Gå til innhold

nå skal kranene stenges kl 02.00 i oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...Ja der går stoltenberg for å stenge sjenkekranene kl 2!

Jeg får desverre ikke linket, men kanskje noen andre kan gjøre det, ligger øverst på dagbladet.no..

Så hva synes vi om dette? Tror dere det vil føre til mindre vold?

Selv kjenner jeg at jeg blir forbannet! Jeg er en voksen person som er kapabel til å ta egene valg, og setter pris på frihten jeg trodde jeg hadde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg vet ikke, jeg. Det er et faktum at altfor mange får i seg altfor mye og blir aggressive og voldelige i fylla. Om de får i seg all denne alkoen på eller utenfor serveringsstedene er jo vanskelig å si. Mye som er vanskelig her: å få folk til å forstå hvor egne grenser for alkoholkonsum går før man egentlig burde stoppet, f.eks. Om det å stenge kranene kl 2 er svaret vet jeg ikke. Det vil vel tiden vise, tenker jeg. Når det stenger spiller ingen rolle for meg personlig.

Endret av Bodillen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når stenges alkoholsalget i Oslo nå?

I min by stenger det kl 2.

3 stenger de nå, litt i tidligste laget da de akker fleste venter med å dra til de stenger, og da blir det kaos når alle drar samtidig..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har så mye å si at ølsalget stenger kl 2. Folk drikker vel mesteparten før det uansett?

Var på ferie på Island i sommer, og der er utestedene oppe til 5-6. Jeg hørte ingenting om at det var vold på nattestid. Ikke nevneverdig mye hvertfall. Danmark har vel også lengre åpningstider, hvordan er det der?

Så det er vel andre ting som spiller inn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen har misforstått litt hva som skjer i byen om natta.

Problemet nå er jo at en masse fulle folk møtes samtidig, på busstoppen, taxikøen, eller andre plasser, rett etter stengetid.

Det å flytte stengetida fra 3 til 2 på natta vil bare flytte på når volden skjer... Hadde det ikke vært bedre å la folk få gå hjem når de vil? Da hadde jo folk gått hjem litt spredt, og ikke flokket ihop samtidig.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror noen har misforstått litt hva som skjer i byen om natta.

Problemet nå er jo at en masse fulle folk møtes samtidig, på busstoppen, taxikøen, eller andre plasser, rett etter stengetid.

Det å flytte stengetida fra 3 til 2 på natta vil bare flytte på når volden skjer... Hadde det ikke vært bedre å la folk få gå hjem når de vil? Da hadde jo folk gått hjem litt spredt, og ikke flokket ihop samtidig.

Enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke, jeg. Det er et faktum at altfor mange får i seg altfor mye og blir aggressive og voldelige i fylla. Om de får i seg all denne alkoen på eller utenfor serveringsstedene er jo vanskelig å si. Mye som er vanskelig her: å få folk til å forstå hvor egne grenser for alkoholkonsum går før man egentlig burde stoppet, f.eks. Om det å stenge kranene kl 2 er svaret vet jeg ikke. Det vil vel tiden vise, tenker jeg. Når det stenger spiller ingen rolle for meg personlig.

Nå er det ikke et tiltak for å unngå at man får i seg for mye alkohol, men for å få ned voldsbruken.. Skjønner ikke hvordan de skal få til det når enda flere samles for å drar fra utestedene samtidig?!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det fører til mer vold.

Da drar alle samtidig, i tillegg til at de er bitre over å måtte dra hjem så tidlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke et tiltak for å unngå at man får i seg for mye alkohol, men for å få ned voldsbruken.. Skjønner ikke hvordan de skal få til det når enda flere samles for å drar fra utestedene samtidig?!

Men nå er det jo sånn at det er en åpenbar sammenheng mellom alkoholkonsum og voldsbruk, da, så i grunnen er det konsumet som er kjernen til problemet her. Det forekommer neppe knuffing og voldsbruk i en taxikø bestående av klinkende edrue mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir det spor bedre. Folk drikker mesteparten på vorspiel uansett. Det vil nok føre til flere vorspiel som starter tidligere, slik at man rekker mer, og da drikker man like mye, om ikke mer. Tror ikke folk gidder å dra ut tidligere heller. Folk som drikker på byen vil nok gjøre på samme måten, pakke i seg mest mulig, for å bli fullest mulig på den "korte" tiden de er ute.

Jeg tror det hadde vært bedre med fleksibel åpningstid faktisk, at ikke alle utestedene må stenge på samme tidspunkt. Det at alle skal hjem på akkurat samme tid er det som er mest problematisk.

Hadde noen steder stengt kl 1 og noen kl 5 så hadde det vært 4 timer å reise hjem på. Jeg tror ikke det samme vil skje om man utvider åpningstidene som når man kutter de.

Men det er bare min tanke..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir det spor bedre. Folk drikker mesteparten på vorspiel uansett. Det vil nok føre til flere vorspiel som starter tidligere, slik at man rekker mer, og da drikker man like mye, om ikke mer. Tror ikke folk gidder å dra ut tidligere heller. Folk som drikker på byen vil nok gjøre på samme måten, pakke i seg mest mulig, for å bli fullest mulig på den "korte" tiden de er ute.

Jeg tror det hadde vært bedre med fleksibel åpningstid faktisk, at ikke alle utestedene må stenge på samme tidspunkt. Det at alle skal hjem på akkurat samme tid er det som er mest problematisk.

Hadde noen steder stengt kl 1 og noen kl 5 så hadde det vært 4 timer å reise hjem på. Jeg tror ikke det samme vil skje om man utvider åpningstidene som når man kutter de.

