Gå til innhold

Hjelp! Vært "sammen" i nesten 3 mnd og skal reise i 4,5 mnd


afrogn

Anbefalte innlegg

Hei!

Min første post her- så jeg skal forsøke å være så kort og konsis som mulig.

Jeg er 28 og akkurat ute av et 8 år langt forhold, slutt i august 2011. Datet litt siden da, og ingenting seriøst frem til nå. Jeg bestemte meg da for å reise og bestilte meg en halve jorda-rundt tur med varighet fra jan-juni 2012, ca 4,5 mnd.

Hun er 23 og ute av av 7 år langt forhold- hvorav 1,5 av disse var avstandsforhold i følge henne selv, slutt i juli, datet litt siden da.

Vi møttes online for 1 måned siden og fant tonen med en gang. Hun visste at jeg skulle reise før vi møttes. Siden har ting gått veldig fort. Vi henger sammen så ofte vi kan, som regel overnatter vi hos hverandre 2-3 ganger i uken. Vi har møtt noen av de nærmeste vennene til hverandre og det har gått veldig bra. Jeg datet 3-4 før jeg møtte henne og hadde ikke på langt nær samme connection med noen av de andre og tror at hun føler noe lignende selv.

Jeg tror begge i utgangspunktet hadde sett for seg en kort flink frem til jeg skulle reise, i stedet så tror jeg at vi begge er blitt forelsket. Tidligere sa hun at hun ikke var sånn som analyserte situasjonen og levde i nået og bare tok ting som det kom, men den siste uken har det gradvis kommet hint om at hun liker meg godt og synes det er kjipt jeg skal reise. Hun sa f.eks ”hun var flink med avstandsforhold”. Men hver gang hun har kommet inn på temaet har hun på en måte stoppet seg selv fra å snakke videre om det, usikker på om det skyldes hennes tidligere utsagn om at hun ”tar ting som det kommer”, eller om det er en slags forsvarsmekanisme fordi hun egentlig synes at det er for tidlig å si at hun liker meg/er forelsket. Uansett så føler jeg snart at den uunngåelige samtalen om status for oss ifht reise og fremtid vil komme opp relativt snart og jeg er usikker på hva jeg skal si.

En ting til å vurdere:

Vi bor begge i Oslo nå, men hun er nordfra og reiser hjem 16 des til ca 10 jan, jeg reiser 15 jan og er tilbake 2 juni. Pr 15 januar, hvis alt går som det skal, så har vi kjent hverandre i 3 mnd.

Jeg liker henne veldig godt og ønsker helst at vi kan ta opp igjen tråden når jeg er tilbake, det er det jeg ønsker å formidle i den samtalen, men det er noen faktorer her som gjør meg usikker på hva jeg skal si:

- Vi kommer til å være lengre fra hverandre enn vi har kjent hverandre

- Hun er ute av ett veeeldig langt forhold og trenger kanskje tid på seg for å finne ut hva hun vil?

- Samtidig har hun sagt hun er mer en forhold-jente enn singel-jente og opprettet online profil nettopp for å møte noen.

- Hun har hintet om at det er kjipt jeg skal reise og om at hun kan takle langdistanseforhold

- Hun mangler ikke på tilbud og har ett par innpåslitne ekser som ikke er helt ferdig med henne, hvorav den siste presterte å si at han elsket henne etter 3 uker, av dette leser jeg at hun kan komme til å miste interessen/sette meg i samme bås som eksen, hvis jeg er dønn ærlig om hvor godt jeg egentlig liker henne.

Personlig synes jeg det er for mye for langt å be om at hun skal vente på meg etter å ha kjent henne 1-3 mnd, hvorav vi ikke får sett hverandre den ene av disse månedene. Jeg har aldri hatt ett avstandsforhold, men jeg synes ikke at hun fortjener ett til, spesielt ikke med en som hun har kjent i så kort tid. Men jeg lurer på om hvis jeg sier det rett ut, så vil hun kunne mistolke det som at jeg egentlig ikke er så interessert i henne og/eller at jeg selv ønsker å møte andre på reisen, evt når jeg er tilbake- hvilket jeg virkelig ikke er.

Jeg har heller ikke lyst til å slå opp og vil egentlig ikke at hun skal møte andre heller, men jeg synes det er altfor mye forlangt å spørre om det.

Jeg trodde aldri jeg skulle havne i denne situasjonen etter 1 måned og vanligvis hadde jeg gitt blaffen, men jeg har aldri hatt så god kjemi med noen før og ønsker virkelig å se hvordan dette kan gå.

Så for oppsummere, slik jeg ser det har jeg to options:

1. Legge alt på bordet si at jeg liker henne veldig godt/er forelsket og håpe at hun er villig til å prøve et langdistanseforhold i 4,5 mnd.

- Risikoen vil da være at hun vil føle at det er altfor tidlig og at jeg er som eksen og at vi slår opp

2. Si at jeg liker henne og at det vi har sammen er bra og verdt å bygge videre på, men at jeg synes det er for mye for langt at vi skal prøve avstandsforhold i 4,5 mnd, men at vi kan prøve å ta opp igjen tråden når jeg et tilbake

- Risikoen vil da være at hun tror at jeg er useriøs, eller ikke føler det samme som henne og/eller at jeg vil date andre enten mens jeg reiser eller etter at jeg er kommet tilbake eller begge deler.

Hvilken av disse vil være minst verst? Hun er ganske voksen og reflektert for alderen, av karakter så er hun kanskje litt sånn bygdejente, ganske ærlig og rett frem med sunne familieverdier, lite mindgames etc angående hvem som ringer/tekster hvem eller foreslår at vi skal møtes etc.

Dersom det er noen andre options, skriv det gjerne i kommentarfeltet.

På forhånd takk for hjelpen!

Endret av afrogn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så langt og komplisert....

Si du kommer til å savne henne og at du neppe hadde bestilt turen om du visste den gang hva du vet i dag. Og si du vil fortsette der dere slapp før du drar, og ta kontakt når du har anledning mens du er borte. Det er ikke kult å bruke like mye på mobilregningen som på turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...