Gjest Iah Skrevet 20. november 2011 #21 Skrevet 20. november 2011 (endret) Jeg endte med å kjøpe projektor og lerret. Det går ikke an å gå på kino i Norge lenger.. Så enig! Den eneste positive kinoopplevelsen jeg har hatt de siste årene var den gang jeg var den eneste publikummeren som ikke var pensjonist. Ellers har jeg blitt utsatt for følgende: - Snakking i mobil, sending av SMS o.l. Det hjelper ikke at du har mobilen på lydløs, lyset fra mobilen er svært forstyrrende for de som sitter bak deg i salen!! - Fnising, latter og samtaler med sidemannen. - Folk som kommer altfor sent, men allikevel klemmer seg innover radene for å sitte på midten. Kommer du etter at filmen har begynt, får du sette deg på første tilgjengelige sete på kanten! - Middag og andre matretter med sterk lukt skal IKKE spises i en kinosal. - Snorking. Klarer du ikke holde deg våken, drar du hjem og legger deg. - Fising. Trenger neppe forklares nærmere. - Folk som går inn og ut av salen. Jeg fatter ikke at det er så mange som trenger "pauser" under en film. Gå på do før filmen begynner. Da vil alle friske mennesker klare å holde seg 1,5-2 timer til filmen er over. - Sparking i setet foran. Mitt sete/ min seterygg er ikke fotstøtte for deg som sitter bak. Jeg kunne sikkert ha fortsatt i det uendelige, men jeg har vel fått frem poenget mitt. Å betale 100 kr for å bli plaget av uoppdragne og hensynsløse idioter er rett og slett noe jeg har sluttet med. Endret 20. november 2011 av Iah
MissStiles Skrevet 20. november 2011 #22 Skrevet 20. november 2011 Så enig! Den eneste positive kinoopplevelsen jeg har hatt de siste årene var den gang jeg var den eneste publikummeren som ikke var pensjonist. Ellers har jeg blitt utsatt for følgende: - Snakking i mobil, sending av SMS o.l. Det hjelper ikke at du har mobilen på lydløs, lyset fra mobilen er svært forstyrrende for de som sitter bak deg i salen!! - Fnising, latter og samtaler med sidemannen. - Folk som kommer altfor sent, men allikevel klemmer seg innover radene for å sitte på midten. Kommer du etter at filmen har begynt, får du sette deg på første tilgjengelige sete på kanten! - Middag og andre matretter med sterk lukt skal IKKE spises i en kinosal. - Snorking. Klarer du ikke holde deg våken, drar du hjem og legger deg. - Fising. Trenger neppe forklares nærmere. - Folk som går inn og ut av salen. Jeg fatter ikke at det er så mange som trenger "pauser" under en film. Gå på do før filmen begynner. Da vil alle friske mennesker klare å holde seg 1,5-2 timer til filmen er over. - Sparking i setet foran. Mitt sete/ min seterygg er ikke fotstøtte for deg som sitter bak. Jeg kunne sikkert ha fortsatt i det uendelige, men jeg har vel fått frem poenget mitt. Å betale 100 kr for å bli plaget av uoppdragne og hensynsløse idioter er rett og slett noe jeg har sluttet med.
Tabris Skrevet 20. november 2011 #23 Skrevet 20. november 2011 Var det virkelig noen i salen som var usikker på utfallet av den kampen? Den arketypiske helten mot den like arketypiske ondskapens kriger? Særlig tatt i betraktning at man jo vet hva som skjer i "Atter en konge". Folk er rare. Nei, jeg tror ikke noen var usikker på utfallet i det hele tatt. Jeg tror heller det var en slags spontan reaksjon etter å ha sett det brutale mordet på Boromir. En slags følelse av at rettferdigheten har seiret.
Gjest MorAase Skrevet 20. november 2011 #24 Skrevet 20. november 2011 Håper ingen i denne tråden har planer om å se The Rocky Horror Picture Show... 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #25 Skrevet 20. november 2011 Tror ikke du har opplevd disse tingene på Harry Potter filmene ts. Jeg tror du bare bruker det som eksempel, for jeg har aldri vært på så stille kinoer som Harry Potter noensinne (Og jeg har sett alle). TS her. Da skulle du vært på Harry Potter-maratonet i høst. Jeg måtte GÅ etter FØRSTE film. Det var de pengene ut av vinduet. Det sto til og med i avisene at kinoen måtte roe ned publikum: "- På et tidspunkt måtte vi faktisk be publikum om å dempe seg. De klappet nesten hver gang det kom en ny skuespiller på lerretet, forteller hun til ABC Nyheter." http://www.abcnyheter.no/nyheter/Kultur/110627/vi-matte-be-publikum-om-dempe-seg Og premieren på en Oslo-kino var f%&/ meg ENDA verre.
