Gå til innhold

Hva reagerer du på


flue

Anbefalte innlegg

når det gjelder forlovelse og alder? Hvor gammel må man være for å bli tatt på alvor når man forlover seg? Og er dette avhengig av hvor lenge man har vært sammen, kan det evt veie opp for alder? Kom med innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes man bør ha vært sammen en stund, og ha bodd sammen! Hørte en gang fra en psykolog at man ikke kjenner en person ordentlig, man viser ikke sine sanne sider ,før etter 1 års tid sammen. Tror det er mye i det! Vet om de som forlover seg etter 2-3 mnd. Blir for dumt å gjøre det i verste forelskelsesrus... Man bør være voksen nok til at man også vil begynne å tenke på bryllup, synes jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man bør ha vært sammen en stund, og ha bodd sammen! Hørte en gang fra en psykolog at man ikke kjenner en person ordentlig, man viser ikke sine sanne sider ,før etter 1 års tid sammen. Tror det er mye i det! Vet om de som forlover seg etter 2-3 mnd. Blir for dumt å gjøre det i verste forelskelsesrus... Man bør være voksen nok til at man også vil begynne å tenke på bryllup, synes jeg :)

Det høres i alle fall fornuftig ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både alder og hvor lenge man har vært sammen har noe å si for at jeg skal ta en forlovelse seriøst.

Forlovet etter noen mnd, så er jeg veldig skeptisk. Forlovet i en alder under 20 år, så er jeg fortsatt skeptisk.

Forlovet etter å ha vært sammen noen år, rundet tyve og vært samboere, da er jeg med :)

Sier ikke at folk som forlover seg unge eller har vært sammen kort tid og så forlover seg er mindre seriøse, men oddsen for at det blir giftemål ser jeg som mindre.

Jeg synes selv jeg var i grenseland da jeg ble forlovet i en alder av 24. Han var 29, men til gjengjeld har vi vært sammen i åtte år og bodd sammen i nesten alle de årene slik at vi har lært hverandre å kjenne, både på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Survival

Jeg reagerer på at mange forlover seg som unge voksne i 17-20 års alderen når de har vært sammen i mindre enn ett år, og ikke har noen planer om å gifte seg. Jeg føler at hele poenget med forlovelse blir borte i sånne tilfeller.

Jeg kunne gjerne tenkt meg å bli forlovet med kjæresten min nå, og jeg er også tjue. Men vi har vært sammen veldig lenge og har planer om å gifte oss om ikke så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eksen trodde vi hadde alt, vi hadde vært sammen i 1,5 år da vi forlovet oss, og 2 år da vi gjorde det offisiellt med ring. Da hadde vi også bodd sammen et år i egenkjøpt leilighet.

Vi var bare 17 og 19 år.

Uavhengig av hvor lenge vi hadde vært sammen, eller hvor høyt vi "elsket" hverandre, var vi uerfarne tenåringer som trengte å oppleve mer før vi inngikk den forpliktelsen ekteskap er.

Needless to say, forlovelsen og forholdet ble brutt etter 3,5 år.

Jeg tar ikke tenåringer som forlover seg seriøst, uansett.

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...