Gå til innhold

Blir så leiiiiii!


Gjest drittlei

Anbefalte innlegg

Gjest drittlei

Hva ER det med folk som hele tiden skal kritisere, og hvorfor havner jeg alltid sammen med slike mannfolk som tydeligvis tror deres mening er mer gyldig enn andres, når det gjelder utseendet, kroppen og væremåten min?

Ting som går igjen er at 1. De kritiserer meg men nekter for det hvis jeg sier ifra, 2. De slutter å kritisere meg (det de uansett nektet for å gjøre) når de merker at de holder på å miste meg. 3. Til slutt, når jeg begynner å kritisere meg selv først for slippe å høre det fra dem, prøver de å overbevise meg om at jeg tar feil og at jeg er sååååå fin (enda jeg bare gjentar det de selv sa en gang). 4. Er det EN ting jeg er fornøyd med, et bilde av meg selv, et klesplagg eller en ting jeg er trygg på at jeg mestrer, begynner de for pokker å skal si et eller annet kritisk om det også! "Det var et litt anstrengt smil da". "Ehhhh, jadda, eh, den var fin den, eh, den var bare litt,... ehhh.... neida, glem det".

Kort sagt: Spre usikkerhet når jeg er trygg og glad, og prøve å betrygge meg når jeg kommer dem i forkjøpet med selvkritikk.

Hva er det som skjer, hvorfor, og hvordan kan jeg snu dette? Er så kvalm og fortvilet at jeg bare får lyst til å spy utover dem. Det hjelper ikke å dumpe dem, alle blir tydeligvis sånn mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest drittlei

Om alle er slik mot deg, tror du det er en mulighet at du velger å tolke alt slikt?

Alle er ikke slik, men over halvparten av de jeg har vært sammen med. Hvorfor kan de ikke bare ta meg som den jeg er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er ikke slik, men over halvparten av de jeg har vært sammen med. Hvorfor kan de ikke bare ta meg som den jeg er?

Mennesker har en lei tendens til å forelske seg i sin partners potensiale, istedet for sin partners realitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drittlei

Mennesker har en lei tendens til å forelske seg i sin partners potensiale, istedet for sin partners realitet.

Så de tror jeg skal bli penere og penere, da, og når jeg ikke blir det så har de rett til å kritisere utseendet mitt?

Ganske rart også. Jeg ser helt gjennomsnittlig ut, og et par av de som kritiserte meg som verst er upopulære blant jenter, sikkert både pga lite attraktiv personlighet og at de ikke er særlig sjarmerende, og er ikke noe "bedre" enn meg for å si det slik.

Nesten så man skulle tro de straffet meg fordi jeg ville ha dem, tar surheten på resten av verden ut på meg eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...