Gå til innhold

Twilight - breaking dawn 1


Oriental

Anbefalte innlegg

Den var elendig og dødskjedelig. Ingen handling i det hele tatt :(

Som de andre da. Twilight-filmene er helt elendige. Er man en jente som nettopp er blitt kjønnsmoden kan jeg til nød forstå en liten begeistring.

Endret av Fysikeren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som de andre da. Twilight-filmene er helt elendige. Er man en jente som nettopp er blitt kjønnsmoden kan jeg til nød forstå en liten begeistring.

Du er rimelig nedlatende mot de som liker filmene her. Betyr det at alle som liker James Bond og andre skurk/helt filmer er umodne fjortisgutter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rimelig nedlatende mot de som liker filmene her. Betyr det at alle som liker James Bond og andre skurk/helt filmer er umodne fjortisgutter?

Jeg formulerte meg kanskje litt klønete, det skal jeg innrømme. Men det er jo veldig enkle filmer, med en veldig "enkel" målgruppe.

Det er jo grunnen til at de slaktes av alle med et snev av peiling på film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg formulerte meg kanskje litt klønete, det skal jeg innrømme. Men det er jo veldig enkle filmer, med en veldig "enkel" målgruppe.

Det er jo grunnen til at de slaktes av alle med et snev av peiling på film.

Nå var vel ikke dette innlegget noe mindre nedlatende. Du mener altså at vi er enkle?

Jeg har ennå ikke sett noe slakt av denne filmen, men det vet vel du som har påberopt deg å ha så mye mer peiling på film enn oss andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel ikke dette innlegget noe mindre nedlatende. Du mener altså at vi er enkle?

Var ikke meningen at det skulle være mindre nedlatende. Bare litt mer konkret. Og ja, alle som mener vampyrer i bar overkropp, krydret med klisjeer og en syltynn handling ser jeg dessverre på som enkle.

Jeg har ennå ikke sett noe slakt av denne filmen, men det vet vel du som har påberopt deg å ha så mye mer peiling på film enn oss andre.

http://www.vg.no/film/film.php?id=12138

http://www.slantmagazine.com/film/review/the-twilight-saga-breaking-dawn-part-1/5921

http://www.rollingstone.com/movies/reviews/the-twilight-saga-breaking-dawn-part-1-20111117

http://www.tampabay.com/features/movies/review-breaking-dawn-part-1-is-a-bloody-mess/1202177

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen at det skulle være mindre nedlatende. Bare litt mer konkret. Og ja, alle som mener vampyrer i bar overkropp, krydret med klisjeer og en syltynn handling ser jeg dessverre på som enkle.

http://www.vg.no/film/film.php?id=12138

http://www.slantmagazine.com/film/review/the-twilight-saga-breaking-dawn-part-1/5921

http://www.rollingstone.com/movies/reviews/the-twilight-saga-breaking-dawn-part-1-20111117

http://www.tampabay.com/features/movies/review-breaking-dawn-part-1-is-a-bloody-mess/1202177

Ja, du må gjerne se på oss som enkle. Det fine er at vi enkle kan kose oss med filmer som har underholdningsverdi uten at de MÅ være dype og ha en handling som er A4.

Jeg tar ikke terningkast i Vg så seriøst som deg. Dessuten så har mange av kritikerene allerede bestemt seg for at Twilight er teit. Noe jeg tror gjenspeiler det de mener om filmen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest rimlig mange anmeldelser (rotten tomato) er resultatet, ikke overraskende, at omtrent samtlige anmeldere er enige om at de som liker bøkene kommer til å like filmen. For de som ikke er "Twihards"(fantastisk uttrykk) kommer filmen til å være 2 timer med svada.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var bra, men absolutt ikke så bra som 1 og 3 :) Synes også den burde hatt litt høyere aldersgrense, ble litt dårlig selv noen ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i twilight og hadde gledet meg lenge. Er forresten 23 og dro nok opp aldersgjennomsnittet med noen år:P for meg Ale filmen litt ødelagt av mye fnising, stønning(!) Og visking. Ble jo en del distrahert av det og måtte le en del selv fordi det ble så teit, som for eksempel ei som utbryter høyt helt på slutten: gud, så fin ho va! Vet derfor ikke helt hvilket inntrykk jeg sitter igjen med, likte den, tror jeg:P gleder meg egentlig til den kommer på dvd og jeg kan se den hjemme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Den var utrolig bra! :)

Men 11-årsaldersgrense synes jeg er for drøyt. Filmen var ganske grufull i mange scener.

