Gå til innhold

Tror samboeren min skjuler noe.


Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Jeg er samboer med en mann jeg straks skal gifte meg med. Venter barn gjør vi også.. Før livet vårt sammen var han gift, og dum(nyskjerrig) som jeg er som person, har jeg googlet hans ekskone. Der kom det frem at han senest i sommer fikk solgt en andel av en eiendom som sto i hans og hans ekskones navn. Dette har han ikke sagt noen ting til meg om. De eide naturlig nok et hus sammen da de var gift, men som han har fortalt meg at han har solgt seg ut av for lenge siden.

Blir dette dumt å ta opp med ham?

Han stiller sikkert spørsmål rundt hvor jeg har fått vite dette, og det blir egentlig litt kleint å si at jeg har googlet ekskona hans.

Samtidig ser jeg på telefonen hans(ikke noe snoking, men skulle låne den for å ringe) at han fortsatt har nummeret til kona si og jobben hennes lagret på telefonen, til tross for at har skiftet telefon et par ganger.

Jeg er så redd for at han skjuler noe. Jeg har blitt såret i tidlgiere forhold, og er vel derfor litt ekstra paranoid. Eller ville dere også reagert på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik som du skriver det nå så virker det jo en smule overhysterisk. Men det som ofte er, er at det er vanskelig å formidle "den dårlige følelsen" i et innlegg på internett. Så det er vanskelig for oss å "kjenne på" din dårlige følelse overfor dette. Men det er du som kjenner han best og det er du som best kan bedømme om dette er unaturlig eller ei for din samboer.

Hadde det vært meg så hadde jeg spurt, i en helt naturlig tone en dag, hvordan går det med "navn på ekskone" egentlig? Og om han da spør hvorfor du lurer så sier du bare at du kom til å tenke på henne for du såg navnet hennes på telefonen hans når du skulle låne den en dag. Og så ser du hva han svarer. Og da får du jo selvsagt lurt inn et spørsmål om han har kontakt med henne og evt hvordan denne kontakten er. Eller så kan du lyve og si at du googlet hans navn, og da kom det salget opp. Eller så får du være ærlig og si at du googlet henne i all nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, å si at jeg googlet ham var en god ide. Skal muligens prøve å ta det opp med ham. Men er ganske viktig at han skjønner at jeg synes det er et problem, og ikke blir irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg spurt: Hvordan er egentlig kontakten mellom deg og eks? Jeg kom til å begynne å tenke på det etter at jeg la merke til at du hadde hennes navn lagret på mobilen din da jeg lånte den, og jeg såg også at dere stod oppført med noe salg av eiendom etter at jeg googlet deg på gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg spurt: Hvordan er egentlig kontakten mellom deg og eks? Jeg kom til å begynne å tenke på det etter at jeg la merke til at du hadde hennes navn lagret på mobilen din da jeg lånte den, og jeg såg også at dere stod oppført med noe salg av eiendom etter at jeg googlet deg på gøy.

Hvorfor hadde du gjort deg til løgner for å få ham i tale? Hun googlet ikke ham på gøy, hun googlet eksen fordi hun var mistenksom. Kall en spade for en spade eller hold kjeft sier nå jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva ER det med folk?! Er det forbudt å google folk også nå? Jeg blir stadig forundret over hvor UHYRE private folk skal være, overfor den som liksom er det nærmeste man har. Er vel ganske vanlig å google folk vel. Virker også som om dere har et noe anstrengt forhold til eks. Høres ut som om hennes navn ikke engang må nevnes. Jeg hadde blitt ganske irritert jeg, om min mann hadde holdt de tinga du nevner, skjult for meg. Dere bor jo sammen, skal snart gifte dere. Er vel bare å si hva du gjorde, vel. Hvis du ikke engang kan si det, syns jeg dere har et lite åpent forhold altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...