Gå til innhold

Jeg synes nesten ingen guttenavn er ORDENTLIG fine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, jeg liker Þráinn, Haukur, Sölvi, Trausti, Arnar, Freyr... Men så må jo navnet fungere på norsk også så en del av disse utelukkes. Islandsk skal det i hvert fall være.

Jeg har et spørsmål forresten. Kan være litt vanskelig å svare på over internett, men hvordan vil nordmenn som ikke kan det spor av islandsk uttale, uttale navnet "Freyr"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det litt motsatt. sliter med å finne jentenavn jeg liker.

Guttenavnene jeg elsker over alt på jord er Felix, Linus, Louis, Fridtjof, Jøran, Stellan, Mattis, Edwin, Leonard, Spencer, Matheus og Alvin.

Av jentenavnene er det bare Hedvig og Madikken jeg forguder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest + Carnage +

Hvafaen folkens, 70% av navnene her inne har jeg ikke en gang hørt om. Sønnene deres ender opp med å endre navn.

En ting til, ikke les Bibelen for å finne navn heller.

Endret av + Carnage +
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Thomas

Joakim

Ole

Jørgen

Kristian

Steinar

Vidar

Nils

Slike navn liker jeg.

Noen foreldre tror at jo kulere navn de gir sitt stakkars avkom, jo bedre.

De gode gamle navnene er best.

Anonym poster: 2ce79dad9fc24fb0b6decf14623e956f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kva med Caspian? Eg veit om nokon som har kalt ungen Caspian Leander...

Jeg så navnet Matheo Milian her om dagen, og tenkte at det er det verste jeg har hørt, men Caspian Leander tror jeg faktisk går av med seieren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ashley_Johanna

Vel, jeg liker Þráinn, Haukur, Sölvi, Trausti, Arnar, Freyr... Men så må jo navnet fungere på norsk også så en del av disse utelukkes. Islandsk skal det i hvert fall være.

Jeg har et spørsmål forresten. Kan være litt vanskelig å svare på over internett, men hvordan vil nordmenn som ikke kan det spor av islandsk uttale, uttale navnet "Freyr"?

Jeg ville prøvd å si "Frejr" tror jeg. Men det er litt vanskelig å si, så jeg og mange andre vil nok si "Fræjr" ..

... Og det første navnet ville jeg uttalt "Bræin" (null islandkunnskap) :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarcoKennethKimSander

Anonym poster: c7cbe2ee7bdfc39fa835dd83b50157d1

Marco, Kenneth, Kim, Sander

Anonym poster: c7cbe2ee7bdfc39fa835dd83b50157d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritt gutte navn er:

Håkon

Amund

Sivert

Sondre

Thomas

Andreas

Erlend

Elias

Jonas

Jonathan

Erik/Eirik

Vi har tydeligvis ganske like smak :) Sønnen min heter et av navnene du ramset opp, og jeg har to favorittnavn på lillebror i magen, og du har listet opp dem begge... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norrøne guttenavn: Sigurd, Sverre, Trym, Åsmund, Audun osv, er noe jeg kunne tenkt meg å kalle en framtidig sønn, hvis jeg en gang får en:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville prøvd å si "Frejr" tror jeg. Men det er litt vanskelig å si, så jeg og mange andre vil nok si "Fræjr" ..

... Og det første navnet ville jeg uttalt "Bræin" (null islandkunnskap) :vetikke:

haha, Þráinn uttales Thrao-inn. Tror ikke det er så passende navn i Norge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg liker Þráinn, Haukur, Sölvi, Trausti, Arnar, Freyr... Men så må jo navnet fungere på norsk også så en del av disse utelukkes. Islandsk skal det i hvert fall være.

Jeg har et spørsmål forresten. Kan være litt vanskelig å svare på over internett, men hvordan vil nordmenn som ikke kan det spor av islandsk uttale, uttale navnet "Freyr"?

Jeg tror det blir noe alá "Fræir" her :fnise: Kanskje med en æ som grenser til en e, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygve og Torbjørn er tøffe navn!

Sigurd, Steinar, Even, Bjørnar, Audun, Lars, Torstein.... Får nesten lyst på et fotball-lag! :ler:

Anonym poster: d048dfff3771b9e55b1fedc63c409841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...