Hvordan gikk det da Nessie ville ut, da? D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Var ikke meningen at det skulle være mindre nedlatende. Bare litt mer konkret. Og ja, alle som mener vampyrer i bar overkropp, krydret med klisjeer og en syltynn handling ser jeg dessverre på som enkle.

Jeg setter pris på alt fra dype til mer hjernedøde filmer, så vil ikke si at jeg er enkel selv om jeg finner twilight underholdende. Når det er så mange tunge og dype filmer vi gjennomgår på skolen er det fint å bare avkoble med noe mindre kompleks og fnise av alt fra glitrende vampyrer til sure varulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i twilight og hadde gledet meg lenge. Er forresten 23 og dro nok opp aldersgjennomsnittet med noen år:P for meg Ale filmen litt ødelagt av mye fnising, stønning(!) Og visking. Ble jo en del distrahert av det og måtte le en del selv fordi det ble så teit, som for eksempel ei som utbryter høyt helt på slutten: gud, så fin ho va! Vet derfor ikke helt hvilket inntrykk jeg sitter igjen med, likte den, tror jeg:P gleder meg egentlig til den kommer på dvd og jeg kan se den hjemme;)

Vi var ikke på samme kino?? :fnise:

Er også på din alder, og gikk med venninna mi som er like gammel. Men hun har en tendens til å snakke mye under film og vi fniste like mye som alle fjortenåringene. Samt at hun sa hele tiden "Åh, hun er sååååå pen!" :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke på samme kino?? :fnise:

Er også på din alder, og gikk med venninna mi som er like gammel. Men huån har en tendens til å snakke mye under film og vi fniste like mye som alle fjortenåringene. Samt at hun sa hele tiden "Åh, hun er sååååå pen!" :gjeiper:

Det kan godt være:P hadde grua meg for at salen skulle hyle for det syntes jeg blir så flaut. Denne gangen var der bare masse forstyrrelser gjennom hele filmen. Måtte jo bare le da:) det er noen år siden jeg kunne leve meg ordentlig inni i sånn romantiske filmer og sitte og stønne:P morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hvis man ser bort ifra noen av de mest groteske scenene, som jeg faktisk synes de hadde fått til ganske bra, så synes jeg den var helt elendig. Faktisk verre enn alle de andre, men jeg har ikke sett de første tre filmene siden de gikk på kino, så der er jeg åpen for at jeg tar feil.

Alle replikkene virket unaturlig og innøvde, alt som skjedde fremstod som så utrolig iscenesatt og falskt. Vampyrene ser fortsatt ut som voksdukker og Edward er fortsatt like... Edward. Manusforfatteren har mye av skylden for at filmen ble slik, for jeg vet at flere av skuespillerne kan å spille, de kan det bare ikke i Twilight.

Den eneste jeg fant troverdig i hele filmen var Billy Burke som spiller Charlie, noe som forsåvidt var tilfellet i alle de andre filmene også. Han liker jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg likte filmen, over and all. Den startet kjedelig, men ble bedre utover. Tror den siste filmen blir mer spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte filmen selv om jeg ikke er i riktig aldersgruppe for sånt :) Det var lillesøstra som fikk meg med på Eclipse ifjor og jeg endte med å se 1. og 2. filmen også samt lese siste boka.

Det er kanskje klisjè, kjedelig og forutsigbart alt sammen men samtidig litt morsomt og søtt og lett fordøyelig underholdning. Må vi voksne alltid se på "dype" kunstneriske filmer som en eller annen kritiker har bestemt at "alle" må like ? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på dem som hater vampyrer og Twilight også går dem å ser filmenene på kino for så å syte og klage etterpå.. :fnise:

Jeg har lest alle bøkene og elsket dem.. Folk flest vet vel by now hva Twilight serien handler om? Så hvorfor blir man så irritert når man ser filmversjonen på kino og sier at den handler om "bella og edward og jacob og det samme greiene", guess what, det er faktisk det det handler om i bøkene også people!

Så for meg som har lest Breaking Down kom det ikke som noe sjokk at det handlet om at Bella og Edward giftet seg, at Bella er fryktlig glad i Jacob, at hun blir gravid med Edward osv. Forventet ikke noe mer enn det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...