Gå til innhold

Er det noe jeg bør spise/ikke spise?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Fast bruker - anonym nå

Jeg har sluttet på pillen og ønsker naturligvis å bli gravid etterhvert. Det er ingen hast, men på sikt håper jeg vi "treffer".

Men jeg tenkte kanskje det var litt lurt å være føre var på en måte. Er det derfor noe man bør spise eller unngå å spise om man ønsker å bli gravid? Er det noen spesielle vitaminer man bør ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tinka, ikke innlogget

Sånn generellt så anbefales det jo at man spiser mest mulig sunt også i tiden før man blir gravid. Tran anbefales!

Hvis du kjøper boken til Gro Nylander, "På vei" så omhandler den også hva man bør tenke på når man enda er i planleggingsfasen. Den anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at man burde være nøye med håndhygenen etter å ha vært i kontakt med katter og jord. Men det er kanskje når man først har blitt gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke greit å spise sunt og variert, og få i deg nok vitaminer og folsyre? Kutt ned på sukker, det anbefaler i hvert fall leger kvinner å gjøre, for vi får store barn! Tror ikke jeg hadde orket å fokusere alt for mye på å legge om hele kostholdet fordi du vil bli gravid, det blir jo et vanvittig overfokus da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...