Gå til innhold

Søke jobb før utdannelsen er ferdig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar en bachelor i økonomi,jeg er ferdig i juni 2012.

Nå er det kommet en interessant jobb jeg har lyst til å søke på.

Det står ikke noe i stillingsutlysningen om når de ønsker at tiltredelse skal skje, kun søknadsfrist 1.12.

Jeg hadde jo tenkt å begynne å søke stillinger før jeg var ferdig utdannet, men ikke før utpå vårparten.

Er det for tidlig å søke 6 mnd før jeg er ferdig utdannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel litt tidlig, men jeg tenker at det ikke skader å søke. De blir jo i tilfelle oppmerksomme på deg, kanskje det er mulighet for deltidsjobb, og hvis de mener du er rett person til jobben KAN det hende de kan planlegge i forhold til det. Vet om flere som har blitt mer eller mindre lovet jobb dersom de tar en bestemt utdanning (evt har blitt lovet en stilling tidlig i studieløpet). Og arbeidsgiver er sikkert forberedt på at du vil fullføre utdanningen.

Litt på siden, men jeg går 1. år på master og søkte nylig en jobb som virket interessant (men hvor ikke master er nødvendig). Jeg er i hvert fall innkalt til intervju :) Det framgikk i søknaden hvor i studieløpet jeg er, og at jeg har gode karakterer, noe som peker i retning av "høyere" ambisjoner, men vi får se hva vi finner ut under intervjuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min jobb et år før jeg var ferdig utdannet, men så er ikke det helt uvanlig i min bransje (revisjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det skader uansett ikke å søke. Om du ikke får denne stillingen, så kan det jo hende de får lyst til å ansette deg om de får noe ledig senere. Jeg fikk jobb 3 måneder før jeg var ferdig, og da var det de som hanket inn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...