Gå til innhold

What to do?


Gjest duverden

Anbefalte innlegg

Gjest duverden

Jeg er sammen med verdens beste gutt/mann. Vi har vært samboere i over 4 år nå , men jeg har aldri møtt familien hans. Han er nemlig muslim.I tillegg til dette så får han høre at han snart må gifte seg. Familien prøver nå å finne kone til han.

Vi er veldig etablerte, fine jobber, fin leilighet, og da sier det seg selv at jeg jeg ønsker å slå meg til ro, få barn og gifte meg.

Hva skal jeg gjøre ? Vi kan jo ikke leve i "skjult" for resten av livet. (må understreke det at vi ikke bor i samme by som foreldrene hans, det hadde jeg ikke klart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan fortelle familien sin om deg. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke har gjort det allerede? Er det noe som får dere til å tro at familien hans ikke skal godta deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duverden

Han kan fortelle familien sin om deg. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke har gjort det allerede? Er det noe som får dere til å tro at familien hans ikke skal godta deg?

Ja, de vil at han skal ha ei Pakistansk jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med verdens beste gutt/mann. Vi har vært samboere i over 4 år nå , men jeg har aldri møtt familien hans. Han er nemlig muslim.I tillegg til dette så får han høre at han snart må gifte seg. Familien prøver nå å finne kone til han.

Vi er veldig etablerte, fine jobber, fin leilighet, og da sier det seg selv at jeg jeg ønsker å slå meg til ro, få barn og gifte meg.

Hva skal jeg gjøre ? Vi kan jo ikke leve i "skjult" for resten av livet. (må understreke det at vi ikke bor i samme by som foreldrene hans, det hadde jeg ikke klart)

Du har "oppdaget dette" etter fire år.. Hvor treg og tungnemm går det an å bli.. Når du har sånne utrolige evner til å fornekte virkeligheten er det nesten så jeg anbefaler å ringe noen som kan hjelpe deg å utvikle dine evner til observasjon og rasjonell tenkning.

Det er nemlig ikke normalt å leve så til de grader i en illusorisk fantasi i fire år, mens virkeligheten stirrer deg i ansiktet. Når du har såpass vondt for å skaffese skriften på veggen og legge sammen to og to, er det virkelig synd på deg som har valgt deg en muslim.

Men din manglende innsikt kan du jo ikke en gang være til en smule støtte for han...

Eller har du bare sittet og sett på Taxi og kjeder deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir vel til at han må velge da. fortelle familien om deg, eller gå fra deg å lystre familien?

skjønner ikke at så mange av dere orker å rote dere oppi slikt.

NEI JEG ER IKKE RASIST OG NEI JEG DRAR IKKE ALLE OVER EN KAM

Du skjønner det når du har vært igjennom det en gang, slik som mange andre. da lager du en ny tråd på forumet.

Endret av solosuper10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med verdens beste gutt/mann. Vi har vært samboere i over 4 år nå , men jeg har aldri møtt familien hans. Han er nemlig muslim.

Riktig... Siden muslimer møter aldri familien.

Jeg skjønner at Taxi er spennende altså, men det fins da grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest duverden

Du har "oppdaget dette" etter fire år.. Hvor treg og tungnemm går det an å bli.. Når du har sånne utrolige evner til å fornekte virkeligheten er det nesten så jeg anbefaler å ringe noen som kan hjelpe deg å utvikle dine evner til observasjon og rasjonell tenkning.

Det er nemlig ikke normalt å leve så til de grader i en illusorisk fantasi i fire år, mens virkeligheten stirrer deg i ansiktet. Når du har såpass vondt for å skaffese skriften på veggen og legge sammen to og to, er det virkelig synd på deg som har valgt deg en muslim.

Men din manglende innsikt kan du jo ikke en gang være til en smule støtte for han...

Eller har du bare sittet og sett på Taxi og kjeder deg?

Kjærlighet gjør blind.

Nei, han kjører ikke taxi ;)

Vi bor i en helt annen by en foreldrene hans, så det har gått kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duverden

Riktig... Siden muslimer møter aldri familien.

Jeg skjønner at Taxi er spennende altså, men det fins da grenser.

Sefølgelig gjør han det

Men når vi bor i Tr.Heim og familien i Oslo, så sier det seg jo selv at når han møter familien så er ikke jeg tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duverden

det blir vel til at han må velge da. fortelle familien om deg, eller gå fra deg å lystre familien?

skjønner ikke at så mange av dere orker å rote dere oppi slikt.

NEI JEG ER IKKE RASIST OG NEI JEG DRAR IKKE ALLE OVER EN KAM

Du skjønner det når du har vært igjennom det en gang, slik som mange andre. da lager du en ny tråd på forumet.

