Gå til innhold

Klapping på kino

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til dette fenomenet når det gjelder kinoforestillinger med mye ungdom. De første ukene etter en premiere er det nesten umulig å se filmer som Harry Potter og Twilight uten at det er masse klapping, hyling og hvining i salen. Dette er, slik jeg ser det, utrolig irriterende. Når jeg skal se en film, liker jeg å gjøre det uten forstyrrende elementer...

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Bomullsdott
Skrevet

Skjønner deg, men mange er gjerne litt oppspilte hvis det er premiere på en film de har ventet lenge på å se.

Klapping etter filmen må vel være greit (selv om det er litt spesielt)?

Tror ikke det er så mye du kan gjøre med dette egentlig, annet enn å klage til vaktene. Du får vel bare vente til det har roet seg litt, og filmen har gått en stund, slik at det ikke er så mange i salen :)

Skrevet (endret)

Hater klapping på kino like mye som jeg hater klapping på fly. Da mener jeg etter filmen/etter vi har landet. Synes det er så unødvendig og harry :fnise:

Men jeg har lagt merke til det selv, at folk er JÆVLIG bråkete på kino. Det er utrolig irriterende. Ba noen holde kjeft sist jeg var på kino etter at jeg og mange andre hadde hysjet flere ganger. Hjalp jo ikke det heller.

Endret av antibac
  • Liker 5
Skrevet

Hvis man vil se film uten forstyrrende elementer bør man se den i sin egen stue.

Det er en grunn til at jeg aldri drar på kino. Folk, altså. Folk...

• Liker 4
Skrevet

synes det er noe av det mest idiotiske man kan gjøre... ihvertfall på en kino. Jeg husker da mamma mia kom på kino for noen år siden, så hadde ei jeg kjente vært og sett den, og hun sa det var stående aplaus og jubel etter filmen (bodde i en liten by da, bondeknøler, men likevel...).

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd. Er det midt inni filmen? Eller når den begynner?

• Liker 1
Skrevet

En Twilight-opplevelse på kino, fortjener å bli ødelagt.

• Liker 5
Gjest snoopy_93
Skrevet

Når jeg var på twilight maraton på onsdag kveld/natt til torsdag med den nye filmen klappet hele salen etter at hver film var slutt og i sånne store happeninger under filmen.

Det var jo i og for seg greit, for da klappet alle. MEN så var det en gjeng fjortiser i et hjørne som fniste og lo igjennom alle filmene. Irriterende ja

Skrevet

Har sjeldent opplevd at folk har klappet eller hoiet under selve kinofilmen. Har vært på alle Harry Potter- og Twilight-premierer de siste 10 årene, og som regel er alle flinke til å ta hensyn til at man sitter i en kinosal. På slike premierer er det veldig vanlig at man klapper når filmen er slutt. Under premieren på Harry Potter and the Deathly Hallows pt. 2 klappet hele salen når viktige karakterer døde, som en liten respekt, og etter filmen var det trampeklapp langt uti rulleteksten.

Selv syns jeg det er utrolig irriterende med klapping og lyder generelt under selve filmen - da vil jeg ha fred og ro til å få med meg hva som skjer. Etter filmen, der i mot, syns jeg det er fint med litt applaus! :)

• Liker 1
Skrevet

Kom akkurat hjem fra kino. Så den siste Twilight filmen. Der begynte så og så HELE salen å klappe når filmen begynte. Deretter begynte jentene å skrike og hyle når JACOB tok av seg t-skjorta. Men det siste skjedde forrige gang jeg så Twilight - Eclipse og. Nesten så jeg vurderte å gå på den seneste forestillingen. Bare for å kanskje unngå sånne ting.

Skrevet

de som har gått på steinerskolen eller går på folkehøgskolen, klapper for alt. dette må man bare venne seg til. gå seint om kvelden. da er det langt forbi soveputa tid

Skrevet

Klapping på kino er harry, men likevel ikke ille som prating, fnising, mobilbruk, popcornkasting og en bråte andre uvaner det virker som alle under 20 (og noen over) har nå om dagen. Og hvis noen prøver å hysje på fnisende jenter, så får de jo hysterisk fniseanfall. Jeg synes kinobråket har blitt mye verre bare de siste par årene. Der folk for et år siden bare snek seg til å sjekke mobilen og kanskje sende en sms, så sitter de nå helt åpenlyst og prater i mobilen. Og folk prater med hverandre høylytt og helt uten blygsel, det virker ikke som det faller dem inn at det ikke skal være helt ok. For en stund siden fikk jeg helt ødelagt en filmopplevelse pga noen helt ufyselige jenter. Er det noen her som har prøvd å gå til vakten og si fra, kommer man noen vei med det? Man vil jo se hele filmen når man har betalt for den, kan man få ny billett om det ikke er ørens lyd å få?

