Gå til innhold

Lufte noen av hva som surrer i hodet mitt.


-Jiinxs-

Anbefalte innlegg

Kan begynne å si at jeg er adoptert ifra Korea, kom hit da jeg var ca 3 år gammel og jeg vil vel kalle meg som norsk.

Jeg er nå snart 30 år og føler at jeg ikke passer inn her i Norge.

Jeg har vel helst lyst å finne meg en koreansk jente, men sjangsen for den er vel minimal. Har ikke noe imot norske jenter, men har en antydning at "dere" også går etter for andre norske, no offence.

Satt å tenkte på at la oss si helt hypotetisk at det er ca 30% at jeg finner en som er koransk. Så må man vel tenke på om hun finner meg tiltrekkende og vice versa og om hun er single eller ei.

Sjangsen er lav ifra mitt syn.

Det hjelper vel heller ikke at jeg faktis flytter til Korea, siden jeg ikke kan språket heller.

Og jeg hadde vel sikkert bare følt meg som en norsk fyr i Korea (outsider).

Har egentlig ikke noe spørsmål med dette innlegget, bare noen par tanker som har surret rundt i hodet mitt en stund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker

Hva om du melder deg på koreansk språkkurs, tar noen turer på koreanske restauranter eller melder deg inn i foreningen for koreanskadopterte, de har vel noen samlinger og sånt innimellom. Da øker du ihvertfall sjansene for å finne en dame?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er ikke alene, tror jeg, Leon. Hører stadig vekk om folk som sier det samme som deg - og de er etninsk norske, og virker helt normale. Vet ikke om det hjelper noe men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke en norsk jente?

Jeg ville ikke hatt noe imot å være sammen en utlending eller en person med annen hudfarge,

tror de fleste synes det er greit. Og noen synes sikkert du er ekstra fin også.

Hvis du ikke har funnet noen som har falt i smak som også har hatt sansen for deg,

så går det på flaks og uflaks.

Det kan være vanskelig å finne en riktig kjæreste.

Men hvis du vil ha en koreansk jente så synes jeg det høres kjempespennende ut å dra til Korea!

Det er mange stipender som flyr rundt og du kunne sikkert få dekket språkstudier.

For et eventyr, ville jeg tenkt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du melder deg på koreansk språkkurs, tar noen turer på koreanske restauranter eller melder deg inn i foreningen for koreanskadopterte, de har vel noen samlinger og sånt innimellom. Da øker du ihvertfall sjansene for å finne en dame?

Har egentlig bare søkt å lest litt om språket på nette, men aldri tatt det steget med å finne meg et kurs hvor jeg kunne meldt meg på. Kanskje det er neste jeg burde gjøre.

Men du er ikke alene, tror jeg, Leon. Hører stadig vekk om folk som sier det samme som deg - og de er etninsk norske, og virker helt normale. Vet ikke om det hjelper noe men...

Joda, hjelper det =)

Men er ikke så lett å komme i kontakt med andre.

Hvorfor ikke en norsk jente?

Jeg ville ikke hatt noe imot å være sammen en utlending eller en person med annen hudfarge,

tror de fleste synes det er greit. Og noen synes sikkert du er ekstra fin også.

Hvis du ikke har funnet noen som har falt i smak som også har hatt sansen for deg,

så går det på flaks og uflaks.

Det kan være vanskelig å finne en riktig kjæreste.

Men hvis du vil ha en koreansk jente så synes jeg det høres kjempespennende ut å dra til Korea!

Det er mange stipender som flyr rundt og du kunne sikkert få dekket språkstudier.

For et eventyr, ville jeg tenkt!

Det bare virker som mine livsyn (om du kan beskrive det slik)eller ting som jeg verdsetter er ikke noe som jeg så ofte finner igjen i andre jenter. Har ikke vært borti så mange jenter. Men jeg har vel kommet i en alder hvor jeg vet litt mer hva jeg vil ha i framtiden osv.

Jeg er i en fast stilling og har holdt på med jobben min i snart 6-7 år, og bare hoppe på et språkstudie høres helt vanvittig artig ut. Men så er det å ta det steget med å si opp jobben (eller hvordan det fungerer).

Og jeg hadde vel dratt på slikt alene.

Men uansett takk for responsen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligheten for å finne en som du elsker og elsker deg tilbake, er minimal uansett land.

Helt uenig. De fleste mennesker finner noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig. De fleste mennesker finner noen.

Mtp antall skilsmisser osv, så tviler jeg faktisk på det.

Poenget mitt er ihvertfall at det ikke nødvendigvis er lettere i Korea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bare virker som mine livsyn (om du kan beskrive det slik)eller ting som jeg verdsetter er ikke noe som jeg så ofte finner igjen i andre jenter. Har ikke vært borti så mange jenter. Men jeg har vel kommet i en alder hvor jeg vet litt mer hva jeg vil ha i framtiden osv.

Det med livssyn er egentlig et godt poeng, avgjør mye hvem man føler fellesskap med. Vet ikke hvilket livssyn du har, om det er et helt personlig et eller om det er noe du bekjenner deg til, men vet at i Oslo i hvert fall (og mange andre steder i landet) så finnes det veldig mange grupperinger. Et søk på nettet kan kanskje bidra til å finne likesinnete, uavhengig om du reiser eller ikke. Bare en tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med livssyn er egentlig et godt poeng, avgjør mye hvem man føler fellesskap med. Vet ikke hvilket livssyn du har, om det er et helt personlig et eller om det er noe du bekjenner deg til, men vet at i Oslo i hvert fall (og mange andre steder i landet) så finnes det veldig mange grupperinger. Et søk på nettet kan kanskje bidra til å finne likesinnete, uavhengig om du reiser eller ikke. Bare en tanke :)

Du kan dine saker du sjef :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, du!! Kan å smigre, du jo :sjarmor: Like før jeg begynner å syns du er søt! :hakeslepp:

Shit så skummelt, men giiiid så veldig søtt og spennende samtidig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd OKCupid? Der kan du "flytte" frem og tilbake mellom Norge, Korea, og andre land du synes er interessante, og se om du finner folk du liker. De fleste der er også engelstalende, så det fjerner språkproblemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel.. Personlig ville jeg ikke fokusert så mye på å finne en Koreansk jente. Det kan finnes unike jenter av en hvilken som helst nasjonalitet som kanskje ender opp med å passe deg?

Ihvertfall hvis du ikke generaliserer. Eller hvis du ikke går for jenter som ber om å bli generalisert.. Men det kan være vanskelig å plukke ut hvem som er hva.

Såvidt jeg vet, er det mange Nordiske jenter som ville elsket å være med en Asiatisk mann. Jeg er en av dem. Så ikke alle Norske jenter ønsker å finne seg en norsk mann.

Men ja, jeg vil og gi OKCupid en headsup. Du møter folk fra overalt der, så om ikke noe annet så får du ihvertfall litt erfaring med fler type jenter. Jeg har klart å få meg 2 venner fra den siden.. Men ikke noe romantisk. Jeg synes folk virker litt desperate på sånne dating sider :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit så skummelt, men giiiid så veldig søtt og spennende samtidig :rodmer:

Ikke la det gå til hodet på deg, nå, hold det i buksa der det hører hjemme og gå og ta oppvasken :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...