Gå til innhold

Menn som blir mishandlet av kvinner - Hun slår han


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dette er innholdet i søndags VG.

Det finnes og eldre undersøkelser som sier noe om dette. Menn synes det er flaut å gå ut med dette derfor fortsetter dette.

Det skal i følge forskere være likt med menn og kvinner som blir mishandlet av det mottsatte kjønn.

Hvorfor har ikke samfunnet og politikere tatt opp dette?

Det er fordi det er kvinner som styrer og bestemmer i Norge slik at det blir konflikter mellom menn og kvinner. Kvinnene i feministorganisajoner vinner fram og snur det hele til sin fordel selv om volden er like utbredt på begge sider. Det bygges voldsmottak for kvinner og brukes offentlige milder. Menn er ikke prioritert selv da det er bevist gjennom forskerraporter i årevis.

Kan menn undertykkes får kvinner sine fordeler.Se eksempel som barnefordleing, barnebidrag ovs. Det er mange eksempler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er innholdet i søndags VG.

Det finnes og eldre undersøkelser som sier noe om dette. Menn synes det er flaut å gå ut med dette derfor fortsetter dette.

Det skal i følge forskere være likt med menn og kvinner som blir mishandlet av det mottsatte kjønn.

Hvorfor har ikke samfunnet og politikere tatt opp dette?

Det er fordi det er kvinner som styrer og bestemmer i Norge slik at det blir konflikter mellom menn og kvinner. Kvinnene i feministorganisajoner vinner fram og snur det hele til sin fordel selv om volden er like utbredt på begge sider. Det bygges voldsmottak for kvinner og brukes offentlige milder. Menn er ikke prioritert selv da det er bevist gjennom forskerraporter i årevis.

Kan menn undertykkes får kvinner sine fordeler.Se eksempel som barnefordleing, barnebidrag ovs. Det er mange eksempler.

jeg tror det kommer av at en ser på kvinner som det svake kjønn og glemmer at menn er sårbare dem og til tider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Dette er innholdet i søndags VG.

Det finnes og eldre undersøkelser som sier noe om dette. Menn synes det er flaut å gå ut med dette derfor fortsetter dette.

Det skal i følge forskere være likt med menn og kvinner som blir mishandlet av det mottsatte kjønn.

Hvorfor har ikke samfunnet og politikere tatt opp dette?

Det er fordi det er kvinner som styrer og bestemmer i Norge slik at det blir konflikter mellom menn og kvinner. Kvinnene i feministorganisajoner vinner fram og snur det hele til sin fordel selv om volden er like utbredt på begge sider. Det bygges voldsmottak for kvinner og brukes offentlige milder. Menn er ikke prioritert selv da det er bevist gjennom forskerraporter i årevis.

Kan menn undertykkes får kvinner sine fordeler.Se eksempel som barnefordleing, barnebidrag ovs. Det er mange eksempler.

Er ikke derfor, det er fordi gammeldagse kjønnsrollemønstre fortsatt henger igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det er store mørketall når det gjelder vold i nære relasjoner der menn er offeret. Grunnene du oppgir til at det er slik, er derimot så dumt at jeg gidder ikke å kommentere det en gang.

Har du tre års skolegang?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er total motstander av

- at kvinner slår menn

- at kvinner blir forfordelt i barnefordelingssaker

- at menn blir undertrykt, nedprioritert og sett på som mindre verdige som foreldre enn kvinner.

Jeg er feminist.

Nå trådstarter, hva var spørsmålet ditt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

For å svare HELT SERIØST på det jeg ANTAR var spørsmålet i trådstarters nedrakkende innlegg om feminister generelt og kvinner:

Det har tidligere vært antatt at kvinner ikke kunne mishandle menn pga fysiske forskjeller. Heldigvis er vi kommet så langt at vi forstår at dette er ren utopi. Men vi har langt å gå før mishandlede menn får den hjelpen de trenger.

Debatten bør egentlig gå rundt hva menn trenger. Er det krisesenter? Er det andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noreg og verda blir styrt av menn, TS.

Vald mot partnar er aldri greitt, at det er mindre fokus på kvinners vald mot menn kjem av at den er mindre i omfang, og at menn ikkje tør/vil seie frå om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du meiner at det at kvinnene ofte blir prioritert i barnefordelingssaker og får barnebidrag, er det same som at kvinnene har makta i samfunnet, trur eg du får lesa deg opp litt på politikk og styring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

For å svare HELT SERIØST på det jeg ANTAR var spørsmålet i trådstarters nedrakkende innlegg om feminister generelt og kvinner:

Det har tidligere vært antatt at kvinner ikke kunne mishandle menn pga fysiske forskjeller. Heldigvis er vi kommet så langt at vi forstår at dette er ren utopi. Men vi har langt å gå før mishandlede menn får den hjelpen de trenger.