Sefølgelig beskylder jeg deg ikke for å være Rasist bare fordi du ikke skjønner at så mange orker å rote seg oppi slikt. Begynner faktisk å bli JÆVLA lei det selv. Men kan liksom ikke tenke meg ett liv uten han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefølgelig beskylder jeg deg ikke for å være Rasist bare fordi du ikke skjønner at så mange orker å rote seg oppi slikt. Begynner faktisk å bli JÆVLA lei det selv. Men kan liksom ikke tenke meg ett liv uten han.

takk for forståelsen:) jeg vet hvordan du har det nå, for jeg kjenner flere som har vært der. ikke inkl meg selv. det blir ikke så lett frammover når det kommer til familien hans, for de vil nok ikke ha ham i familien lenger om han forteller om deg og velger deg. Eller kanskje de vil det, men han tør ikke fortelle om deg. Siden dere bor i en annen by, og hvis du er super viktig for ham, så burde han fortelle om deg til familien, og det skulle han gjort for lenge siden, selv om han er redd for hva dem sier.

tror kanskje du skal behilde denne tråden, og oppdatere etterhvert for det kan være du vil trenge flere råd og litt slikt etterhvert. for dette kan raskt gå begge veier. pgr av ham altså.

ikke ta deg for nær av all den sterke peppern. kritikk er greit å få begge veier, men resten som er overdrevet får du bare lese forbi.

trøst deg med at du får en erfaring nå, som kan ende bra, men du ser tegningen. du orker ikke gjøre noe slikt igjen hvis dette ikke kommer til å funke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighet gjør blind.

Nei, han kjører ikke taxi ;)

Vi bor i en helt annen by en foreldrene hans, så det har gått kjempefint.

Ja, kjempefint... :filer:

Det er jo tydelig at du hverken har respekt for degselv, eller vil degselv noe godt når du velger en situasjon i fire år der du er uglesett og ikke er ønsket.

Bo i skjul er klippet ut av tvserien du så på i kveld.

Enten er du et troll, erller så er du så lite intressert i at en kjæreste har respekt for din rett til å finnes at det er ekstremt patetisk.

Vet du at ei jente som er sammen med en etnisk nordmann ville blitt rasende, sutret og hadde slått opp om fyren planla å ha henne som elskerinne i skjul, siden han ikke ville at verden skulle vite om henne.Det er jo greit å ha noen å få sex av, men vanligvis finner ikke kvinner seg i en slik holdning.. De finner seg heller ikke å være tidtrøyte til han skal gifte seg med en annen. Vanligvsi har kvinner langt bedre selvtillit.

Du er et fjols, som trenger å få opp selvtillten din mange hundre hakk, og slutte å utslette degselv til fordel for en kjæreste som ikke har nok respekt for deg til å ta deg med hjem til familien.

Lykke til.

Hilsen en mannlig muslim.

(Og du, du skjønner at det faktisk innebærer diskriminering fra din side, når du behandler en person annerledes enn du normalt ville behandlet andre, og godtar alt mulig tull, bare siden du ser på vedkommende som "annerledes enn andre menn" bare pga hans bakgrunn, sant?...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefølgelig beskylder jeg deg ikke for å være Rasist bare fordi du ikke skjønner at så mange orker å rote seg oppi slikt. Begynner faktisk å bli JÆVLA lei det selv. Men kan liksom ikke tenke meg ett liv uten han.

:sno:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempefint... :filer:

Hilsen en mannlig muslim.

(Og du, du skjønner at det faktisk innebærer diskriminering fra din side, når du behandler en person annerledes enn du normalt ville behandlet andre, og godtar alt mulig tull, bare siden du ser på vedkommende som "annerledes enn andre menn" bare pga hans bakgrunn, sant?...)

så nå skal du snu det til at det er hun som er stygg fordi hun diskriminerer ham fordi hun er dumsnill og hører på forklaringene og lovnadene hans? om du mener det er ikke du noe bedre enn ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest duverden

Ja, kjempefint... :filer:

Det er jo tydelig at du hverken har respekt for degselv, eller vil degselv noe godt når du velger en situasjon i fire år der du er uglesett og ikke er ønsket.

Bo i skjul er klippet ut av tvserien du så på i kveld.

Enten er du et troll, erller så er du så lite intressert i at en kjæreste har respekt for din rett til å finnes at det er ekstremt patetisk.

Vet du at ei jente som er sammen med en etnisk nordmann ville blitt rasende, sutret og hadde slått opp om fyren planla å ha henne som elskerinne i skjul, siden han ikke ville at verden skulle vite om henne.Det er jo greit å ha noen å få sex av, men vanligvis finner ikke kvinner seg i en slik holdning.. De finner seg heller ikke å være tidtrøyte til han skal gifte seg med en annen. Vanligvsi har kvinner langt bedre selvtillit.

Du er et fjols, som trenger å få opp selvtillten din mange hundre hakk, og slutte å utslette degselv til fordel for en kjæreste som ikke har nok respekt for deg til å ta deg med hjem til familien.

