Gå til innhold

Norge gir Anders Behring Breivik nøyaktig det han vil ha


Gjest Jessie

Anbefalte innlegg

Det er fint med en åpen behandling av dette.

ABB bør behandles som en hvilken som helst annen tiltalt. De samme rettsreglene bør gjelde for han som for alle andre.

Det dummeste vi gjør er å lage en mystisk hemmelig sak med begrenset referat og lukkete rettssaler. I verste fall vil dette gjøre ABB til en martyr. Det vil vi ikke.

Amerikanerne opplevde at mye av det positive i samfunnet deres forsvant etter 9/11. Man endte med en nesten paranoid overvåkningsstat. Dermed vant terroristene. Slik vil ikke vi ha det. Vi vil ha det akkurat som før og vi vil ikke at ABB skal påvirke det på noen måte.

:takke:

Med unntak av at beredskapen her til lands gjerne kan ta seg opp flere hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heve seg over?

Han er jo fornøyd han, så lenge det bekrefter hans illusjon av kontroll, i det det bekrefter at han faktisk greide å forutse hva som ble konsekvensen av hans syke adferd.

Men at han ikke tar seg nær av det, er jo en fasade. Fyren ble jo så knekt bare av at folk ikke ville lytte til hans syn på innvandringspolitikk, at han ble massemorder og terrorist i frustrasjon.

Ellers er jeg enig med du.

Ja, han er jo åpenbart forstyrret og lever i en slags vrangforestilling. Og ingen kan være sikker på hva som er fasade og hva som er sant, jeg tror det er feil å anta at usaklige kommentarer om utseendet hans er det som får begeret til å renne over slik at han forstår hva han egentlig har gjort. Dermed ser jeg ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er jo åpenbart forstyrret og lever i en slags vrangforestilling. Og ingen kan være sikker på hva som er fasade og hva som er sant, jeg tror det er feil å anta at usaklige kommentarer om utseendet hans er det som får begeret til å renne over slik at han forstår hva han egentlig har gjort. Dermed ser jeg ikke poenget.

Poenger et vel at en narsisisst er mer opphengt i utseendet sitt enn det andre er klar over..

For en mann som hang seg opp i å ha meid ned en mus,så er det ikke sikkert det er like innlysende for oss andre, hva som rammer hardest av kritikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenger et vel at en narsisisst er mer opphengt i utseendet sitt enn det andre er klar over..

For en mann som hang seg opp i å ha meid ned en mus,så er det ikke sikkert det er like innlysende for oss andre, hva som rammer hardest av kritikk...

Vi får håpe politiets spesialtrente avhørseksperter bruker denne geniale taktikken da. Han får jo tross alt ikke lese aviser eller forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe politiets spesialtrente avhørseksperter bruker denne geniale taktikken da. Han får jo tross alt ikke lese aviser eller forum.

Akkurat det blander jeg meg ikke opp i. Så mye energi har jeg ikke å bruke på dette at jeg går runt og tenker på sånne ting.

Fortell meg det når de vet hva dommen blir. Ellers trenger jeg ikke høre mer på en laang stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det blander jeg meg ikke opp i. Så mye energi har jeg ikke å bruke på dette at jeg går runt og tenker på sånne ting.

Fortell meg det når de vet hva dommen blir. Ellers trenger jeg ikke høre mer på en laang stund.

Poenget her er vel at det er liten vits i å slenge dritt om Breivik hvis håpet er at han skal bli såret av det, all den tid han ikke har tilgang til noe av media og antageligvis ikke vil ha det på en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen hans?

Han har så lang mislyktes med det meste han så for seg:

1) Bygningen han plasserte ut bombebil ved raste ikke sammen

2) Han kom til Utøya for seint til å ramme Gro og Støre.

3) Han fikk ikke stille i uniform i retten og snakke fritt.

4) Ingen etterfølgere stod fram og sa de kjenner han og støtter hans sak.

5) Ingen andre har gått til krig.

6)Han sitter inne aleine,og får ikke snakke på fengslingsmøtene om noe annet enn tiltalen.

7) Regjeringen har ikke gått av og det ble ingen revolusjon.

og sist men ikke misnt

8) Det norske folk møtte opp med røde roser på minnemarkering sammen med innvandrere og muslimer, og Ap fikk framgang i kommunevalget.

Så den "planen" til Breivik kan du bare slappe av med å engste deg for. Han har bare erkjent at han så for seg en masse komplett forutsigbare konsekvenser av å handle som han gjorde. Det kalles ingen plan eller strategi, men å greie å forstå hva som vil skje etter at man velger å bli forbryter.

