Gå til innhold

Svangerskapshodepine?


Gjest Mahareth

Anbefalte innlegg

Gjest Mahareth

Nå har jeg hatt vondt i hodet nesten hver dag i en uke. Det hjelper ikke stort å sove, det gjør bare ikke vondere om jeg har sovet nok. Paracet har jeg tatt en gang eller to, men det hjelper bare litt. Jeg drikker mye vann og har et ok kosthold. Er lite som har endret seg siden før jeg ble gravid, annet enn at jeg spiser mer frukt og har fått litt dilla på en fruktbrus.

Jeg har heller ikke endret kaffeinntaket i det siste, så koffeinmangel kan ikke være grunnen til hodeverken.

Er dette noe jeg burde ta opp med legen? Jeg var der sist for 2 uker siden og da var alt som det skulle. Har normalt blodtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo selvsagt ta det opp med legen, men vit at det er veldig vanlig med hodepine som gravid, og da spesielt i første halvdel av svangerskapet.

Hadde så vondt at jeg kastet opp til tider, og jeg sliter sjeldent med hodepine til vanlig. (altså i ikke-gravid tilstand)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine, ja! Når du sier det så (tenk, jeg hadde alt glemt det, er i uke 37 nå!!) I 2. trimester hadde jeg hodepine så og si hver eneste dag i over en måned. Det gikk til slutt ut over hukommelse, humør og motorikk. Så gikk det over, og har ikke hatt det siden. Utenom når jeg er gravid, er jeg veldig plaget med hodepine og migrene.

Min venninne hadde det likeens da hun gikk gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "fint" å høre at det er vanlig problem. Har lurt på om jeg skulle starte en tråd for å spørre om det samme. Kan ikke huske at det var så ille i de andre svangerskapene.

Hver morgen våkner jeg med en helt utrolig hodepine. Så ille at jeg er kvalm, og klarer ikke å få i meg frokost, og så blir jeg kvalm fordi jeg ikke spiser :sukk: På meg går det heldigvis over etter et par timer. Noen ganger kommer den tilbake på kvelden, men som regel får jeg "fri" helt til neste morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...