Gå til innhold

Brun med babyolje?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har hørt et tips om babyolje og soling og at man visstnok blir fortere brun av dette.

Kan noen forklare meg hvordan dette fungerer?Smører man det bare på kroppen og legger seg i sola?og funker det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær foriktig! Du kan brenne deg skikkelig, selv om du skulle ha utrolig bar pigment i huden. Hvis solen er for sterk vil du faktisk steke og bli blemmete og få store smerter.

Anbefaler vanlig sololje med faktor hvis du absolutt vil bruke olje.

Men ja, oljen smøres på hunden som vanlig sololje og du blir kanskje brunere, men mest sannsynlig ganske boblete!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I flere år brukte jeg alltid Jordnøttolje (kjøpte det på apoteket, ikke så veldig dyrt) i starten av sommersesongen. Var veldig forsiktig, og klarte meg fint uten å bli brent. Nå derimot tåler jeg ingenting. Tok et bad der jeg hadde noen dråper babyolje i vannet, og var i sola dagen etterpå, og ble meget solbrent! Det er flere som sier de ikke tåler så mye av sola nå som de gjorde før, tror "tilstandene" har forandret seg litt, og at vi bør ha stor respekt for sola!

Om du velger å bruke olje, så anbefaler jeg deg å være veldig, veldig forsiktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo selv hvordan du steker ribbe? Og fettet ligger og bobler i spekket inni ovnen...?

Det er omtrent det som skjer når du smører deg med fett (babyolje, vaselin etc) Det ligger og koker i huden. Klart man bli brun!

Sunt - nei!

Bruk solkrem med solfaktor. Du blir like brun, det tar bare litt lenger tid. Og så sper du på med litt selvbruning, så blir du ikke bare brun og vakker, men du holder deg sunn også.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt meg langt unna bayolje!

Må bør ha minst faktor 2 når man soler seg.

Jeg har "tøff" hud og bli aldri brent, men jeg bruker bestandig faktor når jeg er i sola.

En krem jeg har brukt i alle herrans år er Classic Brown fra Piz Buin. Den har faktor 2 og inneholder karoten så man blir raskere brun. Den funker faktisk! Jeg merker at jeg blir mye brunere med den på. Før var den i olje, men nå er den i en tjukk kremform! Anbefales på det sterkeste!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...