Du har misforstått på flere punkter.

Det var jo hele tiden klart at han vet han ville bli foraktet og at han ikke bryr seg om demokratiet. At AP fikk større oppslutning var det han forventet og at media ville angripe FrP. Det skjedde da også, og han skriver jo at det er bra, fordi han mener FrP bare gir folk illusjoner om at en demokratisk løsning er mulig og vinner tid for venstresiden. Jo svakere den demokratiske høyresiden er, desto bedre for han, ifølge han selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har misforstått på flere punkter.

Det var jo hele tiden klart at han vet han ville bli foraktet og at han ikke bryr seg om demokratiet. At AP fikk større oppslutning var det han forventet og at media ville angripe FrP. Det skjedde da også, og han skriver jo at det er bra, fordi han mener FrP bare gir folk illusjoner om at en demokratisk løsning er mulig og vinner tid for venstresiden. Jo svakere den demokratiske høyresiden er, desto bedre for han, ifølge han selv.

Og?...

Misforstått på flere punkter??

Du tar opp ett punkt.Og jeg kan ikke se at jeg har misforstått det. Du sier det samme som meg, men med andre ord..

Uansett var dette under ingen omstendighet noen plan Breivik la, men noe han sluttet seg til at ville bli en konsekvens, som også jeg og du og alle andre ville kunnet slutte oss til, dersom vi planla å forbryte oss i trass mot at vi ikke fikk viljen vår..

Breivik er en sutrekopp som ikke tåler å høre nei.Hverken mer eller mindre. Og regjeringsbygget han skulle jevne med jorda står der fortsatt.Kunsten på fasaden er intakt.

Regjeringen sitter, ingen har gått av for at han skulle forklare seg, ingen revolusjon er i gang.

Det vi derimot fikk var blant annet en Facebook gruppe som fortalte en muslimsk jente hvorfor ingen ville at hun skulle dra fra landet...

Breivik er ingen strateg som har planlagt noe i landets framtid. Han har en viss evne til å innse konsekvenser av hendelser. Men det er ikke mer enn noen av oss andre både kan- og ser.

Det er ikke noe hokus-pokus med Breivik. Andre har gjort lignede før han, og det vil skje igjen. Det kalles terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er vel at det er liten vits i å slenge dritt om Breivik hvis håpet er at han skal bli såret av det, all den tid han ikke har tilgang til noe av media og antageligvis ikke vil ha det på en god stund.

Jeg håper ingenting. Jeg gir fullstedig faen i fyren. Hva han mener og tenker og måtte føle om ting er meg likegyldig.

Det som derimot intresserer meg er hva mennesker tenker , føler og ønsker i kjølvannet av denne destruktive utageringen til Breivik.

Men HAN er meg revnende likegyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og?...

Misforstått på flere punkter??

Du tar opp ett punkt.Og jeg kan ikke se at jeg har misforstått det. Du sier det samme som meg, men med andre ord..

Uansett var dette under ingen omstendighet noen plan Breivik la, men noe han sluttet seg til at ville bli en konsekvens, som også jeg og du og alle andre ville kunnet slutte oss til, dersom vi planla å forbryte oss i trass mot at vi ikke fikk viljen vår..

Breivik er en sutrekopp som ikke tåler å høre nei.Hverken mer eller mindre. Og regjeringsbygget han skulle jevne med jorda står der fortsatt.Kunsten på fasaden er intakt.

Regjeringen sitter, ingen har gått av for at han skulle forklare seg, ingen revolusjon er i gang.

Det vi derimot fikk var blant annet en Facebook gruppe som fortalte en muslimsk jente hvorfor ingen ville at hun skulle dra fra landet...

Breivik er ingen strateg som har planlagt noe i landets framtid. Han har en viss evne til å innse konsekvenser av hendelser. Men det er ikke mer enn noen av oss andre både kan- og ser.

Det er ikke noe hokus-pokus med Breivik. Andre har gjort lignede før han, og det vil skje igjen. Det kalles terror.

Nei du sier jo at Breivik mislyktes med målet sitt og ikke fikk viljen sin fordi AP fikk større oppslutning og media gikk til angrep på FrP. Men det var jo akkurat det Breivik både trodde og ønsket skulle skje, fordi det i hans øyne er bra at den demokratiske høyresiden blir svekket mest mulig som i hans øyne bare gir folk falske forhåpninger.