Gjest Nenya82 Skrevet 20. november 2011 #26 Skrevet 20. november 2011 Eneste gangen jeg har opplevd det var når jeg så Ringenes herre på kino,men jeg syns det passet fint inn akkurat der da.Nå er jo jeg ganske så fan av de filmene så når den siste Ringenes herre filmen var over og folk klappet ja da klappet jeg også Syns det var en veldig spesiell stemmning under den siste filmen,alle var musestille utenom når det skjedde noe spesielt eller snufsing under triste scener og det er ikke noe jeg syns er vanlig Ellers bråker jo enkelte som faen.Skjønner ikke hvorfor man skal gå på kino hvis man skal sitte og skravle eller sende sms under hele filmen.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #27 Skrevet 20. november 2011 Så enig! Den eneste positive kinoopplevelsen jeg har hatt de siste årene var den gang jeg var den eneste publikummeren som ikke var pensjonist. Jeg prøver også å oppsøke sånne pensjonistfilmer. Men det holder at to fjortiser har gjort det samme, så er man like langt. :gjeiper: Jeg opplevde forresten skrekken på en sånn type film. Foran meg - en sur gammel dame som snudde seg og så sint på meg når jeg åpnet godteposen. Ved siden av meg - fjortiser i verste fnisealder. Endte med at den gamle damen flyttet seg lengre frem, men jeg våget ikke flytte etter. Så jeg var stuck med fjortisene hele filmen. Skal sies at jeg alltid åpner godteposen under reklamen for å ikke forstyrre filmen med knitring. Men når man får et sånt rasende blikk så tør man jo knapt tygge etterpå
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #28 Skrevet 20. november 2011 Jobber forresten på kino selv, og det har hendt at vi har kommet inn for å hysje på publikum. Da gir vi dem en sjanse til, og så er det rett ut. Det som er dumt er at de færreste sier i fra, men heller sitter og irriterer seg. Mye bedre for alle om folk tørr si fra til oss ansatte! Jeg har faktisk dratt fram personalkortet mitt ved et par anledninger (mens jeg har vært på kino selv) og fått folk til å holde kjeft på den måten Men hvis vi må gå ut og si fra så er jo filmen delvis ødelagt uansett. Får man igjen pengene da? Vil jo heller ikke være særlig trivelig å bli sittende ved siden av folk som vet du har vært ute og klaget på dem. Og den typen fjortiser ler seg jo nesten fordervet hvis noen klager på dem. Enkelte folk burde vært bannlyst fra kinosalen. 2
Gjest Anuket Skrevet 20. november 2011 #29 Skrevet 20. november 2011 Jeg synes klapping er greit på premierer osv Både på Ringenes Herre og Harry Potter var stemningen så god! Folk klappet når filmen startet og når filmen var ferdig. På Harry Potter ble det jubel og klapping når Bellatrix ble drept. Bra steming altså. Men ellers er det kanskje irriterende, så har forståelse for at ikke alle liker det. Jeg er nok en klapper
HedvigR Skrevet 20. november 2011 #30 Skrevet 20. november 2011 de som har gått på steinerskolen eller går på folkehøgskolen, klapper for alt. dette må man bare venne seg til. gå seint om kvelden. da er det langt forbi soveputa tid Jeg må ha vært borte de timene vi lærte å klappe upassende steder på steinern, aldri vært borti sånt noe 1
-littleme- Skrevet 20. november 2011 #31 Skrevet 20. november 2011 Dette skjedde etter premieren på den siste Twilight filmen her i hjembyen min. For min del synes jeg det er litt rart, hvorfor klappe? Det er ikke sånnn at skuespillerne kan høre deg, så ser ikke poenget. Men skal innrømme at jeg klappet et par klapp fordi alle andre rundt meg gjorde det, men hvis ingen gjør det gjør ikke jeg det heller. Har aldri opplevd at folk har begynt å klappe under en film, kun etter. Men, da jeg så Burlesque var det noen som var et par år yngre enn meg (jeg er 17) som nesten stønnet og sa ting som "åå", "ooh" og "aww" når det var en sexscene, det er litt irriterende spør du meg.
Gjest Bobler Skrevet 20. november 2011 #32 Skrevet 20. november 2011 Syntes det er like teit å klappe etter en film som å klappe når flyet har landet. 2
Gjest Anuket Skrevet 20. november 2011 #33 Skrevet 20. november 2011 Klapping i fly har jeg kun opplevd på lange reiser feks. til Sør Amerika - der ble det klappet når pilotene landet flyet, som en slags takk for å ha fått oss trygt frem. Hvorfor ikke?
