Lutetium 71 Skrevet 17. november 2011 #381 Skrevet 17. november 2011 Diskriminering fordi befalet ikke måtte uti vannet det også. Ok? Så når jeg måtte gjennom helvetesuka, fikk minimalt med mat, og befalet mesket seg med god mat mens de lo av oss, så var det diskriminering? Ok. Men jeg syntes det var greit. Det var tross alt en situasjon alle medsoldatene mine hadde vært igjennom, og som også befalet som "torturerte" oss hadde vært igjennom! En annen ting: Hva med sikkerheten i forbindelse med evt. drukning? Hadde dette vært hos en normal arbeidsgiver ville man brutt arbeidsmiljøloven på det groveste. You can do better, host opp paragrafen. Let gjerne etter om det fins spesialunntak for militæret. Jeg vet det fins for sertifikater bl.annet (man trenger ikke vanlig sertifikat for å kjøre bil f.eks). 1
talin Skrevet 17. november 2011 #382 Skrevet 17. november 2011 Hvorfor må man egentlig være nakne når man øver seg til krig? Hvorfor må vi egentlig være på skytebanen for å øve til krig? 1
Antlers Skrevet 17. november 2011 #383 Skrevet 17. november 2011 Tror du dette er noe befalet har funnet på kun for å se ei jente naken? Tror du fire befal sto og nistirret på ei naken jente for å ha noe å fantasere om når de kom hjem på brakka?Det virker som om det er utrolig mye livlig fantasi blandt de som aldri har vært i forsvaret og ikke vet hvordan det fungerer. I den grad befalet kikket så var det for å passe på soldatene. Hva jeg tror har skjedd har ikke så mye med saken å gjøre, da det uansett bare blir spekulasjon. Poenget er at slikt skjer. Jeg tror du er en mann, for de fleste kvinner/jenter har blitt utsatt for nok seksuell trakassering til å innse at det finnes nok av menn (nei, ikke alle) som misbruker sin stilling eller generelt oppfører seg som svin. Du vet vel forresten like lite som meg når det gjelder motiv i denne konkrete situasjonen. 1
Norna Skrevet 17. november 2011 #384 Skrevet 17. november 2011 Hvorfor bør man være naken når man vasker seg? Fordi de delene der er de viktigste å vaske?
talin Skrevet 17. november 2011 #385 Skrevet 17. november 2011 Fuckings utrolig hvor mange som får det til å høres ut som at å bade naken i feltøvelser er det viktigste ritualet man gjør innenfor å velge ut hvem som passer i forsvaret ellrr ei. De som er fucking utrolig er alle de jævla sivilistene som ikke har noe fuckings snøring om hva i helvete de snakker om.
Lutetium 71 Skrevet 17. november 2011 #386 Skrevet 17. november 2011 Man må ikke det. Jobber i helsevesenet, og vi vasker stadig folk uten at de er nakne. Merkelige greier. Vasker dere utenpå undertøyet? Det er vel også kjent at de som driver svømmehaller anbefaler at man dusjer naken, av hygienemessige grunner. Men.. alt kan ofres for å gjeninnføre bluferdigheten visst. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 17. november 2011 #387 Skrevet 17. november 2011 Hvorfor må vi egentlig være på skytebanen for å øve til krig? Når det er krig skal man skyte på hverandre ikke blotte seg foran hverandre. Tror ikke det hjelper mye i en krig om man kler av seg. Tror ikke fienden slutter å skyte fordet. 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 17. november 2011 #388 Skrevet 17. november 2011 Vasker dere utenpå undertøyet? Det er vel også kjent at de som driver svømmehaller anbefaler at man dusjer naken, av hygienemessige grunner. Men.. alt kan ofres for å gjeninnføre bluferdigheten visst. svømmehallens garderober er delt inn etter kjønn da. Ingen som tvinges til å dusje naken mens andre fullt påkledde mennesker står og ser på dem mens de dusjer. Blir en helt annen situasjon. 2
hulaboer Skrevet 17. november 2011 #389 Skrevet 17. november 2011 Hva er konklusjonen så langt? Er det likestilling og kvinnene skal ikke bare høst godene, men også måtte være med gutta når de gjør mindre kule ting? Eller skal kvinner ikke likestilles, men heller sitte på sin høye hest og bestemme hva de vil gjøre, mens gutta ikke har noe valg? Men siden dette bare var en øvelse kunne de vel strengt tatt hostet opp et kvinnelig befal som kunne tatt med seg jenta et stykke unna? Dårlig planlegging. Og hva med alle de andre jentene som har måttet bade nakne med gutta? Uansett, jenta må ut i vannet hun også. Uten undertøy. Men det burde vært under oppsyn fra et kvinnelig befal kanskje.