Du misforstår på nesten alle punkter. Han vet at regjeringen ikke ville gå av, han hadde ingen illusjoner om det. Han visste også at Støre ikke var på Utøya. Det var katastrofalt at han valgte å dra til Utøya som følge av at regjeringsbygget ikke kollapset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du sier jo at Breivik mislyktes med målet sitt og ikke fikk viljen sin fordi AP fikk større oppslutning og media gikk til angrep på FrP. Men det var jo akkurat det Breivik både trodde og ønsket skulle skje, fordi det i hans øyne er bra at den demokratiske høyresiden blir svekket mest mulig som i hans øyne bare gir folk falske forhåpninger.

Du misforstår på nesten alle punkter. Han vet at regjeringen ikke ville gå av, han hadde ingen illusjoner om det. Han visste også at Støre ikke var på Utøya. Det var katastrofalt at han valgte å dra til Utøya som følge av at regjeringsbygget ikke kollapset.

Nei, det jeg sier er at han har ikke planlagt dette.

Selv om han prøver å legge det fram manipulativt så du og andre skal tro han har gjort nettopp det, og bli voldsomt imponert... :filer:

Og nei. Han har ikke nådd målet om å legge under seg Norge og avvikle Ap styret og dytte igang en bevegelse som stopper innvanding til Europa som helhet. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du sier jo at Breivik mislyktes med målet sitt og ikke fikk viljen sin fordi AP fikk større oppslutning og media gikk til angrep på FrP. Men det var jo akkurat det Breivik både trodde og ønsket skulle skje, fordi det i hans øyne er bra at den demokratiske høyresiden blir svekket mest mulig som i hans øyne bare gir folk falske forhåpninger.

Du misforstår på nesten alle punkter. Han vet at regjeringen ikke ville gå av, han hadde ingen illusjoner om det. Han visste også at Støre ikke var på Utøya. Det var katastrofalt at han valgte å dra til Utøya som følge av at regjeringsbygget ikke kollapset.

Men for all del, vil du ha Breivik som helt så må du gjerne det, men der stopper min meningsutveksling med et low-life som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis tråd starter synes han får for mye oppmerksomhet og at han får det som han vil ved at folk skriver om han,hvorfor I ALLE DAGER lager da han en tråd om dette????? Det er jo oppmerksomhet det også,eller??????

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for all del, vil du ha Breivik som helt så må du gjerne det, men der stopper min meningsutveksling med et low-life som det.

Tulling. Det har ingenting med heltestatus å gjøre, jeg bare påpeker at du dikter opp ting. Det bør være unødvendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulling. Det har ingenting med heltestatus å gjøre, jeg bare påpeker at du dikter opp ting. Det bør være unødvendig.

Du må bare synes at folk som føler forakt mot de som dyrker Breivik er tullinger, så mye du vil for meg. Sjekk om jeg bryr meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må bare synes at folk som føler forakt mot de som dyrker Breivik er tullinger, så mye du vil for meg. Sjekk om jeg bryr meg.

Og hvem dyrker Breivik? Du sutrer bare fordi du ikke kan innse at du dikter opp ting, noe som bør være unødvendig i denne saken og bare virker mot sin hensikt. Han har gjort mer enn forferdelig handlinger, så hvorfor føler du da behov for å dikte opp ting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulling. Det har ingenting med heltestatus å gjøre, jeg bare påpeker at du dikter opp ting. Det bør være unødvendig.

Dikter? Sist gang jeg var i Regjeringskavrtalet stod bygget der.

Ssit gang jeg sjekket satt fortsatt AP i regjering.

Sist gang jeg sjekket hadde ingen av de Breivik påstår er hans tilhengere hørt særlig mye om han, og vedkjente seg ikke å være hans venner.

Dikter jeg også at folk ikke er så intressert i å gå Breiviks ærend og endre samfunnet slik han mente vi skulle begynne med?

Dikter jeg opp at mannen har vrangforestillinger, og at de fleste av tingene han planlaattentatsdagen på ikke skjedde etter planen.

Please.

Mannen er en patetisk figur som vil være større enn han er, og folk som deg tillater ham dette i deres nesegruse beundring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem dyrker Breivik? Du sutrer bare fordi du ikke kan innse at du dikter opp ting, noe som bør være unødvendig i denne saken og bare virker mot sin hensikt. Han har gjort mer enn forferdelig handlinger, så hvorfor føler du da behov for å dikte opp ting?

Angående diktining:Les over.

Du lever i en fantasiverden dersom du mener Breivik er en vellykket person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...