Gå til innhold

Hvilende nattevakt, eller satse på vanlig turnus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er nå på leting etter jobb, og det er jo bare en hel haug med små stillinger innen helse. Det meste jeg har sett er 50% stilling, enten som hvilende nattevakt eller 50% vanlig turnus.

Hva lønner seg med tanke på lønn? Har hørt at hvilende nattevakter ikke får lønn mens de sover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det lønner seg å ha våken nattevakt. Hvilende nattevakt får vel kun betalt hver 3 time, og ellers ved oppdrag/alarmer (her er det sikkert variasjoner fra kommune eller institusjon). Uansett vil våken nattevakt lønne seg i lange baner. Det er bra betalt med tanke på tilleggene, samt at vaktene ofte er på 10 timer, så i en 50% stilling er det masse tid til å ta på seg ekstravakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Problemet er at det ikke er stillinger som våken nattevakt. Bare hvilende eller dag/kveld. Største stillingene er på 50%. Så jeg må finne ut hvilken av de som gir mest lønn, og må også skaffe meg en ekstrajobb for å få nok lønn til husleie osv.

Er skikkelig tørke på store stillinger, vanskelig gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg bare mitt sykehus, men det virker som det er ganske vanlig andre steder også at en 50 % stilling med vanlig turnus lett kan utvides og at det fort blir en del ekstravakter. Ville uansett aldri jobbet hvilende nattevakt, men det er fordi jeg er vant til ..betalte nattevakter, som uansett allerede er rolige. Det er vanlig å ha en fast lav stilling, men å få en del ekstravakter grunnet sykdom eller omrokkeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Har nå hatt 75% våken nattstilling i tre år, så blir uvant med en liten stilling og ekstrajobber her og der. Men får satse på at det dukker opp en våken nattstilling. Etter det jeg har lest om hvilende, er det ikke særlig bra betalt nei.

Men satser på det ordner seg, alt er en vanesak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...