Men det er bare min tanke..

Tror du er inne på noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå er det jo sånn at det er en åpenbar sammenheng mellom alkoholkonsum og voldsbruk, da, så i grunnen er det konsumet som er kjernen til problemet her. Det forekommer neppe knuffing og voldsbruk i en taxikø bestående av klinkende edrue mennesker.

Nei fordi det er bare provoserende at andre skal sitte barnevakt og passe på hvor mye alkohol jeg drikker. Det er min kropp og min fritid, og den er det kun jeg som bestemmer over, og ikke mamma eller jens!! jævla Kommuniststat assa!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Snart får vi bare lov til å være ute på visse tidspunkt, alt man drikker blir overvåket, man får ikke lov til å le høyt eller være bråkete på en positiv måte (her i byen klager de som har bosatt seg i leiligheter PÅ TORVET midt i sentrum at det er så mye bråk i helgene...vanlig helgebråk altså) , vi får ikke lov til å røyke ute heller snart osv osv

Jeg drikker ytterst sjeldent, jeg er ikke noe festmenneske...men jeg syns dette går for langt. Å flytte stengetiden hjelper ingenting... det dem ikke får drukket mellom kl 2 og kl 3 er heller ikke særlig avgjørende for hvor fulle menneskene blir.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fordi det er bare provoserende at andre skal sitte barnevakt og passe på hvor mye alkohol jeg drikker. Det er min kropp og min fritid, og den er det kun jeg som bestemmer over, og ikke mamma eller jens!! jævla Kommuniststat assa!

Ja, og det hadde jo vært flott, om alle bare kunne drukket så mye de orket uten å plage andre, slå ned folk, voldta, osv. Jeg er ikke opptatt av hvor mye hver og en drikker, så lenge folk greier å oppføre seg på en måte som ikke skader andre. Du greier deg kanskje helt fint, du, og det er bra. Men da er det jo heller ikke du og dine like som er tema og problemet. Det skjer så altfor mye dritt der hvor fulle mennesker uten grenser befinner seg. Det er blitt et samfunnsproblem, og det må tas tak i. Uavhengig av hvordan du oppfører deg på byen. ;)

Snart får vi bare lov til å være ute på visse tidspunkt, alt man drikker blir overvåket, man får ikke lov til å le høyt eller være bråkete på en positiv måte (her i byen klager de som har bosatt seg i leiligheter PÅ TORVET midt i sentrum at det er så mye bråk i helgene...vanlig helgebråk altså) , vi får ikke lov til å røyke ute heller snart osv osv

Jeg drikker ytterst sjeldent, jeg er ikke noe festmenneske...men jeg syns dette går for langt. Å flytte stengetiden hjelper ingenting... det dem ikke får drukket mellom kl 2 og kl 3 er heller ikke særlig avgjørende for hvor fulle menneskene blir.

Jeg tror heller ikke det hjelper å flytte stengetiden - da forflytter problemene seg bare til et annet tidspunkt.

Ang røyking utendørs: jeg har fått med meg at det er snakk om å nedlegge røykeforbud på uteserveringer. Her har bransjen seg selv å takke, fordi de er "kreative" og strekker grensene, bl.a ved å glasse inn uteserveringene. Da er det jo ikke lenger røyking i friluft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er redd denne løsningen får helt gale konsekvenser. For det første tror jeg at folk, i alle fall i en overgangsperiode, vil drikke mer på vors fordi de vet at de blir stoppet tidligere ute. For det andre tror jeg dette kan føre til at fler blir med på nach, og vi vet alle hvordan det pleier å gå...

Jeg tror det hadde vært bedre å sørge for at bartenderne ble strengere på å nekte servering til overstadig berusede personer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann på 45

...Ja der går stoltenberg for å stenge sjenkekranene kl 2!

Jeg får desverre ikke linket, men kanskje noen andre kan gjøre det, ligger øverst på dagbladet.no..

Så hva synes vi om dette? Tror dere det vil føre til mindre vold?

Selv kjenner jeg at jeg blir forbannet! Jeg er en voksen person som er kapabel til å ta egene valg, og setter pris på frihten jeg trodde jeg hadde..

Selv er jeg så gammel at jeg husker at utestedene stengte kl ett.

På åttitallet i Drammen var lørdagene preget at slosskamper, knusing av ruter og slagsmål med politiet. Ellers var det vel neppe en lørdag som gikk uten at det var nachspiel. Masse fulle jenter på nachspiel vil i allefall ikke gjøre antall voldtekter lavere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne 'løsningen' er så typisk norsk :klaske:

Typisk de rødgrønne vil jeg heller si!

Det forandrer ikke en dritt!

Har en kompis som bor i trondheim, der stenger de 2. Resultatet ble at de dro på byen en time tidligere og ikke noe nytt har skjedd.

Det eneste som skjer er at folk begynner å vorse før så det man i prinsipp gjør er å flytte problemene en time bakover. Stenger de stedene klokka 1 så flyttes det 2 timer bakover osv..

Det eneste som hjelper er å la utestedene få ha oppe så lenge de vil/er folk der. På den måten vil man minske på vold og bråk ved at alle drar til forskjellige tider og det vil ikke bli en samlingsplass for fulle folk på enkelte steder til et fast tidspunkt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI! Får du ikke drikke en time lengre??? Ja for en skam for at man ikke har en ekstra time å drikke seg drita full på. Alle vet jo hvor mye vold alkohol kan være grunn til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...