Lykke til.

Hilsen en mannlig muslim.

(Og du, du skjønner at det faktisk innebærer diskriminering fra din side, når du behandler en person annerledes enn du normalt ville behandlet andre, og godtar alt mulig tull, bare siden du ser på vedkommende som "annerledes enn andre menn" bare pga hans bakgrunn, sant?...)

Som sagt så bor vi en annen by. Der har vi venner, familien min og et veldig sosialt liv. Så jeg lever ikke i SKJUL her. Hvor kommer elskerinne inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så nå skal du snu det til at det er hun som er stygg fordi hun diskriminerer ham fordi hun er dumsnill og hører på forklaringene og lovnadene hans? om du mener det er ikke du noe bedre enn ham.

Skjønner du ikke det, så er du rimelig blåst.

Hun har så snåle holdninger at hun går rundt og sier "Pga han er muslim, så har jeg ikke møtt familien". Vel?

Det er sprøyt, fanteri, stigamtisering og vås.Og det kommer av at hun har satt han i bås.

Hun bør snarets få han ut av båsen, og se han som sen sleipe elskeren han er, siden tydeligvsi han driver og gjør det mest mulig lettvint for seg selv,- og slutte å se han som "en muslim, med tradisjoner som gjør at jeg må godta en masse piss jeg tror muslimer driver med.."

Jeg er mann, og jeg er muslim, og jeg hadde aldri holdt på sånn-selv om Adil Kahn sin rollefigur gjør det på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duverden

så nå skal du snu det til at det er hun som er stygg fordi hun diskriminerer ham fordi hun er dumsnill og hører på forklaringene og lovnadene hans? om du mener det er ikke du noe bedre enn ham.

Her har vi ett godt eksempel.

Det finnes like mange forskellige typer muslimer, som det finnes nordmenn.

Noen liker å rakke ned på andre, noen har lært hjemme at det skal man ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest duverden

Skjønner du ikke hva jeg mener ?

VI bor i skjul for foreldrene hans. Altså, vi lever et helt vanlig liv, med jobb, venner og familien min. MEN vil lever fortsatt i skjul for foreldrene hans ! Forstår du nå ? DU vrir og vrenger på alt. JEG søkte bare råd, fordi jeg trenge andres SAKLIGE meninger.

Jo det skal jeg fortelle deg !

Har snakket en del med hans manlige venner.

Har i tilegg pakistanske veninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det skal jeg fortelle deg !

Har snakket en del med hans manlige venner.

Har i tilegg pakistanske veninner.

Du, hvis du hadde et problem her ville du åpnet tråden med hva som er ditt problem ,og ikke skiltet med "Han er Muslim.."

Du ville årsaksforklart ditt problem med andre ting.

Det gjør du ikke, og du har ikke overbevist meg om at det er grunn for å tro at du har en kjæreste.

Uansett, eg svarte deg som jeg ville svart enhver person som var semmen med en annen, og baserte meg ikke på "Han er Muslim.." men at han er din kjæreste. Da kalte du det usaklig.

Usaklig er det å fokusere på at han er msulim, siden det har INGENTING med saken å gjøre. Saken er at din kjæreste, om han fins, behandler deg på en måte du ALDRI ville godtatt om du ikke klistret merkelappen muslim på ham.

Så ta han ut av båsen ,og få hodet ditt ut av et visst sted, så du kan tenke normalt om han og se hva dette egentlig dreier seg om.

Vil du satse på en som skammer seg over deg og later som du ikke fins, er spørsmålet. Ikke om du skal satse på"en muslim".

Jeg tror du skal slite hardt med å finne andre jenter som ville satset på en som skammet seg over henne og lot som hun ikke fantes. Det første de ville følt var at de var fornærmet. Og så ville de krevd å bli sett sammen over alt, eller slå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du skal ikke godta noe fra en muslim, som du ikke ville ha godtatt fra en sekulær person.Verre er det ikke.

Innlegget er ryddet for spekulasjoner

Kosemose, mod

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What 2 do?

Jo, be mannen din fortelle om deg hjemme vis han virkelig elsker deg og vil tilbringe resten av sitt liv med deg. 4 år er drøyt! Jeg er norsk og selv gift med en pakistansk mann. Ikke noen problemer! Jeg sa klart i fra da vi ble sammen at han skal fortelle familien alt, noe han gjorde. Det endte med bryllup, en stor svigerfamilie som elsker meg, og barn på vei :) vi har snart vært sammen i 6 år og gift 1 år :) Har også vært i Pakistan å hilst på slekta der å :)

Familien betyr mye for de så det betyr også mye for de at sønnen finner en bra kone som kan ta vare på han ;)

Fortell han at du gjerne vil ha en svigerfamilie og at det betyr mye for deg. Lykke til ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...