Gå til innhold

Er det teit å søke på stillinger som evt. ikke er ledige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig interessert i å få en deltidsjobb ved siden av skolen, og da spesielt i butikk. I byen jeg bor i er det et ganske stort kjøpesenter med mange butikker, og det er mange på min alder(eller 1-2 år eldre da) som jobber der. Jeg har inntrykket av at det sjeldent er ledig, og jeg har sjekket nettsidene til butikkene - og det står ingenting å ledige stillinger. Jeg har en del jobbsøknader ved min side her(jeg har skrevet dem som åpne søknader), men tenker at det kanskje kan være litt rart å søke på en stilling som ikke engang er utlyst som ledig? Jeg føler spesielt at det kanskje kan være litt teit å gå rett til butikken og si at: hei, her har du en CV og søknad på en stilling som egentlig ikke engang er ledig kanskje.... Kan det da være en idé å levere den i postkassen til senteret, med butikknavn på fremsiden, så kan de få muligheten til å kontakte meg om de likevel syntes jeg virket interessant, og kanskje trenger en ekstra medarbeider likevel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntest det er en flott ide. Det var slik jeg også fant jobb, selv om de ikke hadde utlyst den. Men da gikk jeg personlig og snakket med butikksjefene på hvert butikk ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntest det er en flott ide. Det var slik jeg også fant jobb, selv om de ikke hadde utlyst den. Men da gikk jeg personlig og snakket med butikksjefene på hvert butikk ;)

Kjempe lurt! De fleste butikk jobbene blir ikke engang utlyst fordi det er så mange søkere gjennom hele året at de ikke trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen dum ting å gjøre, absolutt ikke. Ofte går ansettelser gjennom kjente, og ledige plasser blir ikke alltid utlyst. Å ha en søknad og en CV liggende hos butikken er smart.

Skriv den som en søknad på alt - vikar, ekstrahjelp, fast, det som evt måtte dukke opp. Og levér den personlig, det er alltid et pluss. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svar! :) Men er det teit å legge den i posten? Bør jeg snakke personlig med daglig leder? Er så "redd" for å virke teit.. :) *nervøs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svar! :) Men er det teit å legge den i posten? Bør jeg snakke personlig med daglig leder? Er så "redd" for å virke teit.. :) *nervøs*

Det er bedre å levere personlig. Da viser du deg fram, og de får inntrykk av at du er interessert og ivrig. Vær smilende og blid, det går så fint, så! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns du skal gjøre det, jeg. Det er egentlig sånn man får jobb mange steder, tror jeg. Ofte er utlyste stillinger avtalt spill, særlig hvis det er faste stillinger. Gå innom og spør du:) Det er sånn jeg har fått de fleste av mine jobber, enten de var "drittjobber" ved siden av studiene, eller utdanningsrelaterte jobber etter endt studie. Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk!!:) Da satser jeg på at det går greit! Noen her som også har noen tips til hva jeg skal si når jeg møter opp i butikken, uten og høres teit ut?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...