Gå til innhold

Kjæresten drikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 år og drikker ikke. Jeg har aldri drukket heller. Er ikke i mot alkohol sånn sett, men har bare ikke vært i en situasjon der jeg har blitt tilbydt alkohol, og når jeg var omlag 16 år fant jeg ut at jeg like så godt bare kan vente til jeg er 18. Kjæresten min er ca 4 mnd eldre enn meg (vi er samboere pga vi studerer langt vekke fra hjembyen), og har egentlig hatt samme syn som meg på dette med drikkingen men han har drukket før og drikker LITT innimellom. Men i kveld er han hos en kamerat sammen med tre andre, og fant plutsleig ut at de skulle drikke. Det er for så vidt greit for meg at han drikker og jeg er ikke den type kjæreste som vil nekte han det, men jeg liker det jo ikke heller... han har veldig store ambisjoner om utdanning og hvis han f.eks får noe på rullebladet sliter han veldig. Han sier jo at det ikke kommer til å skje noe men man vet jo aldri... har litt mange tanker som surrer rundt i hodet nå - hvordan skal jeg takle dette?? er også litt redd for å omgås han hvis han er brisen og sånt (han vil ikke drikke seg full) fordi jeg ALDRI har vært rundt alkohol eller noe... setter pris på tips og erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal veldig mye til for at drikking i seg selv utløser noe som havner på rullebladet..

Mitt tips er å ikke bekymre deg så veldig, men heller være glad du har en kjæreste som tar det litt rolig med alkoholen.

Jeg drikker ikke, men har en samboer som gjør det, det er ikke alltid gøy, men det er ikke noe problem.

Måten å takle det på er nok å venne deg til det, for etter mitt syn ser det ut som du har en kjæreste med et fornuftig forhold til akohol, og på deres alder er det i seg selv imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig at 18-åringer drikker!

Jeg synes det er veldig bra at han ikke drikker seg for full :)

Hva med å være med på fest? Du trenger ikke å drikke, men se hvordan folk er når de drikker.

Du trenger ikke å være redd for å være med han hvis han er brisen (hvis ikke han vet at han blir aggresiv når han driker.. men da burde han ikke drikke..)

Må si det er veldig bra av deg å ikke drikke :) Er så lett å falle for presset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp alt jeg har gjort i fylla, legevaktbesøkene, lovbruddene, sanseløs-drita-i-grøfta, kombinert med et problem mot autoriteter og en tiltrekning mot kverulasjon - og jeg ikke har fått noe som helst på rullebladet, da tror jeg attenåringen din overlever litt drikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...