Mynona Skrevet 20. november 2011 #34 Skrevet 20. november 2011 (endret) Jeg har aldri opplevd klapping og mobilprating og generelt fjortis-mas. Men jeg har verken sett Twilight, Harry Potter eller Ringenes Herre på kino. Det er kanskje noe med filmene og hva slagt publikum de tiltrekker seg (fjortisene)? Eller er folk i mitt kino-omegn bedre kino-oppdratt? Edit: det må være lov å hviske litt på kino synes jeg. Og knase med godteriposer. Det er en del av kino-opplevelsen. Endret 20. november 2011 av Mynona-83
Gjest Anuket Skrevet 20. november 2011 #35 Skrevet 20. november 2011 Jeg har aldri opplevd klapping og mobilprating og generelt fjortis-mas. Men jeg har verken sett Twilight, Harry Potter eller Ringenes Herre på kino. Det er kanskje noe med filmene og hva slagt publikum de tiltrekker seg (fjortisene)? Eller er folk i mitt kino-omegn bedre kino-oppdratt? Edit: det må være lov å hviske litt på kino synes jeg. Og knase med godteriposer. Det er en del av kino-opplevelsen. Kan ikke si jeg har opplevd et overvekt av fjortiser på Ringenes Herre eller Harry Potter, får heller følelsen av at det er heller oss litt store fans som blir lett revet med Men på Twilight har jeg lagt mer merke til fjortisene
Gjest Nenya82 Skrevet 20. november 2011 #36 Skrevet 20. november 2011 Kan ikke si jeg har opplevd et overvekt av fjortiser på Ringenes Herre eller Harry Potter, får heller følelsen av at det er heller oss litt store fans som blir lett revet med Men på Twilight har jeg lagt mer merke til fjortisene Ikke jeg heller. Tror ikke det har så mye med at det er overvekt av fjortiser som er grunnen til at folk klapper på sånne filmer.Tror det er fordi dette er store filmer som mange har gledet seg til og/eller ventet på.Pluss at sånne filmer trekker gjerne mange nerder og de er jo gjerne i overkant entusiatiske Jeg har ikke noe imot litt klapping på sånne filmer jeg Er mer irriterende med sånne som ikke kan holde kjeft eller drittunger som sparker eller bruker setet mitt som fotstøtte. 1
Gjest Bobler Skrevet 20. november 2011 #37 Skrevet 20. november 2011 (endret) Klapping i fly har jeg kun opplevd på lange reiser feks. til Sør Amerika - der ble det klappet når pilotene landet flyet, som en slags takk for å ha fått oss trygt frem. Hvorfor ikke? Jeg har flydd mye ( har vel flytt ihvertfall 100 ganger i løpet av livet mitt), og på flertallet så klappes det, mye og lenge. Med jubling og roping. Endret 20. november 2011 av Bobler
Mynona Skrevet 20. november 2011 #38 Skrevet 20. november 2011 Jeg har flytt mye ( har vel flytt ihvertfall 100 ganger i løpet av livet mitt), og på flertallet så klappes det, mye og lenge. Med jubling og roping. Har du flydd ryanair?? der er det fanfare og..
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #39 Skrevet 20. november 2011 Jeg har flytt mye ( har vel flytt ihvertfall 100 ganger i løpet av livet mitt), og på flertallet så klappes det, mye og lenge. Med jubling og roping. Dette smaker charter Jeg har også fløyet hundrevis av ganger (kun rutefly), og klapping har jeg opplevd kanskje 3-4 ganger. 1
la marionnette Skrevet 21. november 2011 #40 Skrevet 21. november 2011 Men hvis vi må gå ut og si fra så er jo filmen delvis ødelagt uansett. Får man igjen pengene da? Vil jo heller ikke være særlig trivelig å bli sittende ved siden av folk som vet du har vært ute og klaget på dem. Og den typen fjortiser ler seg jo nesten fordervet hvis noen klager på dem. Enkelte folk burde vært bannlyst fra kinosalen. Hos oss har vi dessverre ikke mulighet til å gi kundene penger tilbake. Det blir feil i systemet, og rot i regnskapene. Vi kan derimot gi ut fribilletter, noe jeg gjør ofte i sånne situasjoner. Er selv av typen som ALDRI forlater kinosalen under en film, og skjønner godt at det ødelegger kinoopplevelsen for andre når de gjør det. Hvis noen klager på publium pleier jeg å ta flere runder inn i salen for å sjekke i løpet av filmen, og sier til de som klaget at de kan komme til meg etterpå sånn at jeg kan ordne fribilletter til dem. Vi er raske til å gi ut fribilletter dersom noen klager eller er misfornøyd...men å oppdra et helt kinopublikum er helt umulig. Det vil jo alltid være noen (ofte fjortiser) som fniser og støyer mer enn nødvendig. Hva vi som kinopersonale kan gjøre mottar jeg gjerne tips om!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå