Gå til innhold

Kan jeg ikke ha R94 karakter blanet med KL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt en del fag nå i KL, men jeg har en engelsk-karakter fra R94.

Kan jeg ikke beholde denne engelsk-karakteren min fra R94, og mikse den med de andre KL-karakterene mine?

Jeg tar fag etter 23/5-regelen, så jeg får vel ikke noe ordentelig vitnemål? Får jeg?

Jeg har spurt de på privatistkontoret, men noen sier ditt og noen sier datt ... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den blir konvertert til KL. Timeantallet er fremdeles 5 timer. :) Det eneste som er forandret er Matematikk, som er blitt et 8-timersfag i stedet for 5-timersfag. Dersom du tok matematikk i R94 KAN det hende du må ta 2P for å få studiekompetanse etter 23/5-regelen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så selv om jeg har KL i

1T

Naturfag

Samfunnsfag

Historie

Norsk

Så kan jeg beholde engelsk-karakteren min fra R94? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepsipepsi - det er jeg helt overbevist om. Jeg tok samfunnslære, 2P, R1, Bio 2, Kjemi 2 og Fysikk 1 i KL, men beholdt Norsk, Engelsk, Historie og Naturfag fra R94. Disse ble konvertert til KL, slik at jeg fikk alle fagene på samme kompetansebevis. I tillegg må man dokumentere praksis/arbeidserfaring, men det regner jeg med at du vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ha du gått på Bjørknes, eller? (jepsipepsi) :fnise:

Jeg har 4 i engelsk fra R94, og en dame på privatistkontoret sa at jeg måtte ta både skriftlig og muntlig i KL engelsk...men jeg vet ikke helt om hun forstod spørsmålet mitt.

Så da blir jeg litt forvirret...så du vet altså at man kan bruke R94-karakterer sammen med KL-karakterer?

Konverterer de R94 karakteren til KL karakter selv om det er både skriftlig og muntlig nå?

Hvordan konverterer man, og hvem konverterer?

Ja, jeg vet at jeg må vise at jeg har studert og/eller jobbet 100% i 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er tidligere Sonans-elev. :)

Hvis du skal ta engelsk på nytt er det riktig at du må ta både skriftlig og muntlig. Men hvis du vil beholde engelskkarakteren din fra R94 blir den bare konvertert til KL. Hvis du vil ha et sikkert svar foreslår jeg at du ringer til Sonans og spør, evt. mailer det du har av kompetansebevis. De kan alt dette veldig, veldig godt, og hjelper deg videre hvis du står fast. De hjalp meg masse i alle fall. :) Rådgivning hos Sonans er helt gratis. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva med deg, da? Du har jo både R94-karakterer blandet sammen med KL-karakterer, bortsett fra at R94-karakterene ble konvertert til KL?

Så engelsk-karakteren din fra R94 ble til en KL-karakter uten at du måtte gjøre noe spesielt? Det gjorde ingenting at R94-karakteren kun var skriftlig, selv om KL-karakteren er både muntlig og skriflig?

Et det like mange timer engelsk i R94 som i KL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mestparten av mine fag fra R94, var vel bare et fag jeg måtte ta i KL. Dette var på våren i 2010, så da rakk jeg å kunne bruke R94 på vitnemålet, og da konverterte de det ene faget jeg hadde i KL over til R94. Det var skolen jeg sist hadde vært elev ved som måtte konvertere faget og lage vitnemål til meg. Selv om jeg bare hadde gått der i 2 måneder før jeg slutta :P Tok alle fagene som privatist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, så da kan jeg konvertere engelsk-karakteren min i R94 om til KL til våren? Skal søke skole da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk engelsken konvertert til KL uten problemer ja, fordi timeantallet er likt. :)

Da blir det vel det samme for meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ini, hvilke fag er det som er likt i antall timer både i R94 og KL?

Og i engelsk er det jo to karakterer i KL, da man må ha både muntlig og skriftlig. I 94 er det jo bare en skriflig karakter ... hvordan kan man da kovertere en R94 til to KL da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...