Gå til innhold

Riding


Mayami

Anbefalte innlegg

Er 9 uker på vei (i morgen!!) og har muligheten til å dra på ridetur med hesten min i helga. Er det trygt når man er gravid? Eller skal ha få spise høy med kompisen sin i stedet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, faren består jo i å falle av hesten og ikke ridning i seg selv. Men ved bare 9 uker er fosteret i utgangspunkntet også svært godt beskyttet at det ikke nødvendigvis er farlig. Du må nesten vurdere risikoen selv, rett og slett. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venninner som har ridd når de har vært gravide. Hvis du rir til vanlig trur jeg det går veldig fint. Dersom du aldri har ridd før, ville jeg nok utsatt rideturen til barnet er født..

Jeg trur jeg selv kommer til å ri (har egen hest) når jeg blir gravid, for det sies at det er bra for bekkenet. Men det er jo visse ting man kanskje bør ta hensyn til. for eksempel om hesten din er trygg eller en typsik uforutsigbar hest som kan skvette, bukke eller steile og sjansen for å dette av er stor.. da ville jeg heller vurdert å ikke ri.. er jo fall som er farlig i forbindelse med ridning, ikke selve bevegelsene (trur jeg da)

Håper du har hatt en fin ridetur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...