Gå til innhold

Hva forteller dere kvinner til sine veninner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min snakker åpent om sexlivet vårt på fester med masse kjente og halvkjente mennesker. Han har aldri vært særlig sjenert av seg på den fronten, så jeg tror ikke han tar skade av at jeg f.eks forteller min beste venninne at vi har litt forskjellige ønsker for ting vi har lyst til å prøve ut i senga, eller at forrige uke hadde vi bare sex 1 gang.

Det kommer vel litt an på personene i forholdet også både kjærelighetsforholdet og vennskapsforholdet, hvor mye man forteller. Jeg har f.eks 1 venninne som vet omtrent alt (men kjære har ikke ligget på latsiden med å fortelle ting til hennes kjæreste han heller), mens jeg har andre venninner som knapt nok vet at jeg ikke går på p-piller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant.

I denne tråden var det helt uproblematisk at en mann utleverte sexlivet til seg selv om kjæresten.

I denne tråden er det motsatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant.

I denne tråden var det helt uproblematisk at en mann utleverte sexlivet til seg selv om kjæresten.

I denne tråden er det motsatt. :)

Kanskje ikke de samme som svarer da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke de samme som svarer da!?

Jeg vet det, men jeg fant det interessant likevel.

Hvis man bare leser den ene av disse to trådene, kan man lett få inntrykk av at holdningene her inne ikke er så delt som man ser når man leser begge trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at du ikke synes dette er noe greit, men til hennes forsvar så er det betydelige forskjeller både mellom kjønnene og indviduelle forskjeller som kan slå ut her.

Jeg har derfor tatt opp dette med min kjæreste for å klarlegge hva vi synes er greit å si om hverandre til mennesker utenfor forholdet. Jeg har svært nære vennskap (to) som jeg ikke et sekund betviler at ville bruke informasjon om sexlivet mitt til å hjelpe meg med eventuelle problemer eller gi meg tips, aldri til noe annet.

Han, derimot, har vennskap som er solide, men ikke så nære. Der ville opplysninger om sexlivet vårt godt kunne ende opp hos en fjerdeperson eller bli gjort narr av.

Jeg er med andre ord enig i at det må være kjipt for deg (selv om du jo ikke vet hva hun har sagt..) men at hun no ikke har gjort det for å være slem eller respektløs overfor deg, men heller fordi dere ser så ulikt på det - noe hun heller ikke visste før vi nå står her med denne situasjonen.. :sjenert:

TS her,

Takk for reflektert svar. Du har sikkert rett i at hun ikke mente noe galt med å fortelle om vårt sexliv, men jeg synes fortsatt det var respektløst gjort av henne å snakke om meg og mitt sexliv til andre en meg. Det kunne aldri falt meg inn å utlevere henne ovenfor mine venner. Jeg er fortsatt svært skuffet. Håper ikke det skjer igjen, da vet jeg ikke om jeg kan være i dette forholdet mer. Tror jeg får problemer med å kunne stole på henne da.

Du sier også at det er betydelig forskjeller mellom kjønnene på dette området. Jeg tolker det som at det skal være greit at kvinner utleverer sine kjærester men at det ikke er greit at menn gjør det. Er det det du mener? Jeg mener nå at det ikke er greit for noen å utlevere sin partners mest private opplevelser til utenforstående.

Det blir selvsagt noe annet hvis begge er enige om at det er greit. Hvis ikke så holder man kjeft om slike ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting, annet enn at vi har sex og at sexen er bra. Hadde sexen vært dårlig, hadde jeg holdt kjeft. Har overhodet ikke noe behov for å utlevere kjæresten min. Meg selv kan jeg gjerne utlevere, men jeg gir ingen informasjon som jeg anser for privat mellom min kjære og meg til mine venninner. Og jeg er ikke interessert i å høre privat informasjon om deres menn/erobringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at å måtte fortelle alt i sitt privatliv til alle som vil høre, er skikkelig fattig. Å ikke ha grenser på veldig personlige ting, jeg syns det virker som småunger som vil gi inntrykk av å være voksne lenge før tiden. Huff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min aller beste venninne forteller jeg det meste. Ellers så er jeg svært tilbakeholden.

Så du har ingen respekt for en kjærestes privatliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har ingen respekt for en kjærestes privatliv?

Jeg skrev at jeg forteller det meste, ikke alt.

Jeg forteller det jeg føler jeg kan dele med en veldig nær venninne. Er det noe jeg anser som totalt hemmeligstemplet fra samboeren min sin side så forteller jeg det selvfølgelig ikke.

Jeg tror nok om du legger godviljen til så vet du hva jeg mener med å fortelle det meste

Men la oss ikke spore av helt her nå.

edit; Ordla meg feil.