Skrevet

Det med høylytt prating er på full fart inn i teatersalene også. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg var på teater uten at det sitter folk og skravler høyt, som den største selvfølge. Det er jo enda verre enn på kino, de forstyrrer både publikum og skuespillere. Jeg lurer på om disse folkene virkelig synes det er ok? Eller tror de ingen hører dem? Tror de de er i sin egen stue?

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd. Er det midt inni filmen? Eller når den begynner?

Etter min erfaring, hele tiden. I begynnelsen, under og etter. Jeg husker jeg dro på Ringenes Herre-maraton på Colosseum for et år siden. Jeg måtte gå etter første film, fordi de j%&#¤ fjortisene ødela hele opplevelsen ved å klappe og juble etter annenhver scene.

Jeg har inntrykk av at det er vanligst med klapping i en premiereuke/på spesialvisninger som maraton osv.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg endte med å kjøpe projektor og lerret.

Det går ikke an å gå på kino i Norge lenger..

Skrevet

Fnising og mobilbruk burde være utkastelsesgrunn. Og hvis det blir klapping og styring gjentatte ganger under filmen så blir det jo bare et irritasjonsmoment. Men for meg blir filmopplevelsen faktisk sterkere hvis det oppstår spontan klapping/jubling når noe spesielt skjer. F.eks da Aragorn hogget hodet av Lürtz i første Ringenes Herre-filmen. Det oppsto spontan klapping og jubling, noe jeg bare syntes var gøy - og faktisk på sin plass. ;)

Skrevet

Fnising og mobilbruk burde være utkastelsesgrunn. Og hvis det blir klapping og styring gjentatte ganger under filmen så blir det jo bare et irritasjonsmoment. Men for meg blir filmopplevelsen faktisk sterkere hvis det oppstår spontan klapping/jubling når noe spesielt skjer. F.eks da Aragorn hogget hodet av Lürtz i første Ringenes Herre-filmen. Det oppsto spontan klapping og jubling, noe jeg bare syntes var gøy - og faktisk på sin plass. ;)

Var det virkelig noen i salen som var usikker på utfallet av den kampen? Den arketypiske helten mot den like arketypiske ondskapens kriger? Særlig tatt i betraktning at man jo vet hva som skjer i "Atter en konge". Folk er rare.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes absolutt konstant fnising og prating er en uting på kino. Noe jeg faktisk derimot liker, er når publikum er så engasjert i handlingen at de kommer med følelsesutbrudd i form av latter, stønning eller annet som viser at de reagerer på selve hendelsesforløpet, for eksempel som Tabis nevner da Lürtz falt i kamp. Selv om man veit hva som skal skje, elsker jeg når publium er så engasjert i handlingen at de får en spontan reaksjon allikevel. Da jeg så Bridesmaids (drøy overgang fra LOTR til Bridesmaids...) var det sinnsyk god stemning i salen. Folk lo så godt som hele tiden, og for meg gjorde det kinoopplevelsen ekstra fin. Til slutt klappet faktisk folk da den var ferdig...noe jeg vanligvis synes er litt teit, men det gjorde liksom ingenting der og da - det ble heller rosinen i pølsa. Og strengt tatt så fortjener kanskje filmskaperne en liten klapp?

Jobber forresten på kino selv, og det har hendt at vi har kommet inn for å hysje på publikum. Da gir vi dem en sjanse til, og så er det rett ut. Det som er dumt er at de færreste sier i fra, men heller sitter og irriterer seg. Mye bedre for alle om folk tørr si fra til oss ansatte! Jeg har faktisk dratt fram personalkortet mitt ved et par anledninger (mens jeg har vært på kino selv) og fått folk til å holde kjeft på den måten :fnise:

Skrevet

Da jeg var på premieren til Harry Potter & The Deathly Hollows pt. 1, var det så blikkstille i salen at det var nesten like fascinerende som filmen.

Tror ikke du har opplevd disse tingene på Harry Potter filmene ts. Jeg tror du bare bruker det som eksempel, for jeg har aldri vært på så stille kinoer som Harry Potter noensinne (Og jeg har sett alle).

Jeg er generelt for klapping!

Da jeg var på premieren til Bridget Jones for maaaange år siden, var det full jubel og applaus i introen når hun sitter i pysj og drikker rødvin og sjekker telefonsvareren for så å begynne å gaule "All By Myself" inn i en surret avis. En av de beste kinoopplevelsene jeg har hatt, pga akkurat det, kommer aldri til å glemme det.

Snakking, mobil, etc er uting. Opplevde det mange nok ganger på Eldorado Kino til at jeg ikke går dit lenger. Er det virkelig ille, får man faktisk pengene tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...