talin Skrevet 17. november 2011 #390 Skrevet 17. november 2011 Når det er krig skal man skyte på hverandre ikke blotte seg foran hverandre. Tror ikke det hjelper mye i en krig om man kler av seg. Tror ikke fienden slutter å skyte fordet. Ser du, alt som blir gjort i forsvaret er der av en meget god grunn. Skytebanen for å trene på våpen. Bading som en del av felt hygiene. V
Gjest Wanted Skrevet 17. november 2011 #391 Skrevet 17. november 2011 De som er fucking utrolig er alle de jævla sivilistene som ikke har noe fuckings snøring om hva i helvete de snakker om. Neida, for vi vet ikke hva integritet, overgrep, maktmisbruk og menneskeverd vil si (ironi). DETTE VAR EN ØVELSE. Øvelser trenger slettes ikke å være lagt opp slik. Jeg er blodig sikker på at det finnes andre metoder, selv om jeg ikke har alle fasitsvarene personlig. 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 17. november 2011 #392 Skrevet 17. november 2011 Ser du, alt som blir gjort i forsvaret er der av en meget god grunn. Skytebanen for å trene på våpen. Bading som en del av felt hygiene. V de har dusjer.
Lutetium 71 Skrevet 17. november 2011 #393 Skrevet 17. november 2011 Hvorfor må vi egentlig være på skytebanen for å øve til krig? Det holder lenge med rødfis, man kan bare late som man treffer blinken. Det er bare en øvelse vet du, ikke kriiiig.
Gjest Wanted Skrevet 17. november 2011 #394 Skrevet 17. november 2011 Det holder lenge med rødfis, man kan bare late som man treffer blinken. Det er bare en øvelse vet du, ikke kriiiig. Jeg får en følelse av at du faktisk sammenligner det å vise seg naken med å kunne drepe/være flink til å drepe/egne seg til å drepe etc. Er ikke sammenlignbart for min del.For alt du vet kan hun være jævla god på eventuell krigførelse. Man behøver ikke å bli traumatisert og ydmyket for å bli flink med våpen. 3
talin Skrevet 17. november 2011 #395 Skrevet 17. november 2011 de har dusjer. I etablerte feltbaser bak linjene.
Norna Skrevet 17. november 2011 #396 Skrevet 17. november 2011 de har dusjer. I felten? Dette blir som jenter som vil skulke gymmen. :gjeiper: 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 17. november 2011 #397 Skrevet 17. november 2011 I etablerte feltbaser bak linjene. De har da ikke tid til å vaske seg foran linjene.
Gjest Wanted Skrevet 17. november 2011 #398 Skrevet 17. november 2011 Vasker dere utenpå undertøyet? Det er vel også kjent at de som driver svømmehaller anbefaler at man dusjer naken, av hygienemessige grunner. Men.. alt kan ofres for å gjeninnføre bluferdigheten visst. Nei, men vi tar hensyn til bluferdighet (Gud forby at det går an!). Pasient er så og si aldri helt naken, utenom dusj. Men til og med der dekkes det til med håndkler fordi alle oppegående mennesker tar bluferdige hensyn. 2
talin Skrevet 17. november 2011 #399 Skrevet 17. november 2011 DETTE VAR EN ØVELSE. Øvelser trenger slettes ikke å være lagt opp slik. Jeg er blodig sikker på at det finnes andre metoder, selv om jeg ikke har alle fasitsvarene personlig. Først så er du blodig sikker, for å så legge inn er liten helgardering. Lenge leve sivilistene.
talin Skrevet 17. november 2011 #400 Skrevet 17. november 2011 De har da ikke tid til å vaske seg foran linjene. Jeg ser at sivilistene ikke har kommet lengre en 1914. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå