Gå til innhold

KAN NOEN HJELPE MEG? Jeg vet ikke hva jeg kan eller ska gjøre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger desperat hjelp her. Jeg å minn ex-mann separerte oss i 2005, å tok ut skillsmisse i 2009. ( Da min ex-mann ikke ville ta ut skillsmisse før da ). Vi ble enig med hverandre om delinga. Jeg skulle få hus,bil,campingvogn å innbo. Mens han fikk hytte med skog,eigendom,verktøy å maskiner som vi hadde for tusenvis. Da det var HAN som ville gjøre det slik, fordi jeg er uføre trygdet. Så skiftet er oppgjort å underskrevet av begge parter. Å tinglysning å alt ble gjort i 2009. Men så såg jeg at jeg ikke kunne dekke de faste utgiftene med min uføretrygd. Så jeg søkte om ekteskapsbidrag alt med at han tjener over 700.000 kr i året. Da mente han på at jeg brøt avtalen, å nå vil ta opp igjen all deling å ta fra meg alt. Vi ble gift da jeg var tennåring, å vi var gift i 30 år. Så vi begynte begge 2 tomme hender, uten utdanning. Så vi har bygd opp alt sammen.

Så da trenger jeg hjelp fra dere. Kan han ta opp igjen delingen å ta fra meg alt. Eller er det slik at vist vi har gjort opp så er det oppgjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om han kan gjøre det, men jeg synes du er litt smålig av deg når du søker om økonomisk bidrag fra din eksmann som ikke lenger har noe ansvar overfor deg.

Det høres ut som om du kom ganske godt ut av det etter skilsmissen, så hvis dine utgifter i det daglige er for store bør du finne en måte å redusere dem på, eller selge unna f.eks campingvogn, flytte til en mindre bolig o.s.v.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om han kan gjøre det, men jeg synes du er litt smålig av deg når du søker om økonomisk bidrag fra din eksmann som ikke lenger har noe ansvar overfor deg.

Det høres ut som om du kom ganske godt ut av det etter skilsmissen, så hvis dine utgifter i det daglige er for store bør du finne en måte å redusere dem på, eller selge unna f.eks campingvogn, flytte til en mindre bolig o.s.v.

Jeg må dessverre si meg enig med deg i svaret. Trådstarter skrev nok under på papirene på hvem som skulle ha hva.Og da mener jegat ikke TS kan komme i ettertid å kreve mer.

Synes det er URIMELIG at TS krever ekteskapsbidrag!!!!

Så her må du nok vudere å selge unna en del ting slik at du kan klare deg selv økonomisk.Ikke kreve av eksmannens penger fordi han tjener så godt som han gjør!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke har klart å tenke framover og ihenhold til økonomi kombinert med å gape over for mye, er faktisk overhodet ikke din eksmanns problem.

Du kom i utgangspunktet meget godt fra skilsmissen. Om du ikke kan leve med tingene du har, må du selge dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Finnes det fortsatt noe så arkaisk som ektefellebidrag? Her er jeg enig med mannen. Dere er skilt, det ser ut som du kom bra fra det økonomisk, og han har ikke lenger ansvar for deg. Du får selge huset og finne deg et annet sted å bo som du har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pellepirat

Jeg må bare signere på det de andre har sagt. Her har dere blitt enige og ordnet opp, så finner du ut "oi, dette var ikke nok for meg, jeg klarer meg ikke, da får jeg prøve å få mer ut av han"...

synes inntekten hans er uvesentlig så lenge dere har skilt lag og er ferdig.

Selg ting du ikke har bruk for el. ikke klare å betjene. Slik funker det for alle andre i samfunnet også som får økonomiske problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...