Endret av Uglefot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det er mange som er litt uptight her da^^ (nå klikker dere vel i vinkel for at jeg sier det, såklart, men man må da få være forskjellige)

Men altså, jeg og venninnene mine prater om slikt, og jeg ser ikke problemet. Samboeren er fullstendig klar over det, og har ikke noe i mot det. Men så veldig utleverende er det ikke. Aldri noe veldig privat som kunne gjort han flau, men mer generelle ting. Tror det er veldig vanlig blant jenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om det er mange som er litt uptight her da^^ (nå klikker dere vel i vinkel for at jeg sier det, såklart, men man må da få være forskjellige)

Men altså, jeg og venninnene mine prater om slikt, og jeg ser ikke problemet. Samboeren er fullstendig klar over det, og har ikke noe i mot det. Men så veldig utleverende er det ikke. Aldri noe veldig privat som kunne gjort han flau, men mer generelle ting. Tror det er veldig vanlig blant jenter.

Alle må få lov til å være forskjellige, men alle som ikke er som meg er "uptight"?

Det handler ikke om å være uptight, men jeg har ikke behov for å diskutere sexlivet mitt med venninner. Har et bra sexliv, men skjønner ikke at det er så spennende å snakke om med andre jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig vanlig blant jenter.

Og fordi "alle" gjør det, er det ok? Det er faktisk en skikkelig uting. En har jo ingenting som er skikkelig privat lengre da.

Hva er egentlig sett på som privat for jenter som utleverer det mest private som finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter ikke og utleverer absolutt alt om mitt sexliv. Men det skjer at jeg og tre andre venninner sitter og snakker om sex generelt og til tider kan nevne vårt eget sexliv. Da ler vi litt og spør hverandre hvilken sex stilling som er favoritten for tiden og om han er flink eller hva han liker best osv. Eller hva jeg selv liker best. Men jeg sitter aldri alene og forteller det. Alle deler noe med hverandre der og da, og sånn forblir det.

Men forteller ikke detaljert, vil jeg tro. Holder en del for meg selv og en del forteller jeg når vi først er der inne.

Men TS: Det trenger da ikke å bety at du ikke kan stole på dama di. Hun forteller nok bare om sexlivet. Kanskje hun og vennene er åpne om å snakke om slikt? Det trenger ikke å bety at hun forteller alt annet. Om mer seriøse ting du har fortalt henne osv.

Men hvis du virkelig ikke liker det, kan du jo bare be henne gå ned noen hakk med detaljer og sånt. Hun må respektere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg holder kjeft og bytter GJERNE tema om noen av mine venninner skulle finne på å snakke om sitt sexliv... Nei, jeg respekterer da virkelig mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det er mange som er litt uptight her da^^ (nå klikker dere vel i vinkel for at jeg sier det, såklart, men man må da få være forskjellige)

Men altså, jeg og venninnene mine prater om slikt, og jeg ser ikke problemet. Samboeren er fullstendig klar over det, og har ikke noe i mot det. Men så veldig utleverende er det ikke. Aldri noe veldig privat som kunne gjort han flau, men mer generelle ting. Tror det er veldig vanlig blant jenter.

typisk ung og igorant jente du. "vanlig blant jenter" derfor er det lov? blir så oppgitt når småtuppene skal uttale seg om ting, kommer så mye tull ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter ikke og utleverer absolutt alt om mitt sexliv. Men det skjer at jeg og tre andre venninner sitter og snakker om sex generelt og til tider kan nevne vårt eget sexliv. Da ler vi litt og spør hverandre hvilken sex stilling som er favoritten for tiden og om han er flink eller hva han liker best osv. Eller hva jeg selv liker best. Men jeg sitter aldri alene og forteller det. Alle deler noe med hverandre der og da, og sånn forblir det.

Men forteller ikke detaljert, vil jeg tro. Holder en del for meg selv og en del forteller jeg når vi først er der inne.

Men TS: Det trenger da ikke å bety at du ikke kan stole på dama di. Hun forteller nok bare om sexlivet. Kanskje hun og vennene er åpne om å snakke om slikt? Det trenger ikke å bety at hun forteller alt annet. Om mer seriøse ting du har fortalt henne osv.

Men hvis du virkelig ikke liker det, kan du jo bare be henne gå ned noen hakk med detaljer og sånt. Hun må respektere det.

Å fortelle hva han gjør og hva han liker er å gå over streken. Hvis du ikke skjønner det så skaff deg litt vett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min gjeng snakker vi en del om sex. Men vi snakker stort sett om de singles sexhistorier. Kan ikke huske jeg har hørt noen sex historier fra de som er i forhold siden vi var tenåringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...