Gå til innhold

Dyrepels


Gjest Madelene1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest SnowLeopard

Jeg regner ikke med at noen på KG vil kjøpe pelskåpa mi, for å si det slik - er av en oppfatning at de fleste er mot pels her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT UAKSEPTABELT PÅ ALLE MULIGE MÅTER

Selv om jakken eller hva det skulle være bare består av litt pels, eller er fra dyr som ikke er misbehandlet, finnes det ingen unskyldning. Vær i mot pels, alle sammen!!

Folk som kjøper og bruker ekte pels er motbydelige, selvsentrerte, forferdelige mennesker! SKAM DERE

Jeg er i allefall glad for at jeg slepper å bære på den vonde samvittigheten av at det er pelsen til et vakkert og verdifult dyr som varmer meg i vinterkulda - og aldri skal jeg gjøre det heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i utsagnet "Pels er for vakre dyr og stygge mennesker." :)

Mister all respekt for folk som kjøper pels.

Endret av Cathrine88
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SnowLeopard

Selv om jakken eller hva det skulle være bare består av litt pels, eller er fra dyr som ikke er misbehandlet, finnes det ingen unskyldning. Vær i mot pels, alle sammen!!

Hvorfor det? Om dyret er dødt, og levde et bekymringsløst liv, hvilken forskjell gjør det om man benytter pelsen eller ikke?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Om dyret er dødt, og levde et bekymringsløst liv, hvilken forskjell gjør det om man benytter pelsen eller ikke?

Vel, det øker etterspørselen etter ekte pels. Og som vi alle vet er det ikke alle dyrene som har levd et bekymringsløst liv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er råharry og smakløst!

Se jeg har en død rev på meg, den har bodd i et bittelite bur og aldri kjent kontakten med bakken i hele sitt liv. Nevnte jeg at den ble sinnsyk, endte med at den gikk konstant i sirkler hele sitt liv og bet seg selv til blods! Er jeg ikke fiiiiin?? :balltre:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Jeg liker heller ikke pels, men jeg har ei venninne som nettopp har åpnet en pelsbutikk.

Jeg titten innom og hun ville at jeg skulle prøve "alle" disse jakkene osv.

Jeg turte ikke å si nei, i tilfelle hun ville bli sint/såret så jeg prøvde tøyet.

Når jeg sto med det på meg så følte jeg meg skitten og ekkel.

Som jeg var en del av disse menneskene som torturerer dyr for å få seg en "fin" og dyr jakke.

Hun derimot var stolt over jakkene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rett og slett motbydelig at folk flyr rundt med ekte pels også kommer de med det dumme argumentet "jammen jeg vil jo være god og varm om vinteren" Eh jeg klarer helt fint å holde meg kjempe varm uten å gå med ekte pels. Det blir for dumt.

Jeg mener at de som går med ekte pels støtter dyremishandling og mener det er helt okey at uskyldige dyr må lide for at vi mennesker skal se fine ut og liksom holde oss varme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mye motstand. Jeg synes ikke det er noe galt med å gå i pels i seg selv. Det er mykt og varmt, og selv om jeg ikke synes pelskåper alltid er like fine, synes jeg det er pent med f.eks. en pelskrage.

Men samtidig vet jeg at det er mye snusk og elendighet i pelsindustrien, og det er jeg helt imot. Jeg ser ikke noe galt i å bruke pels fra et dyr som har levd et godt liv, like lite som jeg har problemer med å spise det. Alle dyr fortjener et verdig liv, enten de lever vilt i skogen, ender opp på middagsbordet vårt, eller rundt halsen til en Frogner-frue.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Pels skal ha puls!

Denne var søt, har ikke hørt den før :)

Jeg er selvfølgelig imot alt pelsoppdrett. Jeg bruker heller ikke fake pels fordi det bidrar til å holde pels i motebildet, og at det selvfølgelig er veldig lite miljøvennlig.

Dessverre synes jeg det er vanskelig å finne vinterjakker for tiden, så i fjor endte jeg med å kjøpe en vinterjakke som hadde falsk pels på hetten - som jeg tok av og la igjen hos ekspeditøren. Føltes ikke bra.

Synes derimot at biprodukter kan være greit. Skinn har jeg ikke så mye i mot siden det pleier å være et biprodukt av kjøttet folk spiser. Den industrielle kjøttproduksjonen spørs det vel dessverre om det blir slutt på, men jeg er glad for at så mange i alle fall tar avstand til pels (selv om det dessverre er altfor mange med Canada Goose-jakker her inne)..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner ikke med at noen på KG vil kjøpe pelskåpa mi, for å si det slik - er av en oppfatning at de fleste er mot pels her.

Jeg synes du kan gå i kåpa di så mye du bare vil :) Jeg skal ikke kaste maling på deg, men det kan hende jeg tar på meg revelua mi og slår følge ned Karl Johan en lørdags formiddag :)

Har vært på pelsdyrfarmer og opplevd trygge, rolige og friske dyr, så bryr meg ikke om bildene i media, fordi jeg vet at det er verst mulig tenkelig situasjon som blir vist. Skulle jeg trodd på alt slikt måtte jeg slutte å strikke ullsokker fordi jeg vet at det finnes flere norske sauefjøser hvor ikke alt er som det burde.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj, her var det mye motstand. Jeg synes ikke det er noe galt med å gå i pels i seg selv. Det er mykt og varmt, og selv om jeg ikke synes pelskåper alltid er like fine, synes jeg det er pent med f.eks. en pelskrage.

Men samtidig vet jeg at det er mye snusk og elendighet i pelsindustrien, og det er jeg helt imot. Jeg ser ikke noe galt i å bruke pels fra et dyr som har levd et godt liv, like lite som jeg har problemer med å spise det. Alle dyr fortjener et verdig liv, enten de lever vilt i skogen, ender opp på middagsbordet vårt, eller rundt halsen til en Frogner-frue.

Poenget er at de fleste pelsdyr ikke lever et godt liv, uansett kvalitet og størrelse på bur osv... Bur i seg selv er problemet. Vi har ikke behov for å gå med pels i dag!

Endret av Blair
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Om dyret er dødt, og levde et bekymringsløst liv, hvilken forskjell gjør det om man benytter pelsen eller ikke?

Poenger er at du skal vise motstand mot ekte pels!! og da hjelper det ikke å prøve å dra seg unna med unskyldninger, for det finnes ingen unskyldninger. Det er respektløst og alle andre fæle ord

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Poenger er at du skal vise motstand mot ekte pels!! og da hjelper det ikke å prøve å dra seg unna med unskyldninger, for det finnes ingen unskyldninger. Det er respektløst og alle andre fæle ord

Hvorfor vise motstand når pelsen jeg bruker er fra dyr som ikke har lidd? Ser poenget med at pels er pels, men jeg får pelsmotstandere litt i halsen - alt er jo ikke bare firkantet heller.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...