Debatten bør egentlig gå rundt hva menn trenger. Er det krisesenter? Er det andre ting?

Krisesenter eller iallefall noe de kan oppsøke og hvor de kan være anonyme om de syns det er veldig pinlig. Krisetelefon hvor man kan være anonym, nettsider, fora...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Krisesenter eller iallefall noe de kan oppsøke og hvor de kan være anonyme om de syns det er veldig pinlig. Krisetelefon hvor man kan være anonym, nettsider, fora...

FØR vi oppretter krisesenter for menn, vet vi at det er rett medisin?

La oss ikke bare anta at det som fungerer for kvinner også fungerer for menn, men helst finne ut hva som dekker disse mennenes behov først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

FØR vi oppretter krisesenter for menn, vet vi at det er rett medisin?

La oss ikke bare anta at det som fungerer for kvinner også fungerer for menn, men helst finne ut hva som dekker disse mennenes behov først.

det må vi jo kartlegge fra mennene selv. Er jo bare de som kan svare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er total motstander av

- at kvinner slår menn

- at kvinner blir forfordelt i barnefordelingssaker

- at menn blir undertrykt, nedprioritert og sett på som mindre verdige som foreldre enn kvinner.

Jeg er feminist.

Nå trådstarter, hva var spørsmålet ditt igjen?

Ordet "feminist" betyr ikke det samme som det gjorde før. Det har blitt sånn at å være for likestilling, og å være feminist, er 2 forskjellige ting, hvor sistnevnte har blitt det motsatte av mannssjåvinist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Ordet "feminist" betyr ikke det samme som det gjorde før. Det har blitt sånn at å være for likestilling, og å være feminist, er 2 forskjellige ting, hvor sistnevnte har blitt det motsatte av mannssjåvinist.

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisesenter eller iallefall noe de kan oppsøke og hvor de kan være anonyme om de syns det er veldig pinlig. Krisetelefon hvor man kan være anonym, nettsider, fora...

Jeg mener bestemt at det finnes slike ting for menn allerede... Og etter et raskt google søk ("krisesenter for menn") viser det seg at det stemmer. Kvinner og menn kan begge komme på krisesenter dersom det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg mener bestemt at det finnes slike ting for menn allerede... Og etter et raskt google søk ("krisesenter for menn") viser det seg at det stemmer. Kvinner og menn kan begge komme på krisesenter dersom det er nødvendig.

men tenker de burde ha to forskjellige gjerne? Et som på en måte er for menn av menn. Altså at det bare er menn som jobber der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Ordet "feminist" betyr ikke det samme som det gjorde før. Det har blitt sånn at å være for likestilling, og å være feminist, er 2 forskjellige ting, hvor sistnevnte har blitt det motsatte av mannssjåvinist.

Jeg er feminist - det vil si for fremme av kvinners rettigheter. Jeg er i tillegg tilhenger av likestilling. For meg som kvinne er det naturlig å være opptatt av kvinners rettigheter.

I tillegg er jeg motstander av en hver form for diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer:

:nigo:

Jeg er feminist - det vil si for fremme av kvinners rettigheter. Jeg er i tillegg tilhenger av likestilling. For meg som kvinne er det naturlig å være opptatt av kvinners rettigheter.

I tillegg er jeg motstander av en hver form for diskriminering.

Jeg forstår hva du mener. Jeg sier bare at om du presanterer deg som feminist, vil mange missforstå deg og tro at du er en mannehater, for det er sånn det ordet har utvikla seg.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noreg og verda blir styrt av menn, TS.

Vald mot partnar er aldri greitt, at det er mindre fokus på kvinners vald mot menn kjem av at den er mindre i omfang, og at menn ikkje tør/vil seie frå om det.

mindre i omfang, som i ferre tror jeg ikke. mitt intrykk er at det heller nesten er motsatt. det kan oppfattes sånn sikkert både for kvinne og menn, siden noen menn har høyere tåleranse både for smerte i seg selv(i forhold til hva som kan bli påført) og at mange menn(og kvinner) synes at kvinne mot mann vold ikke er vold før det gjør ordentlig vondt. jeg mener at om en kvinne slår med 10% av sin kraft, er det like ille som om en mann gjør akkurat det samme, selv om konsekvensene/skadene(fysiske) er svært forskjellige! men fysiske skadene er jo vanligvis mindre enn når kvinnene blir misshandlet av mennene. psykiske skadene kan være riktig ille for begge kjønn, selv om det i mitt hode tenkes at det kan være vanskeligere for en mann pga tradisjonelle kjønnsroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...