Gå til innhold

Hvorfor sier han ikke de tre ordene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min på 26 år har vært sammen i snart 5 måneder.

Saken er at jeg undrer en del på hans følelser for meg. Altså hva han virkelig føler for meg. Jeg har en frykt for å bare være en jente han trives å være sammen med, ha sex med og kose seg med. Jeg er redd jeg bare er noe han har til han finner noe annet, eller fordi han er ensom og trenger nærhet. (tankespinn!)

Jeg undrer fordi han enda ikke har sagt at han elsker meg. Jeg vet at mennesker er inviduelle og noen tar lengre tid enn andre, men jeg vet han elsket to av sine ekser som han var sammen med i en periode.

Når jeg spør han om hans følelser for meg så sier han at han har sterke følelser for meg, men jeg føler liksom at jeg må spørre han for å høre det. Han sier også sjeldent at han er glad i meg, eller heldig som har meg.

På den andre siden så oppfører han seg som han elsker meg! Han tar ofte intiativ til å være sammen med meg, sender meg masse meldinger og tar kontakt, prater om fremtiden og kjemper for å ikke "miste meg" meg dersom vi har hatt en krangel. Han sier også ting som at han ikke vil ha andre jenterog at jeg er hans drømmejente.

Vi koser oss masse sammen og er som to turtelduer! Blir bare så frustrert når han ikke kan fortelle om sine følelsene for meg, uten at jeg må spør å grave.

Jeg tenker at han ikke sier det for da blir forholdet automatisk mer seriøst, og at han kanskje er redd for å binde seg så skikkelig? Eller er han redd for å si det, i frykt for at jeg skal gå i fra han?

Jeg vet at handlinger sier mer enn ord. Men.. klarer ikke helt å tro på handlingene når de ordene aldri kommer.. :lete:

Hilsen ventefruen! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest grapefrukt

Dere har vært sammen i 5 (!) måneder!

Slapp av og gi han tid, 5 måneder er ikke særlig mye, og forholdet deres vil ikke bli tryggere bare fordi han sier tre ord, hvorfor er det så viktig å høre det? Er det de tre ordene som er avgjørende for at du skal være sikker på at han faktisk vil være kjæresten din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre siden så oppfører han seg som han elsker meg! Han tar ofte intiativ til å være sammen med meg, sender meg masse meldinger og tar kontakt, prater om fremtiden og kjemper for å ikke "miste meg" meg dersom vi har hatt en krangel. Han sier også ting som at han ikke vil ha andre jenterog at jeg er hans drømmejente.

Unnsyld men hva mer trenger han å si?

Kanskje det er deg som trenger å lære å lytte til hva folk faktisk formidler, og ikke lukke igjen ørene dine for alt annet enn de ordene du kan akseptere at blir brukt.

...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting til du faktisk kan ta med deg, at når en mann blir taus med ordene om hva han føler så er det fordi følelsene sitter dypt.

Hvorfor skal han si de billige ordene "Jeg elsker deg" som du vil ha, når det definerer det meste, og han fortsatt risikerer at du er den som går fra han når han har lagt alle kort på bordet, og ikke holder noe tilbake lenger.

Du tviler på han, så hvorfor skal han go all in?

Hvis ikke 5 mnd viser at han vil være din kjæreste, så er det ingenting som kan vise deg det.

Ord er billige, det er handling som betyr noe. Og hvordan har han handlet overfor deg.

Lukk opp øynene for det du faktisk har, og slutt å finne grunner for at forholdet ditt og han ikke er bra nok for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke en amerikansk såpeserie, Ts. :)

Dessuten sitter disse tre ordene langt inne hos stort sett de fleste av oss nordmenn, både menn og kvinner.

Ikke vær så bekymret. Han er nok glad i deg selv om han ikke sier de 'magiske' ordene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og typen har vært i lag i 4 år nå og han sier ikke så ofte at han elsker meg, riktignok kan han si at han er glad i meg men de store ordene kommer ikke så ofte, men for meg gjør ikke det noe verdens ting.. Ord er ord og ord blir sagt hele tiden. Typen og meg har snakket litt om det og han sier at når han lager kaffe til det måren gretne småtrolle som jeg er, (sur og jævlig) eller når han har kjøpt massasje olje og masserer meg, eller når han har kjøpt yndlings pålegget mitt når han vet at jeg er tom for det uten at jeg har sagt noe til han, da sier han på sin måte at han elsker meg. Det finnes mer en en måte å vise kjærlighet til noen på. Jeg selv er ikke så flink til å utrykke mine følelser til min kjære muntlig, men jeg er en ekspert på å skrive kjærlighets brev til han. Ville jeg byttet, ville jeg ha hørt "jeg elsker deg" i stede for disse småtingene, nei. Og viss jeg får begge deler både ord og handlinger så er han ikke den jeg forelsket meg i. Jeg vil ikke forandre han.

Nå blir det jo vanskelig å si hva akkurat din kjære tenker, om han er redd for å binde seg eller hva grunnen eventuelt er, men min erfaring generelt er at menn vil ofte fikse enn å prate om det. Jeg tenker som grapefrukt gi han litt tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de tre ordene er ganske klisje og litt pinlig å bruke, jeg.

Endret av hulaboer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som menn er så veldig glad i å snakke om følelser.. Så som oftest krever det litt graving.

Det er mye viktigere at han viser hva han føler uansett.. Tenk hvis han sluttet å vise det, men fortalte deg det hele tiden?

Uansett ville jeg gitt det litt tid. Ikke tenk noe mer på det, de 3 ordene er kun så viktig som du gjør dem til. Nyt heller hva dere har.. Dere har kun vært sammen 5 måneder, så det kommer nok med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 17 år. Han har aldri sagt det. Kunne ikke brydd meg mindre. Det har nok mer med din selvtillit å gjøre enn at han ikke er glad i deg. Bruk av klisjeer er bare klamt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...