Gå til innhold

Førskolelærer - jobbmuligheter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går tredje året på utdanningen, men begynner kanskje å føle at dette ikke er noe for meg likevel. Men nå er det liksom for sent å trekke seg...

Er det noe annet en slik utdanning kan brukes til, annet enn ped leder og førskolelærer 2? Skole er jo en mulighet, men det virker som om den er i ferd med å forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

med 30 sp i glsm + 30 sp i annet skolefag kan du jobbe på småskolen. Muligheten er vel på vei ut sånn i "teorien".. men det er stor mangel på lærere, så restejobbene fylles jo av førskolelærere og lignende..

du kan jobbe som barnevernspedagog (uten noe ekstra utdanning)

styrer/mellomleder i barnehage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 30 sp i glsm + 30 sp i annet skolefag kan du jobbe på småskolen. Muligheten er vel på vei ut sånn i "teorien".. men det er stor mangel på lærere, så restejobbene fylles jo av førskolelærere og lignende..

du kan jobbe som barnevernspedagog (uten noe ekstra utdanning)

styrer/mellomleder i barnehage

Hvor har du dette fra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nå jeg fortalt på høyskolen, da jeg tok førskolelærer utdanning. Har aldri vært aktuelt for meg, så har ikke testet det ut så voldsomt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barne og ungdomsarbeider og sosionom, jobber som ped.leder- startet opp som assistent, det er mange eldre førskolelærerer som mener jeg ikke burde arbeide som ped.leder, men så er det bare det at jeg er født til dette og får faste stilliger fort.

Synes det er urettferdig at førskolelærer kan jobbe som miljøterapauter,typiske sosionom relaterte stillinger og vi ønsker dem velkommen, vi kan arbeide på bup, ppt, barnevernet men en pedagogisk leder stilling er vi ikke kvaliffisert til?l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...