd å samsove? Ta med babyen til sengs, skru av lyset, legge deg ned på siden og legge ham til puppen?

Dette gjorde jeg med mine nr 2 barn, tvillinger, hvis en av dem ikke ville sove når jeg ville legge meg og det fungerte. La meg i 23- tiden og tok dem med. Enten la jeg dem våken i sprinkelsengen de delte, eller la en til puppen.

Han ligger i min seng ettersom han hylskriker visst jeg legger han i sengen.

Men likevel så sovner han ikke tidligere.

Virker som han rett og slett er altfor lys våken til å få sove.

Nå ammer ikke jeg da,å den første flasken han får i sengen sovner han ikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det ikke så enkelt, nei. Puppen var sovemedisin her. Babyen er litt liten til å styre søvnmønsteret, men kan du prøve å legge ham for natten hvis han tar en kveldsblund? Jeg tok pysj på mine ca åtte hver kveld og hadde kveldstell, selv om de ikke sov for natten så tidlig. Dermed kunne jeg prøve å bare legge dem på mørkt rom ved kveldsblunden.

Jeg har egentlig ingen erfaring med flaskebarn. Puppen var mitt store hjelpemiddel om kvelden/ natten for å få dem til å sove. Etter en mnd til kan du prøve å regulere siste blund før natta, men nå er han litt liten og da er det untakstilstand en stund. Det går seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...